Toon posts:

ECS K7S5A memory probs, op 133 MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees hier veel topics, dat iedereen memory problemen heeft met dit bord, als 't geheugen op 133 MHz moet draaien. Blijkbaar pikt dit bord gewoon geen 2 modules. Met 1 module is er niks aan de hand, maar zo gauw je er 1 bijprikt dan gaat 't fout :( Ik heb al div. BIOS versies geprobeerd, maar helaas...
Blijkbaar is 'n fout in 't design van dit bord, of de SIS chipset, want er is nog steeds geen oplossing voor gevonden. Mocht iemand toch de oplossing hebben, dan haalt die zeker "the hall of fame" :)

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Ik heb hier geen enkel probleem met 2 x 256 MB Kingston DDR, volgens mij ligt het vooral aan het merk geheugen dat je gebruikt, is dit bord nogal gevoelig voor.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 09:31 schreef HenkieNL het volgende:
Ik heb hier geen enkel probleem met 2 x 256 MB Kingston DDR, volgens mij ligt het vooral aan het merk geheugen dat je gebruikt, is dit bord nogal gevoelig voor.
Ik had er eerst 2 x Kingston 128 MB SDRAM modules in zitten & nu heb ik er 'n noname 256 MB SDRAM module in zitten & daar draait die wel goed op. Mischien dat 't probleem in de SDRAM slots zit, alhoewel ik ook postings heb gelezen, dat die moeite heeft met DDR.

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:35

Bjorker

Cadillacs rule!

Hier een 128 en 512 sdram reepje broederlijk (ahum) in mijn K7S5A, en dat draait eigenlijk zonder problemen. Het einige waar ik wel eens last van heb, is vastlopers tijdens het opstarten (gisteren nieuwe beta bios geflashed, kijken of dat helpt). Als ik eenmaal in mijn os ben, draait het dagenlang zonder problemen.

Nope

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 10:15 schreef Bjorker het volgende:
Hier een 128 en 512 sdram reepje broederlijk (ahum) in mijn K7S5A, en dat draait eigenlijk zonder problemen. Het einige waar ik wel eens last van heb, is vastlopers tijdens het opstarten (gisteren nieuwe beta bios geflashed, kijken of dat helpt). Als ik eenmaal in mijn os ben, draait het dagenlang zonder problemen.
En is dat 'n beetje merkgeheugen, dan? Bootproblemen zie ik ook wel 's langskomen in div. topics, maar ik heb zelf alleen last van freezes. Zeker als ik 'm belast met games, dan slaat die gelijk vast. Ik heb al div. memorytimings geprobeerd, maar niets hielp :( Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik de 1e versie van dit bord heb, dus mischien zitten er nog kinderziektes in.

• Bjorker

Bjorker

Cadillacs rule!

Nee , inderdaad geen merkgeheugen. Maar dat lijkt het probleem me ook niet. Als ik eenmaal in mijn os zit, dan krik ik met cpucool de fsb op naar 146mhz, en dat blijft draaien als een tiet.
Slechte ram zou dan heel snel de zaak laten crashen.

Nope

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 11:34 schreef Bjorker het volgende:
Nee , inderdaad geen merkgeheugen. Maar dat lijkt het probleem me ook niet. Als ik eenmaal in mijn os zit, dan krik ik met cpucool de fsb op naar 146mhz, en dat blijft draaien als een tiet.
Slechte ram zou dan heel snel de zaak laten crashen.
Dan is die idd stabiel, zeker als je 'm zo extreem overclocked! Weet je toevallig welke revisie dat bord is :? Mocht je dat niet weten, dan is 't mischien te herleiden door de aankoop datum.
Ik las net op 'n andere site dat 't 'n fabrieksfout zou kunnen zijn, doordat er verkeerde weerstanden erop zouden zitten (in de buurt vd. CPU)

• Bjorker

Bjorker

Cadillacs rule!

Er zit een stickertje op het mobo met V3.1 Ik heb het redelijk recent gekocht (1 maand geleden). De pc staat 24/7 aan, en het probleem was er alleen met een warme reboot. Nu moet ik zeggen dat het bios wat ik gisteren geflashed heb best wel eens kan helpen. Heb nu al een aantal malen gereboot en hij heeft nog niet 'gehangen' tijdens opstarten. We wachten af 8-)

Nope

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26

Gallus

Cheesy

Ik heb in dit mobo 1x128Mben 1x256MB SDRAM draaien en dat gaat perfect. Ze zijn allebei merkloos en komen bij dezelfde zaak vandaan. Ik zet ook als ik in windows m'n geheugen altijd probleemloos op 146.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 11:56 schreef Bjorker het volgende:
Er zit een stickertje op het mobo met V3.1 Ik heb het redelijk recent gekocht (1 maand geleden). De pc staat 24/7 aan, en het probleem was er alleen met een warme reboot. Nu moet ik zeggen dat het bios wat ik gisteren geflashed heb best wel eens kan helpen. Heb nu al een aantal malen gereboot en hij heeft nog niet 'gehangen' tijdens opstarten. We wachten af 8-)
Thanx, voor de info! Waarschijnlijk heb ik dan toch 'n brakke revisie :'( Ik heb iig de nieuwste bios geflashed, maar helaas maakt dat niks uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 12:16 schreef Gallus het volgende:
Ik heb in dit mobo 1x128Mben 1x256MB SDRAM draaien en dat gaat perfect. Ze zijn allebei merkloos en komen bij dezelfde zaak vandaan. Ik zet ook als ik in windows m'n geheugen altijd probleemloos op 146.
Blijkbaar heb je ook 'n nieuwere revisie van dit mobo. Ik zal iig 'ns vanavond thuis ook proberen of ik 'm op 146 kan laten lopen.

• Bjorker

Bjorker

Cadillacs rule!

Nu na bijna een week kan ik met een gerust hart zeggen dat deze bios link naar meuktracker een must is voor iedereen met dit bord die wel eens onverklaarbare opstart crashes heeft.
Na dit bios geflashed te hebben, is er geen enkele opstartcrash meer geweest (crashes in windows had ik al bijna niet) Ok het is een beta bios, maar superstabiel. Dit bios blijft er bij mij voorlopig opstaan. Aanrader dus 8-)

Nope

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Revisie 4 hier, laatste OC-bios van ocworkbench.. Apacer DDR Cas2 erin, en op 150 FSB gezet..no probs @ all..
me 1.4 t-bird draait nice op 150 fsb 8-)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Hier met een Duron 900 en 2x256MB PC133 M-Tek RAM.

100/133 is niet 100% stabiel, en is ook nog eens slomer dan 100/100, heb em daar maar opgezet.

Op een PC CHIPS M810 (SiS 730S bordje) had ik precies dezelfde ervaringen met 2x Duron 700 en 1x Athlon 900 (3 dezelfde PC's met alleen een andere CPU). Ook geen 100/133. Meestal wel stabiel, maar als ik dan ff de deur uit was crashte die elke dag een paar keer op onverklaarbare wijze. Leuk werk lever je dan af bij een bedrijf :(
In die bordjes zat overigens 1x128MB PC133 ook van M-tek.
Pagina: 1