[quicknet] poorten altijd dicht laten

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:38
ik weet niet waar je kan klagen.. maar ik vind het zeer schraal van quicknet... ze houden die poorten gewoon dicht.. is er niets tegen te doen???(jah webserver ergens anders laten draaien enzo..) maar dat wil ik niet.. zij vinden dat het misbruikt is ofzo.. ik vind het maar vaag hoor...

iemand ook een mening? en wat info?

Verwijderd

De poorten zijn dicht en blijven dicht. Elke keer als je kabelmodem wordt opgestart, haalt het een configuratiebestand van een server van QuickNet. In dat bestand staan o.a. de up- en downstream snelheid en de poorten die open en dicht staan. Het is absoluut niet mogelijk om hier omheen te fietsen.

Klagen zal weinig uithalen, aangezien QuickNet in de algemene voorwaarden heeft staan dat het verboden is web- en ftpservers te draaien. Er staat zelfs in dat telnet/SSH verboden zijn! QuickNet zal zich door deze teksten niet geroepen voelen de poorten open te zetten. Bovendien voert QuickNet als argument voor het dichtzetten van poorten aan, dat het veiliger is als die poorten dicht zijn...

Nu mijn mening :) Ik vind het flauw en onnodig dat QuickNet die poorten dicht heeft staan. Veiligheid is je eigen probleem. Ook is de upstream snelheid zeer beperkt (128 kbit/s), waardoor het draaien van servers nooit gigantische hoeveelheden dataverkeer kan veroorzaken. Ik ga echter niet klagen hierover, omdat het bekend is dat deze beperkende maatregelen genomen zijn.

Als je echt heel graag zelf een webserver wilt draaien, kan je ADSL nemen (mits leverbaar natuurlijk). Volgens mij is het bij ADSL aansluitingen zelfs toegestaan servers te draaien, maar dat weet ik niet zeker. Een andere mogelijk is het Broadband Office abonnement van MultiKabel. Helaas is dit een vrij prijzig abonnement. En als je geld genoeg hebt, moet je gewoon een huurlijntje nemen ;)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
'k Heb ook QuickNet maar vind het niet zo storend dat alle poorten < 1024 dicht zitten. Mahja heb ook beschikking over 'n Linux server via Chello verbinding, dus daar doe ik alle dingen die ik met QuickNet niet kan.

ADSL is een goed alternatief; je mag inderdaad servers draaien en internet delen.

Ik ben verder héél tevreden over QuickNet. Verbinding is goed, stabiel, snel. Nooit down.
Aansluiten ging razendsnel (8 werkdagen na aanvraag), verekening gaat goed (via email extra specificatie). Allemaal een stuk beter dan Chello. :)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37
Op woensdag 27 maart 2002 08:43 schreef MetHod het volgende:
'k Heb ook QuickNet maar vind het niet zo storend dat alle poorten < 1024 dicht zitten. Mahja heb ook beschikking over 'n Linux server via Chello verbinding, dus daar doe ik alle dingen die ik met QuickNet niet kan.

ADSL is een goed alternatief; je mag inderdaad servers draaien en internet delen.

Ik ben verder héél tevreden over QuickNet. Verbinding is goed, stabiel, snel. Nooit down.
Aansluiten ging razendsnel (8 werkdagen na aanvraag), verekening gaat goed (via email extra specificatie). Allemaal een stuk beter dan Chello. :)
En toen ging de wekker

• Arnout
Op woensdag 27 maart 2002 09:45 schreef EmBee het volgende:

[..]

En toen ging de wekker
huh :? Verklaar je nader?

Verwijderd

je kunt apache ook op andere porten laten draaien.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:51
lol je wil echt niet weten hoe quicknet vroeger was
echt drama.
Het lag de ene na de andere keer plat en dan kon je opeens maar met 3k/s downloaden echt veel gezeik gehad.
Maar nu heb ik adsl en nooit echt problemen mee

Verwijderd

Als je echt heel graag zelf een webserver wilt draaien, kan je ADSL nemen (mits leverbaar natuurlijk). Volgens mij is het bij ADSL aansluitingen zelfs toegestaan servers te draaien, maar dat weet ik niet zeker.
Elke zichzelf respecterende web/ftp server kan gewoon op een andere port (1024 >) draaien hoor.

Edit:
Galanos was eerder, nog nie gelezen. ;(

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

En toen ging de wekker
Op woensdag 27 maart 2002 11:47 schreef InfoTracer het volgende:
lol je wil echt niet weten hoe quicknet vroeger was
echt drama.
Het lag de ene na de andere keer plat en dan kon je opeens maar met 3k/s downloaden echt veel gezeik gehad.
Maar nu heb ik adsl en nooit echt problemen mee
...en vroeger kostte een brood een kwartje. Wat wil je nu hiermee zeggen dan?
Ik heb net als Embee dezelfde goede ervaringen. Misschien dat het vroeger slecht was, ik weet het niet. Boeit ook niet.
Blijkbaar hebben ze er wat van geleerd (dit in tegenstelling tot Chello).

• Arnout
Op woensdag 27 maart 2002 11:57 schreef grep het volgende:
...en vroeger kostte een brood een kwartje. Wat wil je nu hiermee zeggen dan?
Ik heb net als Embee dezelfde goede ervaringen. Misschien dat het vroeger slecht was, ik weet het niet. Boeit ook niet.
Blijkbaar hebben ze er wat van geleerd (dit in tegenstelling tot Chello).
Embee heeft niks zinnigs gepost. :{

Ik heb zelfs vroegâh, toen Quicknet nog Rotterdam bediende, ook van Quicknet gebruik gemaakt, en toen was het ook goed en snel.

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Op woensdag 27 maart 2002 12:35 schreef MetHod het volgende:

[..]

Embee heeft niks zinnigs gepost. :{
Oeps, ik bedoelde jou natuurlijk Method :)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 11:03 schreef galanos het volgende:
je kunt apache ook op andere porten laten draaien.
Op woensdag 27 maart 2002 11:50 schreef achappey het volgende:

[..]

Elke zichzelf respecterende web/ftp server kan gewoon op een andere port (1024 >) draaien hoor.

Edit:
Galanos was eerder, nog nie gelezen. ;(
Ja, maar dat is verre van ideaal. Er zijn zelfs niet mensen die snappen dat je http://webadres:8888 kan hebben o.i.d.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 16:00 schreef Racetows het volgende:

[..]

[..]

Ja, maar dat is verre van ideaal. Er zijn zelfs niet mensen die snappen dat je http://webadres:8888 kan hebben o.i.d.
Yep, maar je kan je webserver wel draaien. Dus als je plaatjes oid wilt hosten kan dat perfect. :)
Bovendien kan je eventueel ook nog een javascript redirect gebruiken vanaf bijv. http://go.to/nick en die naar je eigen webserver verwijzen.

Ik geef toe poort 80 is makkelijker maar een beetje tweaker werkt daar wel omheen. ;)
Pagina: 1