Toon posts:

USB ADSL modem & USB muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MxStream via de USB modem en dat ging allemaal vrij snel.
Tegelijk met dat internet (en voornamelijk d/l) een stuk langzamer ging, hadden we een muiz gekocht.
Is het mogelijk dat voornamelijk me d/l snelheid zou achteruitgaat d.m.v. die muis ook op de USB te zetten??

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Lijkt me eigenlijk best wel sterk, maar probeer het eens uit. Haal je muis eens van je USB af en kijk dan of de situatie verbetert.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54
Lijkt me zeer vreemd, vraagje: heb je meerdere USB poorten of heb je beide op een USB hubje aangesloten. Als je meerdere USB poorten hebt lijkt het me stug dat de muis je snelheid van ADSL omlaag haalt. Maar voor de zekerheid zou ik ook maar zeggen: uitproberen :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
ja kan heel goed.
USB-modem icm met andere devices gaat ontiegelijk brak samen.

Waarschijnlijk krijg je dan ook last van dat wanneer je een paar uurtje zit teinternetten dat het gewoon hellemaal dood valt, opniew connecten heeft dan ook geen zin, maar echt windows even hellemaal opnieuw opstarten.

Je kan proberen de laatste drivers van de mx-stream site tehalen, of de modem inruilen.

Verwijderd

Topicstarter
ja, idd
ik heb er ook last van dat internet na een paar uur uitvalt.
En dat ik dan windows moet restarten.
:( :'(

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Je mag de modem wel inruilen bij kpn als je belt, dan moet je wel 100 gulden extra bij betalen geloof ik.

Welke windows versie gebruik je?
Als je via chipset hebt, controlleer of je wel de 4in1 usb patch hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb winXP
ik heb al vaker de 4in1 drivers van VIA ged/l ook i.v.m. niet werkende videokaart op mijn mobo en ook een krakende geluidskaart op mijn mobo en bij andere niet.
Maar of in dat pakket ook de 4in1 drivers voor USB zat weet ik niet.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 19:15

Dido

heforshe

Probleem met de Alcatel USB is dat-ie het volledige beschibare vermogen van 1 USB poort verbruikt (op m'n nieuwe doosje zegt Win dat er 500mA beschikbaar is en 500mA benodigd)

Zorg dus dat je modem op een aparte USB poort zit. Ik had dit probleem ook, maar ik heb nu 8 USB poorten (beetje veel, maar wel lekker). Modem valt niet meer uit, ook niet na 24 uur on-line...

Eventueel helpt een self-powerd HUBje ook nog wel eens. Zet daar echter niet je muis op, want die wordt dan soms niet gevonden :?

Wat betekent mijn avatar?

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Op woensdag 27 maart 2002 12:31 schreef Dido het volgende:
Probleem met de Alcatel USB is dat-ie het volledige beschibare vermogen van 1 USB poort verbruikt (op m'n nieuwe doosje zegt Win dat er 500mA beschikbaar is en 500mA benodigd)

Zorg dus dat je modem op een aparte USB poort zit. Ik had dit probleem ook, maar ik heb nu 8 USB poorten (beetje veel, maar wel lekker). Modem valt niet meer uit, ook niet na 24 uur on-line...

..
Helemaal mee eens. USB is leuk voor veel data gedurende korte periodes, zoals bij scanners, printers & digicams. Niet voor internet, muis, toetsenbord oid.

Btw, heb jij de MSI K7T266 Pro2-RU ??? ;) Geweldig bordje he... >:)

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Check bij VIA moederborden de USB filter drivers voor de diverse chipsets (link) .
Deze filter drivers zitten niet in de 4in1 drivers.

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52
Helemaal mee eens. USB is leuk voor veel data gedurende korte periodes, zoals bij scanners, printers & digicams. Niet voor internet, muis, toetsenbord oid.
heb al jaren usb muis en nog een lekkere ook, dat werkt perfect hoor, muizen zijn toch niet echt data-vreters?
maar wat gebeurd er als je er een usb-poortjes-plankje bijprikt? maakt dat verschil?

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Op woensdag 27 maart 2002 12:51 schreef paknaald het volgende:

[..]

heb al jaren usb muis en nog een lekkere ook, dat werkt perfect hoor, muizen zijn toch niet echt data-vreters?
maar wat gebeurd er als je er een usb-poortjes-plankje bijprikt? maakt dat verschil?
Geen idee wat er dan gebeurt. Heb geen ervaring met die USB-hubbiez. Een muis kan opzich wel op USB, totdat je andere apparatuur hebt die alle 500mA gebruikt. :(

'k Heb al wel eens meegemaakt dat een USB muis ervoor zorgde dat een PC niet wilde booten. Op een andere PC werkte-die prima. Waarschijnlijk lag het aan de USB-poort. Maarja, ik heb ook wel 's zitten klooien met PS/2 Pilot Mouse kloontjes die niet op elke PC werken. M'n enige echte Logitech exemplaar werkte wel overal.

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 19:15

Dido

heforshe

Op woensdag 27 maart 2002 12:38 schreef AdLentis het volgende:
Btw, heb jij de MSI K7T266 Pro2-RU ??? ;) Geweldig bordje he... >:)
Klopt... en ik kwam er thuis pas achter dat er zoveel USB poorten op zaten... :D

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1