Toon posts:

[ASP] 2X opvragen van waarde in radio button??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
response.write("<td><input type='radio' name='radio' value='" & recordSet("Naam") & "'></td>")

Kan ik opvragen door request.form("Radio")

Maar als ik dat nog een keer wilt opvragen maar dan op een andere pagina, lukt dat niet.
Kan ik de waarde die in de radio button zit, 2x opvragen of gaat dat niet???

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Misschien ligt het aan mij maarhe....

huh :?
Ik snap het niet. Wat bedoel je nu eigenlijk?
Je hebt 2 pagina's (a.asp en b.asp) ?
In pagina a.asp heb je
code:
1
response.write("<td><input type='radio' name='radio' value='" & recordSet("Naam") & "'></td>")

En nu wil je weten hoe je in pagina b.asp:
• de waarde uit de radio button leest?
• nog een keer recordSet("Naam") gebruiken?
• geen van alle ik wil wat anders?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 14:16

Crazy D

I think we should take a look.

In de pagina die de form-submit afhandelt kun je 'm gewoon uitlezen. Je kan 'm niet daarna ook nog eens in een andere pagina uitlezen... als je een waarde wilt meegeven aan een volgende pagina zul je dus iets anders moeten verzinnen. Misschien nogmaals laten posten, of via de url meegeven.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar ik hebt het al!!!

topic sluit.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:22
Als je er ook nog even bij vermeld wat nu de oplossing is, dan is het misschien handig voor andere mensen die een soort gelijk probleem hebben!

Verwijderd

zie ook hier onderaan. :)

Maar goed, je kunt je Request alleen gebruiken als er naar die ASP data gepost is via een form (doe jij dus) of als er gegevens om de querystring staan (test.asp?radio=Blaat)

Je zou als de info 1 pagina verder moet de hyperlink een querystring meegeven. Daar kun je Request.Form en Request.QueryString voor gebruiken.
code:
1
<a href="test.asp?<%=Request.Form%>">Klik hier</a>

of natuurlijk Request.QueryString, maar daar is wel een leuke functie voor te maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 09:42 schreef PhoneTechnician het volgende:
Als je er ook nog even bij vermeld wat nu de oplossing is, dan is het misschien handig voor andere mensen die een soort gelijk probleem hebben!
oke een beetje ego van mij :)

Ik heb een session.contents("Naam") = request.form("Radio") aangemaakt, en die session.contents("Naam") gebruikt in de volgende pagina.
Pagina: 1