Toon posts:

ATI Radeon 8500LE & Zalman VGA Koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medertweakers,

Ik heb gisteren een ATI Radeon 8500LE gekocht (Build By ATi, dus met ATi logo op koeler en 3,6ns geheugen :9) (gekocht bij Perfect Systems voor wie het wil weten... (Als een Apollo Readeon Pro)

Mijn vraag is nu: weet iemand of het mogelijk is om de Zalman VGA koeler (het blok hier
i.s.m. de koeler hier) te gebruiken?
Hiervoor gebruikte ik namelijk dezelfde combinatie met een Asus V7700 Pure en dat werkte uitstekent! Heerlijk stil en koelde fantastisch!!!
Ik kon hem zelfs zonder de koeler gebruiken!!

Dus: is het mogelijk om deze combinatie te gebruiken bij mijn nieuwe VGA kaart? En hoe warm wordt zo'n Radeon 8500LE nou?
Vergelijkbaar met mijn oude Asus V7700 Pure? Want als dat zo is moet het toch mogelijk zijn, of niet?

Kan iemand mij meer informatie en/of zelfs een antwoord op mijn vraag geven?
Alvast bedankt!

\Edit:
BTW, ik ben (voorlopig) nog niet van plan om m'n kaart te gaan overclocken op wat voor een manier dan ook, dus dat zou in principe ook geen probleem moeten zijn, of wel.... :?

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Denk dat je zelf je vraag al beantwoord hebt,
het moet gewoon kunnen dacht ik, misschien kan je bij die Radeon die fan niet weglaten, maar met fan moet het zeker lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat ik het antwoord wel weet, maar ik weet het dus niet zeker!!
Het probllem is dus ook, dat als ik eenmaal dat blok erop heb gezet, hem er niet meer af kan halen....
Als het dan niet werkt heb ik dus een kaart zonder garantie die het in princiepe wel doet, maar niet werkt omdat ie te warm wordt.
Daarom vraag ik ook wie dit nog meer heeft gedaan en hoe warm de Radeon 8500LE eigenlijk wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Schop! ;)
Weet niemand hier een antwoord op?

Verwijderd

tja, als je nou eens begint met artic silver of thermal grease ipv thermal adhesive en met de koeler eropzet, kan er IMHO niet zo veel fout gaan. Kijk iig goed of je blok 100% geconnected is met je gpu...

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Je kan natuurlijk gewoon eerst kijken of je VGA kaart get gewoon doet met die koeler zonder hem blijvent te bevestigen. (je zou 'm bvb los erop kunnen leggen en dan je comp zo houden, maar wat me nog makkelijker lijkt is het bevestigen van de koeler met plakband of elastiek. Ik heb mijn P1 koeler nu ook met elastiek op m'n S3 8MB vastgemaakt...

Specs

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
Haha, iemand uit Losser. ik woon in Oldenzaal :)

Ikd enkd at dat wel gaat hoor. waarom nie? je voelt gewoon ff hoe warm dat blok word. als hij nou heeeeeel warm word, is het niet zo goed.

Verwijderd

hij moet btw goed koolen, hij coolde net zo goed als een blueorb :D

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Ik zet alleen mijn vraagtekens bij het feit of deze koeler op de kaart past, de kaarst zit onder de condensatoren en de core zit niet bepaald hoog op de kaart, die bladen zouden ongewenst contact kunnen gaan maken.

http://twitter.com/randalpeelen

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:25
Ik denk dat het moet lukken.
er zit een heele kleine koelrib op die ati kaart.
dus ik denk dat het eerder beter zal zijn.

Join the club

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele reacties!!
Ik ga vanmiddag zo'n blok halen, en kijk of ie erop past (ik denk het eigelijk wel)
Dan ga ik kijken hoe warm ie wordt zonder koeling, dan weet ik ongeveer wat ik kan verwachten..
Hartelijk bedankt voor de vele reacties.

Verwijderd

Ik heb mijn radeon 8500le ook gekoeld met een zalman, wel heb ik een casefan van zalman (90mm versie) daarop laten blazen, die draait op 6 volt.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 09:04 schreef Prikkeldraad het volgende:
Ik heb mijn radeon 8500le ook gekoeld met een zalman, wel heb ik een casefan van zalman (90mm versie) daarop laten blazen, die draait op 6 volt.
En hoe warm word die nou ???

Verwijderd

Topicstarter
En weet je ook ongeveer hoe warm ie dan wordt??
En wat is eigenlijk de maximale warmte wat zo'n Radeon kan verdragen??

Verwijderd

Topicstarter
Weet je echt niet prezies hoe warm ie nu wordt???

Verwijderd

ja, vertel hoe warm is ie, ik heb ook een Radeon 8500 in bestelling staan. En wil wel eens weten hoe warm deze combo is...?

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 09:05 schreef bopitje het volgende:

[..]

En hoe warm word die nou ???
volgens mij heeft die radeon geen temp sensor, maar als ik mijn handen boven de core leg, vind ik kouder dan eerst

Verwijderd

Bij mijn gigabyte ap64d-h r8500 zit wel hardware monitoring en de temperaturen blijven net onder de 50C van core en mem ,ook op 300/300 worden ze niet meer dan 1 a 2 graden hoger,ik weet dat op deze kaart een andere koeler zit, maar misschien heb je hier toch wel wat aan omdat het een bijna identieke kaart is.
astu

Verwijderd

met welke prog met ik temp aflezen dan? ik had eerst een asus v7700, kon alleen met prog van asus zelf
Pagina: 1