Toon posts:

[disc] moto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, redelijk nieuw serverside taaltje.. kon er iig nog geen topics over vinden dus ik meld het even voor de geinteresseerden.

http://www.webcodex.com/moto/features.moto

Enige leuke eraan is geloof ik dat je van je website een apache module kunt compilen.
Verder redelijk brakke syntax en ik zie nergens iets over OO support hoewel je wel gebruik kunt maken van wat klassen in een soort van packages. Zowaar support voor precies 1 database, nl MySQL

Erg jammer dat het niet OO is..

Verwijderd

Op zich geen slecht idee om een ColdFusion tegenhanger (proberen) te maken. CF heeft veel voordelen, alleen wij 'tweakertjes' hebben er weinig mee te maken omdat 't duur is.

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Op zich is het idee wel leuk bedacht om je pagina's als apache module te compileren.

Het nadeel daarvan is echter dat je niet zo snel als php even je script aan kan passen en meteen het resultaat bekijken. In dit geval zal je net zoals dat bij jsp gaat effe moeten wachten totdat de code gecompileerd moet worden.

Verder zie ik alleen geen uitblinkende eigenschapen dat deze taal tot een waar succes kunnen brengen. Zelfs talen die dat wel hebben, hoor je vaak niets meer van (denk bijv. eens aan rxml van roxen).

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 02:32 schreef freak007 het volgende:
Op zich is het idee wel leuk bedacht om je pagina's als apache module te compileren.
Ja dat leek mij eigenlijk ook het enige waardevolle aan deze taal. Maar als je toch er zoveel tijd aan wilt spenderen, maak dan geen nieuwe taal maar maak een compiler voor PHP denk ik dan.

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Op woensdag 27 maart 2002 02:44 schreef Orphix het volgende:
Ja dat leek mij eigenlijk ook het enige waardevolle aan deze taal. Maar als je toch er zoveel tijd aan wilt spenderen, maak dan geen nieuwe taal maar maak een compiler voor PHP denk ik dan.
Voor php is er de zend encoder. Die slaat het op in een gecompileerde vorm, waardoor het dus niet meer geparsed hoeft te worden. Da's ook al een redelijke snelheidswinst.

• Orphix
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 04:03 schreef freak007 het volgende:
Voor php is er de zend encoder. Die slaat het op in een gecompileerde vorm, waardoor het dus niet meer geparsed hoeft te worden. Da's ook al een redelijke snelheidswinst.
Ja maar niet gratis :Y)

Verwijderd

dat variable gebruik is ranzig, ik ben perl gewend, maar hier gebruiken ze het dollarteken voor loops enzo:
code:
1
2
3
4
$for(levelCounter=istck.size();levelCounter>0;levelCounter--)
 [...]

$endfor

• Orphix
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 07:42 schreef Foxboy het volgende:
dat variable gebruik is ranzig, ik ben perl gewend, maar hier gebruiken ze het dollarteken voor loops enzo:
code:
1
2
3
4
$for(levelCounter=istck.size();levelCounter>0;levelCounter--)
 [...]

$endfor
Ja ik denk dat die dat doet om makkelijk keywords te herkennen. Als je in dat forum kijkt zie je dat die nieuwe features wil toevoegen, nml
code:
1
$try, $throw en $catch

:)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 02:24 schreef Geeltje het volgende:
Op zich geen slecht idee om een ColdFusion tegenhanger (proberen) te maken. CF heeft veel voordelen, alleen wij 'tweakertjes' hebben er weinig mee te maken omdat 't duur is.
Tweakers hebben daar toch een truukje voor dat eindigt op box.sk?? :)
Pagina: 1