Toon posts:

[FPS] Nieuw wapen voor First Person Shooters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Die eeuwige raketwerper en kettingzaag hebben we nu wel gezien. Hierbij presenteer ik: De Dremel.

Hiermee kun je slijpen, en als dan het schijfje wegvliegt kun je je tegenstrander lelijk verwonden.

Gelukkig bestaat er ook een soort shield tegen: de VeiligheidsBril.

Licenties op dit idee te verkrijgen tegen een belachelijk hoog bedrag bij DaBit.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/dremel_gevaarlijk.jpg

(dit ding tegen m'n bril aan ging best hard....)

edit:

modjes: er staat een tiepfout in de topictitel. Willen jullie dit even veranderen?

Verwijderd

Heb ook al een keer of 2 van geluk mogen spreken ton zo'n schijfje wegvloog, gelukkig draag ik ook altijd een veiligheidsbril :)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Damn. Meestal draag ik wel een bril maar kzal het nu nooooit meer vergeten.

Bedankt voor deze openbaring Dabit

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 21:17
Draag geen veiligheidsbril tijdens het dremelen.. Schijfje vliegt altijd in de draairichting.. :)

Toch?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:28
Na alle theorie het bewijs.
mooie fotoshop edit btw ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 23:47 schreef Bredend het volgende:
mooie fotoshop edit btw ;)
fotoshop? Da's toch dat ding in de stad waar je je rolletje heenbrengt?

Dit is niet gefotosoept; daar ben ik te lui voor

• FragFrog
  • Laatst online: 21:18
Was hier tijdje geleden ook al topic over

Arme gast die 3 weken met rode ogen had rondgelopen, allemaal doktersbehandelingen enzo, grote schok enz...

oud nieuws :Z

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

hmmm... voortaan toch maar een bril op.

Ben zelf trouwens zoizo niet echt een dremel fan.
Geen gedult genoeg denk ik. Doe mij maar een flinke decoupeerzaag :D

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op dinsdag 26 maart 2002 23:46 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Draag geen veiligheidsbril tijdens het dremelen.. Schijfje vliegt altijd in de draairichting.. :)

Toch?
Het schijfje draait rond dus als ie kapot gaat kan ie elke kant opvliegen, dus ook in jouw ogen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Ik heb geen Dremel :P
Ook geen neppert :P

Maar wel een Bosch decoupeerzaag. En als ik daarmee m'n kast bewerk heb ik ook een veiligheidsbril op. *D :7

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 00:01 schreef FragFrog het volgende:
Was hier tijdje geleden ook al topic over

Arme gast die 3 weken met rode ogen had rondgelopen, allemaal doktersbehandelingen enzo, grote schok enz...

oud nieuws :Z
Ag, ik vond het wel een mooi plaatje, die veiligheidsbril met stukje schijf in de rand.

Er worden topics gepost om minder, en er worden interessantere topics gesloten.

Ik had eigenlijk een pic moeten schieten van de hele bril, dan zie je ook nog waar dat stuk 2mm boor zat toen die brak.

Die bril heeft me al heel wat oogleed bespaard. Ik heb een betere, maar op de een of andere manier doe ik toch altijd deze op. Vreemd maar waar.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kennelijk heeft FragFrog onze FAQ niet helemaal goed gelezen: http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02
Weet tegen wie je het hebt. Er zijn hier veel mensen (vooral een van de regulars) die goed weten waar ze het over hebben. Adviezen van dergelijke mensen verdienen het niet om in de wind te worden geslagen of weggehoond te worden.
Wat het dragen van een veiligheidsbril betreft: iedereen die een enigzins technische opleiding achter de rug heeft waarbij gewerkt werd met verspanend gereedschap, is als het goed is ingepeperd met het verplicht dragen van een veiligheidsbril.

Wat dat betreft is dit een mooi geheugensteuntje voor de mensen bij wie dat niet is blijven hangen.

• php
  • Niet online

php

Om de een of andere reden zoeken rondvliegende delen altijd de ogen op. Vreemd, maar waar. Soort van Murphy's Law.

Weer geluk gehad, Dabit. Ook trouwens omdat je het ding niet met je voorhoofd hebt teruggekopt. Hou je toch een snee(tje) aan over.

