Atlhon Thunderbird 1400 & Peltier...

Pagina: 1
Acties:

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik zit met 't volgende..

Ik wil toch wel eens een stapje verder dan alleen luchtkoeling. Dus zat ik te denken aan een peltier-oplossing. Maar hoeveel watt zou zo'n dingetje moeten wezen? (uitgaande dat OC'n wel erg aantrekkelijk is >:) )

Ik las in een topic dat die TB zo'n 72,1 Watt warmte afgeeft.. Maar nu wil ik het toch even horen van jullie..

Wat bevelen jullie aan om er op te gooien, zowel qua peltier wattage als qua koeler. (ook enigzins rekening houdend met 't geluid,.. Ik hoef geen vliegbasis onder mijn bureau :7 )

Verwijderd

Nou ik denk toch wel een 172 watt peltier wil je 'm lekker koel houden. <0 graden
Maw je moet dan een waterblok kopen (of zelf maken)
172 watt peltier
Waterpomp
Water reservoir
Aparte voeding voor de peltier.
Slangen
Neopreen om je cpu goed te isoleren zodat je geen last krijgt van condens vorming.
MAW niet bepaald goedkoop.
Maar dan heb je ook wat :9~

(Uitgaande van een tb1400)

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 00:42

Tead

nnb

http://www.waterkoeling.nl/files/overcpu.xls

Excel sheetje

In vullen wat van toepassing is en je krijgt precies te zien hoeveel energie je proc af geeft hoeveel je peltier minimaal moet zijn en de geschatte temperaturen.

Doe je best :Y)

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11-2025
DOH!
Vrij prijzig op zijn zachtst gezegd, hehe (8>

Hm.. toch maar eens beginnen met waterkoeling alleen dan :9

Verwijderd

Vraagje, kan je een TEC niet koelen met bijvoorbeeld een Aplha 8045 koeler en een Delta 80HP fan? Mijn stressed temp is nu ongeveer 33c. Ik hoor van iedereen wel dat je waterkoeling nodig hebt voor een TEC, maar ik heb waterkoelingen gezien die qua stressed temp hoger uitkwamen als mijn temp met die Alpha koeler. Als die Alpha het dus beter doet, dan kan je toch ook gewoon die TEC met een Alpha koelen, het hoeft niet persee beneden de 0c, maar een graadje of 20 zou leuk zijn :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29
Op woensdag 27 maart 2002 00:52 schreef ThunderBert het volgende:
Vraagje, kan je een TEC niet koelen met bijvoorbeeld een Aplha 8045 koeler en een Delta 80HP fan? Mijn stressed temp is nu ongeveer 33c. Ik hoor van iedereen wel dat je waterkoeling nodig hebt voor een TEC, maar ik heb waterkoelingen gezien die qua stressed temp hoger uitkwamen als mijn temp met die Alpha koeler. Als die Alpha het dus beter doet, dan kan je toch ook gewoon die TEC met een Alpha koelen, het hoeft niet persee beneden de 0c, maar een graadje of 20 zou leuk zijn :)
water voert de warmte veeeel sneller af. met een alpha begin je niks met een 172watt pelt+100+ watt proc er van uitgaande dat je gaat ocen.

de warmte van de pelt moet ook afgevoerd worden dus dat red je nie.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
Op woensdag 27 maart 2002 00:58 schreef Petzl het volgende:
waarom dit niet?

[afbeelding]

http://www.born2oc.be/born2oc.php?section=forum&topic_id=6005&curr_page=1
kijk dit is pas leuk nieuws... toch maar ff w88 met de aanschaf van een nieuwe cpu... >:)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• SH007
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 00:58 schreef Petzl het volgende:
waarom dit niet?

[afbeelding]

http://www.born2oc.be/born2oc.php?section=forum&topic_id=6005&curr_page=1
Ps: Dit nieuws werd normaal pas bekend gemaakt op 1 april ....
en dit moet ik geloven :? :P

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 12:26 schreef Deacon het volgende:

[..]

kijk dit is pas leuk nieuws... toch maar ff w88 met de aanschaf van een nieuwe cpu... >:)
Eerlijk???Wat ik er eerlijk van vind??? Wel: SLECHT gefotosoept :P

(Maar wel lollig :+ )

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 12:30 schreef SH007 het volgende:

[..]

[..]

en dit moet ik geloven :? :P
Niet dit , maar de Sledgehammer ging dit toch implementeren . Meerdere SOI cores op 1 packaging ...

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

best wel off topic eigenlijk, maarja

AMD heeft idd de proccesors met meerdere cores aangekondigd, maar de persoon die dit gefotosoept heeft, heeft het berichtje niet goed gelezen, daar werd namelijk verteld dat de 2 of 4 cores bijelkaar in een "behuizing" zaten, dit kan dus niet :D

• Mad_Demon
  • Laatst online: 22-02 14:49

Mad_Demon

de dokter

Op dinsdag 26 maart 2002 23:44 schreef Tead het volgende:
http://www.waterkoeling.nl/files/overcpu.xls

Excel sheetje

In vullen wat van toepassing is en je krijgt precies te zien hoeveel energie je proc af geeft hoeveel je peltier minimaal moet zijn en de geschatte temperaturen.

Doe je best :Y)
Is oud, en klopt niet. Er word uitgegaan van een MP 10.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Pagina: 1