De poorten zijn dicht en blijven dicht. Elke keer als je kabelmodem wordt opgestart, haalt het een configuratiebestand van een server van QuickNet. In dat bestand staan o.a. de up- en downstream snelheid en de poorten die open en dicht staan. Het is absoluut niet mogelijk om hier omheen te fietsen.
Klagen zal weinig uithalen, aangezien QuickNet in de algemene voorwaarden heeft staan dat het verboden is web- en ftpservers te draaien. Er staat zelfs in dat telnet/SSH verboden zijn! QuickNet zal zich door deze teksten niet geroepen voelen de poorten open te zetten. Bovendien voert QuickNet als argument voor het dichtzetten van poorten aan, dat het veiliger is als die poorten dicht zijn...
Nu mijn mening

Ik vind het flauw en onnodig dat QuickNet die poorten dicht heeft staan. Veiligheid is je eigen probleem. Ook is de upstream snelheid zeer beperkt (128 kbit/s), waardoor het draaien van servers nooit gigantische hoeveelheden dataverkeer kan veroorzaken. Ik ga echter niet klagen hierover, omdat het bekend is dat deze beperkende maatregelen genomen zijn.
Als je echt heel graag zelf een webserver wilt draaien, kan je ADSL nemen (mits leverbaar natuurlijk). Volgens mij is het bij ADSL aansluitingen zelfs toegestaan servers te draaien, maar dat weet ik niet zeker. Een andere mogelijk is het
Broadband Office abonnement van MultiKabel. Helaas is dit een vrij prijzig abonnement. En als je geld genoeg hebt, moet je gewoon een huurlijntje nemen