Veiligheid (definitie: Het nemen van aanvaarde risico's) is belangrijk tijdens werk en tijdens hobby.

Hier op mijn werk was een gast bijna twee vingers kwijt door een soortgelijk iets: Slijpschijf 115mm die opeens in 2-en vloog, daarbij twee vingers compleet strippend van huid en vlees..... Ik draag altijd leren werkhandschoenen + bril bij dat soort werk. Lach me maar uit, maar ik lach het langst. :9

• snars
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 23:46 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:

Toch?
Nee precies, helemaal niet nodig zo'n veiligheidsbril!

*zucht* ;)

I reject your reality, and substitute my own.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Wow, dat was kantje boord.. :o
Als je geen veiligheidsbril op had gehad... :X

Verwijderd

Ik heb een gipsplaat plafon, Met allemaal snede`s ering van dremel schijfjes ! Ze blijven gewoon in min plafond hangen :o

Verwijderd

Kunnen jullie je nog herinneren van die gozer, die een paar weken lang oog druppels moest in nemen.
altijd een bril dragen jongens
Shit stel je voor ff modden en tijdens modden ben je blind en je kan niet meer zien wat je gemod hebt.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 27 maart 2002 08:33 schreef Viper3.5 het volgende:
Ik heb een gipsplaat plafon, Met allemaal snede`s ering van dremel schijfjes ! Ze blijven gewoon in min plafond hangen :o
ROFLOL.... Doet me denken aan de geo driehoeken die op school in het plafond hingen!!!

[ontopic]
De veiligheidsbril van Dabit heeft het volgens mij zwaar te voorduren....
Eerst dus al dat gebroken boortje, nu dit weer. :(
Veiligheid voor alles dus maar (alhoewel ik eigenlijk nooit een veiligheidsbril op heb (op de lasbril na dan).

Dabit, post nog ff een pic van het gat/scheur/weet ik veel wat, van wat er over is van de bril aan de andere kant waar dus het boortje erin is gegaan?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

anders zonder bril was hij misschien wel net mis gegaan

Verwijderd

bleh zon dremel schijf in je oog en je kan hem laten amputeren..moet er niet aan denken eigenlijk..ben je lekker aan het modden *RATS* dremel schijf in je oog tot bijna in je hersens ! ;(

moraal van verhaal:

modden is dangerous met een dremel *D

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

oeh moet je nagaan, heb ooit een 1000watt stofzuiger motor aan een werkbank vastgesnoerd om de snelheid van zo'n rad eens van dichtbij te bekijken. sow dat maakt een lawaai! Nou zal ik zo'n rad van een stofzuiger eens beschrijven, die zijn van 1mm dik aluminium inelkaar gevouwen2 plaatjes met daar schoepen ertussen, en niet echt sterk als ze op 10000 toeren draaien. dus ik er eens met een stokje tegenaan. SNEAAARrrrrP heel dat rad vloog uitelkaar, gelukkig stond ik niet in de lijn van de draairichting (doe ik trouwens NOOIT) maar ik was wel erg geschrokken :P

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 12:00
neeee das handig een stokje in een van van 10k RPM :p

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op woensdag 27 maart 2002 10:56 schreef The_Resetter het volgende:
neeee das handig een stokje in een van van 10k RPM :p
ach ja je wilt de grenzen eens verkennen :D later heb ik een waslijn draadje eraan gemaakt, toen werd het een overdreven kanten strimmer :+

Verwijderd

:P wel spannend >:)

• php
  • Niet online

php

Ik sta nogal een smet polyester en epoxy te kloten (is mijn werk tenslotte) en daar heb je ook een "spetter-richting".

Het valt me op dat hoe duurder het pak van de bezoeker, hoe meer ze in de spetter-richting gaan staan, en het liefst zo dichtbij als mogelijk.

Epoxy is uit je broek te krijgen: de schaar, of twee maanden weken in aceton. >:)

Waar ik overigens ook boos om kan worden, is het storen van mensen tijdens werk, waarbij ze de omgeving niet in de gaten kunnen houden. (slijpen, zagen met de lintzaag of cirkelzaag, dat soort dingen.)
Je hebt altijd mensen die dan opeens achter je staan, en aangezien je niets ziet of hoort, dan maar op je schouder kloppen...... |:( Neem even het geduld om te wachten tot er zich gelegenheid voordoet om aandacht te trekken.

