Toon posts:

[Flash] CD-rom --> .exe in andere directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een CD-rom aan het maken, in de root de projector-file (autorun) die daarna een heleboel swf-files aanroept. Dus het volgende:

[root]

autorun.exe
Map Promo
Map NL
Map GB
Map Demo
Map NL
Map GB

Nu roept de autorun.exe swf-files aan uit de map Promo>NL. Van hieruit kan de keuze gemaakt worden om promo of demo te kiezen.

Wordt demo gekozen, dan dient de exe uit Demo>NL aangeroepen te worden. Dit is het probleem.

Het lijkt wel of Flash dit niet kan, heb o.a. volgende geprobeerd:
fscommand ("exec", "Demo/NL/bestand.exe")
fscommand ("exec", "../../Demo/NL/bestand.exe")

Hoe kan ik dit oplossen, liefst zonder andere programma's zoals Flashjester o.i.d.?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Kijk hier eens

het aanroepen van een exe in flash mx kan alleen als die file in een directory genaamd fscommand staat.

Verwijderd

Topicstarter
Die mapstructuur ligt (eigenlijk) vast en we gebruiken Flash 5.

Als ik het losse swf-bestandje start waarin de exe in die andere map aanroep, werkt het wel.

Het probleem is dat de (enigste) projector-file in de root van de cd staat en de swf's in de map promo en de .exe in de map demo.

<Help>

Verwijderd

Topicstarter
Oh nog iets, de map NL en GB zijn submappen van Promo en Demo. Is fout weergegeven hierboven.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik denk dat je de absolute paden moet gebruiken, probeer dat eens op je eigen computer dus alles zoals E://../.../../file.exe Probleem is dan dat je niet kunt raden waar de cdromdrive van de gebruiker is.

Kun je misschien een dos batch file maken in de dir waar de projector file staat, de projector file roept die batch aan en in de batch staat een commando om de file te starten.

http://home7.inet.tele.dk/batfiles/intro/contents.htm#top

Verwijderd

Topicstarter
dat zal niet lukken, deze cd wordt een promotiecd die gegeven wordt aan klanten, dus ik kan er niet van uit gaan dat ze D: als CD-rom drive hebben, helaas..

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ik heb het voor elkaar...

het was uiteindelijk heel simpel (shame),

on (release) {
fscommand ("exec", "Map/Map/bestand.exe");
}

(DUS GEEN / VOOR DE EERSTE MAP)

Verwijderd

Topicstarter
helaas, dit werkt toch ook niet, hij neemt nu een absoluut pad. Als je de hele directory verplaatst, kan ie de in te laden .exe bestanden niet meer vinden.

Is dit een mankement van Flash of is dit op de een of andere manier toch op te lossen??

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

maak eens een ouderwetse dos batch file. (je weet wel de oude autoexec.bat) plaats die in je de dir waar je oorsponkelijke file staat an laat die bat file de uiteindelijke projector aanroepen zo:
code:
1
2
CD /pad/naar/je/ding
ding.exe

maak dit in een textfile, save die als dostext of ie het oldskool en typ in start 'edit'.... Het is niet helemaal netjes wat je doet omdat er een dosboxje geopend wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses again,

het werkt wel zonder slash (relatief pad), we zijn er met zijn 2-en aan aan het werken en ik was vanaf de ene pc op de andere bezig, daarom kon ie de .exe bestanden niet installeren.

Dos heb ik ook naar gekeken, maar is minder mooi vanwege openen dos-venster.

Iig bedankt voor de reacties, ben weer heel wat wijzer geworden vandaag
Pagina: 1