Maze-2 is lek?

Pagina: 1
Acties:

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 07:33

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Topicstarter
Ik heb gisteren mooi mijn fikken verbrandt, maar toch mazzel gehad.
Ik was na een virus doe boel opnieuw aan het instaleren, loop ik even weg om te happen. Kom ik na een uurtje terug, stinken op de kamer, niet normaal. Meteen de compu uit (stekker er uit) en voelen aan mijn Maze. De blaren staan op mijn vingers (klote met typen), aan de onderkant zat het blok zelfs vast aan de plastic schroeven. De slangen gesmotlten bij de aanhechting bij het blok. Bleek de pomp te zijn uitgevallen.

Na een half uurtje, eerst alles laten afkoelen, alles gedemonteerd, ziet mijn proc er nog normaal uit. Blok is nu echter lek :'( , als ik nu op de ene kant blaas en de andere dichthoudt lekt het blok op de lasnaden. Was dus echt wel heet denk ik. De processor heb ik nog even getest met mijn oude spire koelblokje........en hij doet het nog, niet te geloven. :)

Mijn vraag is nu of mijn Maze nog te repareren is, en als het mogelijk is hoe ik dat kan (laten) doen.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
ja dat moet wel lukken denk ik, als je een beetje kan soldeen....
voor technische details moet je ff bij DaBit aankloppen ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• DeadPool
  • Laatst online: 10-06 22:02
ik denk dat je dat gewoon zelf kan doen al ben je een beetje handig, met een gasbrander en wat soldeer kom je al een heel eind ;)

• ovaal

ovaal

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 08:07 schreef DeadPool het volgende:
ik denk dat je dat gewoon zelf kan doen al ben je een beetje handig, met een gasbrander en wat soldeer kom je al een heel eind ;)
Thanx, daar had ik zelf ook al aan gedacht. Maar loopt het soldeer dan niet in de binnenkant van het blok? Of is het een idee om het blok gedeeltelijk in het water te zetten tijdens het solderen om "vollopen" te voorkomen.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Als je water in je blokje laat lopen kom je echt niet aan solderen toe. Totdat al het water verdampt is, dan zit er dus ook geen water meer in. Anders word het blok niet warmer als 100 graden :).

Maar de tin loopt er zo ook niet in. Gewoon een beetje tin tegen de lekke naden houden en dicht is het.

Verwijderd

Garantie zou het makkelijkste zijn.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

wijze les:
zet voortaan in je bios de extreme heat -> power off functie aan. Of gebruik een proggie als MBM oid.

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 27 maart 2002 09:45 schreef schizofreen het volgende:
wijze les:
zet voortaan in je bios de extreme heat -> power off functie aan. Of gebruik een proggie als MBM oid.
Die functie is lang niet op ieder moederbord in te stellen. MBM heb ik zelf nooit gebruikt, dus ik weet niet of het werkt.

Wel een goede tip, alleen niet voor iedereen bruikbaar.

Als je het blok op de naden goed warmstookt dan zou het soldeer er gewoon tussen moeten vloeien zonder dat het in je blok komt. Suc6 ermee!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

wow dus je blok was zo wamr dat het soldeer foetsie is? en je proc leeft nog?? lukkie jou

maar ja idd beetje soldeer ertussen laten lopen kan zelfs op gasvoornuis als je geen branders hebt :)

• ovaal

ovaal

Topicstarter
Het was wat je noemt stomme pech. Ik was alles net opnieuw aan het installeren en had net mijn videokaart geïnstalleerd. MBM stond er nog niet op, stond wel in de planning. De CD met progjes lag op mijn bureau.
Volgende keer eerst MBM dus. :)

Ik ga vanmiddag een brander kopen, soldeertin heb ik nog wel. Alleen nog op zoek naar nieuwe siliconenslang.

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Op woensdag 27 maart 2002 09:17 schreef Aico het volgende:
Garantie zou het makkelijkste zijn.
lekkere tweaker ben jij. Eerst iets mollen terwijl het jouw fout is, en dan garantie gaan claimen. No offence ovaal, jij kunt er niks aan doen, je zult dan bij je pomp leverancier moeten zijn.

Gewoon zelf ff solderen, geen probleem. Loopt echt niet naar binnen. Warm stoken en tegen het ranje aan wat soldeer duwen, vloeit er zo tussen.

succes

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 12:00
uit vallende pompen zuigen moet eigen lijk een shakeling maken :D als water niet meer stroomt dan een luid signiaal :D moet kunnen

Verwijderd

Kuch...daarom heb ik ook gewoon een koolance kast....en voor de mensen die nu vinden dat ik geen echte tweaker ben...of dattie nie goed koelt...hij koelt prima hoor met een zelf gemaakt koelblok en peltier :)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 11:15 schreef The_Resetter het volgende:
uit vallende pompen zuigen moet eigen lijk een shakeling maken :D als water niet meer stroomt dan een luid signiaal :D moet kunnen
Liever power down dan he..

• ovaal

ovaal

Topicstarter
Thanx voor de tips.

Ik ga het straks eerst maar eens proberen boven het gasfornuis. Kijken of ik het blok weer dicht kan krijgen. Verder denk ik dat de pomp het probleem niet is, waarschijnlijk is het relais kapot dat ik gebruik om de pomp in te schakelen. Hopenlijk draait de boel vanavond weer.

Zo'n Koolance kastje lijkt mij ook wel wat, tenminse als ze een eurotje of 100 goedkoper zijn. Dat kun je er zelf ook nog wat aan modden.

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
Solderen kan best.

ff rolletje hardsoldeer halen en gaan..

ik zou alleen dat ding heetstoken, deksel eraf halen, oude soldeer verwijderen, opschhuren, soldeer lintje neerleggen.
met een lijmtang vastzetten en heetstoken maar

Sinlath | Opinions may contain latency

Pagina: 1