Toon posts:

[Fans] Temperatuur geregelde fan

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
(search utilised)

Ik heb vandaag 4 80mm fans uit 4 verschillende voedingen gesloopt en een daarvan heeft een blauwe temperatuur sensor aan de achterkant van de fan zitten. Tevens heb ik nog 3 80 mm fans liggen. De bedoeling is dat ik met deze fans een beetje airflow ga creeren in mijn kast, daar ik nu altijd kast open moet draaien. Ik wil onderin een intake en onder de voeding een outtake, wellicht de fan in mijn voeding vervangen door een stillere of die op de HS zit (een 80mm blazende fan, niet zuigend).

Waar kan ik het beste deze fan implementeren, HS, onder, boven of voeding, gezien de RPM aanpassing aan temperatuur?

Verwijderd

Doe bovenachterin.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kool0426/fans.JPG

zo maak ik um

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.lingeman/fokke/casemod/pcfans.jpg

zo heeft Fokkie het (inmiddels al wel een fan on top)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Op woensdag 27 maart 2002 09:31 schreef Tweakerboy1986 het volgende:
[afbeelding]

zo maak ik um

[afbeelding]

zo heeft Fokkie het (inmiddels al wel een fan on top)
Zou ik ook doen aangezien de warme lucht in je kast naar boven stijgt dus bovenin moet het in ieder geval afgezogen worden :)

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 08:13
Op woensdag 27 maart 2002 09:33 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Zou ik ook doen aangezien de warme lucht in je kast naar boven stijgt dus bovenin moet het in ieder geval afgezogen worden :)
Ieder zijn motivatie natuurlijk, maar het warmteverschil tussen onder en bovenin de kast is miniem. Dit komt door de relatief grote wervelstroom van lucht in de kast.

Ik zou liever bovenin lucht aanzuigen, en onderin wegblazen. Dit omdat stof (een grote vijand van de OC en CM onder ons) naar beneden valt.

Door nu bovenin aan te zuigen, krijg je minder last van stof. Op de korte termijn zal beneden lucht aanzuigen misschien 1 graadje schelen. Maar op de lange termijn krijg je dan meer last van stof, wat de temperatuur sneller doet stijgen.

Just my 2 cents...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Als je je fans nog op een leuke manier wilt gaan aansturen:
Bay bus maken: Deel I :)

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is niet zo zeer hoe ik het beste airflow kan creeren (daar zijn 1000 topics over), maar waar ik het beste in dit geval een fan kan plaatsen die zich qua RPM aanpast aan de temperatuur.
Pagina: 1