Toon posts:

Foutmelding in Nero 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een mp3 van 75:50:18 minuten op een 80min CD wil zetten geeft Nero de volgende foutmelding: "Power calibration area error"

Wil dit in normaal nederlands gewoon zeggen dat mijn brander (HP 8250i) het vertikt om 80 min cd's te branden? En zo ja, is daar al nieuwe firmware voor?
Of zit er iets anders niet goed?

Please help me...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

.............., en hoe oud is die.
En doet tie dat alleen ij 80 Min's cd's

/edit/
..............,
Stond iets Weird's
/edit/

And The Only One

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
W.s. is je brander zo'n 1 - 1,5 jaar oud. De kans is groot dat 'ie steeds vaker die foutmelding gaat geven: je LASER is aan het uitputten. Op elke CD-R (& CD-RW) staat nl. informatie over de sterkte waarop de LASER moet worden ingesteld om de CD te kunnen beschrijven. Daarnaast is er 'n stukje op de CD-R(W) gereserveerd om de sterkte van de LASER te kunnen calibreren (= controleren of de door de firmware ingestelde sterkte juist is). 't Probleem is nu dat de sterkte die nodig is om de CD te kunnen beschrijven, niet meer door de LASER gehaald wordt. De LASER is dus te zwak geworden :(. Je zou kunnen proberen de lens schoon te maken met 'n cleaning-CD, maar dat is, m.b.t. de speciale coating van de lens, sterk af te raden. Anderszijds zal de writer steeds vaker dit probleem gaan vertonen, dus is er weinig anders wat je zelf zou kunnen doen! Een andere, véél duurdere, oplossing is een nieuwe LASER-unit erin (laten) zetten. :9 Maar die kosten vaak net zo duur als 'n hele nieuwe brander! :(

...With a touch of magic¿

Verwijderd

MNM heeft gelijk, ik had dit probleem ook met mijn (inmiddels verkochte) philips 3610 EXTERN ook, ff een clean-cd er doorheen geragd en hij vlamde weer als vanouds op max. 2x :) klote dus, maar mijn PleXtor 8/4/32a vlamt als vanouds, pas 1 cd verneukt wegens UT em Q3 opstarten tegelijk op 8x vlammen met 128 MB SDRAM

-----------TYPO------------

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb men brander op 19-02-2000 gekocht dus nog geen jaar geleden... heel erg veel is er nog niet mee gebrandt... Ik heb een paar dagen geleden nog wel een 74min CD zonder problemen gebrandt... Ik heb nou net ook nog ff wat op een RW gebrandt en ook zonder enig probleem...

Maar waar het dan in principe op neer komt is dat mijn brander geen 80min CD's ondersteund zonder een goeie firmware-revisie, die de instellingen die op de cd staan ook daadwerkelijk doorvoert richting laser als ik het goed begrijp?

Mijn moeder ( jaja... ook fanatiek brander nu :) ) heeft pasgeleden ook een HP8250i gekocht en al succesvol een 80min cd gebrandt...
Maarrr... zij heeft firmware-revisie 1.3C ik heb revisie 1.0f... ik heb al op de HP site gekeken maar daar staat natuurlijk weer niets :(
Dus de kans dat het aan de revisie zou liggen ipv aan de laser zelf (dat hoop ik tenminste wel) wordt dan toch groter... Maar hoe en waar vindt ik die revisie terug?