Mij heeft dit het vel van een vinger gekost, en potentieel een aantal vingers/hand (cirkelzaag is niet selectief). Ik had geluk, ditmaal......

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 08:32 schreef Phreak het volgende:
Wow, dat was kantje boord.. :o
Als je geen veiligheidsbril op had gehad... :X
Dan was dat stukje schijf gewoon langs z'n kop afgevlogen, tenzij ie een HEEL dikke kop heeft. Dus nix aan de hand zou ik zeggen..

Verwijderd

Wat een massel man, zo zie je maar weer altijd een veiligheidsbril opdoen. En liefst ook gehoorbescherming.... Ik heb ooit op school wel eens in onze mega draaibank een vastloper met een boor van 30mm gehad, draaibank draaide hem dus helemaal naar zijn klote, boor in 3 stukken en een rotklap dat het gaf... Gelukkig ding 1 stuk in mijn werkstuk, 1 in de center, en eentje in de houten wand 4 meter van de draaibank... Was toen echt blij dat dat laatste stukkie niet richting mij gevlogen was....

• php
  • Niet online

php

Ook wel eens de sleutel van de klauwplaat vergeten te verwijderen? Die dingen komen best ver. Jammer dat bij ons op school er alleen een glazen raam in de weg stond.......

Thuis gelukkig nooit vergeten....

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
Inderdaad iedereen veiligheidsglas voor je ogen voordat je begint met dremelen.

Zelf heb ik een proxon zijn ook zeer agressieve dingentjes. Schijfjes hebben mij namelijk al meerdere malen aangevallen, met soms doeltreffende resultaten zoals snee in het gezicht of op de hand zelfs een keer op mijn borstkas (in de zomer niet in je blote buik dremelen):(.

• snars
  • Niet online
Ja mag ik ook nog ff jammeren met mijn littekens :7

De dader luistert naar de naam 'Kavo EWL', lengte 25 cm, kleur: bruin. Extreem gevaarlijk, in staat om een toerental van 25000rpm te bereiken. Soort van dremel, maar dan voor het fijnere werk. Vraag me niet hoe (ik was jong, snel en wild en ik dremelde graag) maar ik ben er dus in geslaagd om in beide duimen een gat te graven met het freeskopje. Daar is littekenweefsel voor in de plaats gekomen.
Misschien dat, nu piercings niet meer ruig genoeg zijn, dit de nieuwe trend wordt? Dremelification :P
De wijze les is dus: goed afsteunen als je dremelt, en zorgen dat ie niet kan wegspringen als je em erges op zet (niet te laag toerental dus!)

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/h.huijbers/pics/dremel_litteken_links.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/h.huijbers/pics/dremel_litteken_rechts.jpg

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Dan was dat stukje schijf gewoon langs z'n kop afgevlogen, tenzij ie een HEEL dikke kop heeft. Dus nix aan de hand zou ik zeggen..
Dat hoeft NIET zo te zijn; omdat een brilleglas ten behoeve van de degelijkheid een beetje bol is. Dan komt het stukje dremel als hij maar een klein beetje van het midden af is aan de zijkant terecht. En omdat dit een opstaande rand is blijft hij hierin steken.
Probeer maar eens met een potlood op een gladde jeux de boul bal te duwen en merk dat hij er aan de zijkant afgleid :P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb bij mijn vader in het bedrijf (metaalbedrijf) al genoeg van dit soort geintjes gezien... met frezen/slijpen/boren heb ik ook altijd een veiligheidsbril op, die je ogen helemaal afsluit... en dit bevestigt weer eens waarom...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• FragFrog
  • Laatst online: 21:18
Op woensdag 27 maart 2002 06:31 schreef Kaj. het volgende:
Kennelijk heeft FragFrog onze FAQ niet helemaal goed gelezen: http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02
[..]
Had't gelezen (toch wel :))

Reden voor mijn post komt uit diezelfde faq:
Als je ergens mee zit; ga dan eerst zelf zoeken. Na 3 jaar is GoT op zichzelf een knowledge base geworden voor alle standaard en veel exotische problemen.
Met dit verschil dat dit soort dingen altijd onthouden moeten worden, dus hierbij mijn excu6

Misschien een id om het ook in de oc&cm faq te zetten?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 15:39 schreef jojo2k1 het volgende:

[..]

