Toon posts:

Freesco/Apche/Php/Mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn freesco-routertje de bovenstaande appl. geinst. en alles lijkt ook te werken maar ... Nu wil ik via phpmyadmin de boel gaan "beheren", maar dit levert een foutmelding op. Wat ik voor mysql nog moet/wil doen is een gebruiker aanmaken en rechten zetten, echter kan ik nergens terugvinden waar ik bij freesco de rechten moet zetten voor mysql!! Mijn eerste vraag is dan ook, hoe kan ik controleren of mysql werkt en waar moet ik de rechten zetten? (dan hoop ik de foutmelding ook weg te hebben!)Heeft iemand dit trouwens al werkend?
Alvast bedankt voor de info.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is ten eerste een Software Algemeen vraag en geen programming & Webscripting.

Daarnaast gaat het om rechten IN mysql en daar heeft freesco niet veel mee te maken.

En met ongeveer 1 sec googlen kom je dan op deze link: Mysql User Management.

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op woensdag 27 maart 2002 08:34 schreef Blankie het volgende:
Ik heb op mijn freesco-routertje de bovenstaande appl. geinst. en alles lijkt ook te werken maar ... Nu wil ik via phpmyadmin de boel gaan "beheren", maar dit levert een foutmelding op. Wat ik voor mysql nog moet/wil doen is een gebruiker aanmaken en rechten zetten, echter kan ik nergens terugvinden waar ik bij freesco de rechten moet zetten voor mysql!! Mijn eerste vraag is dan ook, hoe kan ik controleren of mysql werkt en waar moet ik de rechten zetten? (dan hoop ik de foutmelding ook weg te hebben!)Heeft iemand dit trouwens al werkend?
Alvast bedankt voor de info.
Eigenlijk zijn de rechten die in mySQL zitten een database. Connect met mySQL, van die freeSco bak naar zijn localhost, en dan kan je in de database MySQL de rechten aanpassen.

Je kan inderdaad ook met grant & revoke gaan werken, dit staat idd op het web :)

(Misschien eerst password zetten van root met mysqladmin)

Edit : Zin structuur...

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het instellen van de rechten staat letterlijk in de mysql manual, daarnaast is er ook legio info over te vinden op verschillende andere sites, en is het ook een vaak voorkomend onderwerp in vele php/mysql tutorials.....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.