Toon posts:

Optische Muis blijft aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:Ik heb een Mouseman optical van logitech deze blijft na het uitschakelen en afsluiten XP onder spanning staan?

Is aangesloten op PS2 aansluiting, nadat dit ook op USB zo was...Maakt dus niet uit USB of PS2.

Specs:
MSI KT266A mainboard
AMD XP1600
256 MB DDR
GF2 MX400 64 MB

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 00:05
Is het toevallig de draadloze optical muis? Dan is het normaal.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

als het goed is blijft de wireless optical altijd aan staan, hij blijft de heletijd knipperen om te kijken of die beweging ziet. :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen draadloze en met WIN98 ging die dus wel uit?

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Dat komt door je moederbord. Daar blijft spanning op staan, waarschijnlijk heb je de mogelijkheid om je PC aan te zetten met je mouse of keyboard. Probeer maar eens je numlock aan te zetten en dan de PC af te sluiten. Bij mij bleef dat lampje toen vrolijk branden ook al stond de PC uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou kunnen ik heb namelijk numlock altijd aan , dus zou ik die uit moeten zetten ...
Dan gaat mijn muis ook uit?, nooit van gehoord maar het proberen waard...
Ik zit alleen niet thuis wordt dus vanavond..

Verwijderd

Nee dat je muis blijft branden wordt niet veroorzaakt door die numlock. Maar die 2 dingen worden door hetzelfde veroorzaakt namelijk dat je mobo altijd onder spanning blijft staan, dat is gewoon zo bij ATX. Mischien dat je in je bios keyboard-power-on uit kunt schakelen, en dat het dan over is ofzo...

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

Ik heb ook een Logitechje optical, alsje gewoon de stroom van de pc er af haalt istie gewoon uit. SIMPEL :)

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Op woensdag 27 maart 2002 12:57 schreef Tittysmack het volgende:
Ik heb ook een Logitechje optical, alsje gewoon de stroom van de pc er af haalt istie gewoon uit. SIMPEL :)
Ja, daar heeft ie wat aan zulke antwoorden |:(

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 12:57 schreef Tittysmack het volgende:
|:(
Het is normaal, er blijft spanning op de ps/2 poorten staan. Hang hem maar eens aan je usb poort, je zal zien dat er dan geen stroom meer op staat. Hetzelfde hier op mijn epoc 8kha+

edit:
Is aangesloten op PS2 aansluiting, nadat dit ook op USB zo was...Maakt dus niet uit USB of PS2.
Hmmz, vaag :? Dan weet ik het ook niet |:(

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Ik zou ff m'n bios nalopen, misschien kun je het daar uitschakelen, het kan zijn dat je een optie hebt om de pc in te schakelen dmv een muisklik, en lijkt het me logisch dat er stroom op blijft staan...

offtopic:
ook al weer thuis ByMeSDy? 8-)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik neem aan dat je die led op de achterkant bedoelt?
Ik heb ook de Mouseman wheel optical en die blauwe led blijft bij mij ook altijd branden..
Best irritant eigenlijk want je krijgt 'm niet uit zoner je stekker uit je pc te halen.
mijn pc staat 24/7 aan..m'n blauwe led op m'n muis ook.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

uhmm

gluur f in je mobo boek

k zette laatst zon mobo ook inelkaar en bleek later dat je met een jumper die spanning uit kan zette wanneer je pc uit is

Verwijderd

bij mij blijft mijn optical muisje van Chiq ook gewoon aanstaan, op de USB pport, en het mobo is abit vl6

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:41
Heb je toevallig een Mobo die je aan kan doen als je op de spatiebalk drukt. Als dit aan staat dan blijft er spanning op het Mobo staan. Zit je dit uit, dan gaat spanning van het Mobo af. Maybe is dit de oplossing.

The ones with the greatest power protect those who don't.

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Ik heb ook het MSI (6380) moederbord en ook de optische muis met draad op de ps/2 aangeloten.
Het zelfde probleem als jij had ik ook en hoe heb ik het bij mij dan opgelost!
Ik heb de jumper (JKVB1) op het moederbord verplaatst die dan de keybord Wake-Up uitschakelt en de ps/2 poort dan niet meer van stroom voorziet.
Doe dit wel als er geen stroom meer op het moederbord meer staat :)
Tip: de jumper staat vlak naast je ATX Power Connector !
Veel succes

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Nog een tip:
Sluit je muis niet op USB aan maar wel op de ps/2.
Op die manier kan je de muis ook nog gebruiken in programma's zoals Ghost en DriveImage, enz..
Véél Succes
Pagina: 1