Probeer maar eens met een potlood op een gladde jeux de boul bal te duwen en merk dat hij er aan de zijkant afgleid :P
Da's niet waar. Als je hem loodrecht erop duwt dan zal de potloodpunt verpulveren en niet erafglijden. :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 27 maart 2002 16:41 schreef xoploosx het volgende:

[..]

Da's niet waar. Als je hem loodrecht erop duwt dan zal de potloodpunt verpulveren en niet erafglijden. :)
Ja maar er stond ook dat dit gebeurt als je het potlood een klein beetje scheef houdt... :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 11:52 schreef xoploosx het volgende:
Helaas pindakaas, dat stukje was dus gewoon afgeketst, en in de rand blijven hangen. Ik had 'm op m'n ooglid gehad zonder bril.

Handschoenen heb ik ook, van die kevlar-versterkte. Maar die doe ik alleen aan als het risico anders te groot word. Bijvoorbeeld bij het boren van een klein plaatje metaal. Als dat losschiet uit de boorklem (komt wel eens ooit voor met dat #$@$% ding van ons), dan is dat opeens een leuke circelzaag.

En ik wou dat ik ze gisteren ook aangedaan had. M'n vinger is voorzien van wat polyurethaanlijm en (zwart)aluminiumstof. Ik heb dus voorlopig nog wel een zwarte vinger, en ik krijg het *niet* schoon.

Verwijderd

mmm :) damn wist nie dat het zo gevaarlijk was :)
maja thx :D

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 11:05
Op woensdag 27 maart 2002 20:28 schreef DaBit het volgende:

[..]

Helaas pindakaas, dat stukje was dus gewoon afgeketst, en in de rand blijven hangen. Ik had 'm op m'n ooglid gehad zonder bril.

Handschoenen heb ik ook, van die kevlar-versterkte. Maar die doe ik alleen aan als het risico anders te groot word. Bijvoorbeeld bij het boren van een klein plaatje metaal. Als dat losschiet uit de boorklem (komt wel eens ooit voor met dat #$@$% ding van ons), dan is dat opeens een leuke circelzaag.

En ik wou dat ik ze gisteren ook aangedaan had. M'n vinger is voorzien van wat polyurethaanlijm en (zwart)aluminiumstof. Ik heb dus voorlopig nog wel een zwarte vinger, en ik krijg het *niet* schoon.
hey DaBit, Daar heb je hele goede zeep voor ;)
(je weet waar ik gewerkt heb)
Ik heb nog wel een tube liggen voor je :+

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 27 maart 2002 20:28 schreef DaBit het volgende:

[..]

Hmmmm, nog steeds geen pic van het gat van het boortje, verder een pic van de vinger zou ook leuk zijn.

offtopic:
Let maar niet op mij, bij Dabit wil ik altijd fototjes zien :P

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Gister zelf een window gedremeld, en de hele grond lag bezaaid met stukjes schijf :D
Ohja, best wel vaag
ik had een bril op maar soms voelde ik toch stukjes stof ed in men ogen komen :( Best irritant...

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

dat puntje zal dan maar in je oog komen :( bah daar moet je niet aan denken... dan maar een veiligheids brilletje op!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
TD-DMZ: ( >:) )

'k zal wel een pic schieten van de rest van de veiligheidsbril. Kunnen jullie gelijk zien hoeveel glzaen ogen ik al had moeten aanschaffen zonder dat ding.

• Cryolite
  • Laatst online: 02:11
* Cryolite gaat toch maar weer eens zijn labjas opzoeken met die mooie veiligheidsbril in het borstzakje 8-) (8>

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op donderdag 28 maart 2002 11:25 schreef DaBit het volgende:
TD-DMZ: ( >:) )

'k zal wel een pic schieten van de rest van de veiligheidsbril. Kunnen jullie gelijk zien hoeveel glzaen ogen ik al had moeten aanschaffen zonder dat ding.
OK dan thnx :P :9

Pagina: 1