club3d gf4mx??

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
op www.pcx.nl hebben ze een club3d gf4mx te koop.. ik zie op www.club-3d.com deze kaart helemaal niet staan... ik kan er ook geen reviews over vinden..

weet iemand ook of deze kaart wel bestaat? Heeft iemand ervaring met deze kaart? Gaat me dan vooral om de beeldkwaliteit en tv-out..

Verwijderd

beeldkwaliteit bij club3d? hebben ze die dan? :P Als je een kwaliteits 2d beeld en goede tv-out wil nmen, zit je denk ik aan leadtek, of duurdere kaart vast

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26
Op woensdag 27 maart 2002 14:02 schreef Gijsbert het volgende:
Als je een kwaliteits 2d beeld en goede tv-out wil nmen, zit je denk ik aan leadtek, of duurdere kaart vast
Als je een geforce wil dan klopt dit volgens mij, als je gewoon een goede 2d en tv-out wil dan moet je bij Matrox kijken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

koop geen geforce 4 mx. de naam misleid je gewoon. de gf4 mx blijkt gewoon een opgevoerde gf2 te zijn (gebruikt nog DX7). want hij ondersteund de technolgieen van de gewone gf4 en gf3 niet !

ik denk dat je beter een gf3 TI200 kan halen, of een Radeon 7500

• Palomar
  • Niet online
ik heb nu een powercolor gf2gts (Powercolor is toch hetzelfde als club3d?) en ik heb eigenlijk niks aan te merken op de 2d beeldkwaliteit.. maarja das mijn mening.. zijn er dan echt zulke grote verschillen tussen dure en goedkope merken qua beeldkwaliteit? Of wordt dit pas merkbaar bij erg hoge resoluties (ik draai 1024x768@85Hz)..

• Palomar
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 14:12 schreef Frenkpie het volgende:
koop geen geforce 4 mx. de naam misleid je gewoon. de gf4 mx blijkt gewoon een opgevoerde gf2 te zijn (gebruikt nog DX7).
weet ik.. het gaat me vooral om de tv-out, die heeft mn huidige kaart nl. niet.. en ik heb geen zin om €250 neer te tellen voor een GF3.. een gf4mx is voor mijn doeleinden ook snel zat.

maar loont het echt om een duurdere gf4mx te kopen ivm beeldkwaliteit? Scheelt toch zo'n 20-30 euro...

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op woensdag 27 maart 2002 14:16 schreef rick_h het volgende:

[..]

weet ik.. het gaat me vooral om de tv-out, die heeft mn huidige kaart nl. niet.. en ik heb geen zin om €250 neer te tellen voor een GF3.. een gf4mx is voor mijn doeleinden ook snel zat.

maar loont het echt om een duurdere gf4mx te kopen ivm beeldkwaliteit? Scheelt toch zo'n 20-30 euro...
ligt eraan welke resolutie je draait, vanaf 1280x1024 (sommige mensen mischien eerder ;) ) kan je verschil merkenen dan vooral bij hogere refresh rates (vanaf 85hz zeg maar).

Verwijderd

Als het je om de beeldkwaliteit gaat moet je idd matrox/ati.
Allebij:
-Hoogwaardige tv-out
-Dual Head ( of Hydravision bij mn Ati ), zodat je de tv/computer met ONAFHANKELIJKE refreshrate/resolutie kan aansturen. Geloof me, 50hz bij 640*480 op een monitor is geen pretje.
-Je kunt bij beide lekker een divxje kijken op de tv terwijl je gewoon loopt te internetten of t.net forum leest ;)

Echter: Ati heeft betrekkelijke goede 3d op zn betaalbare radeon7500 en Matrox kun je gewoon niet gebruiken voor 3dgamez ( te vergelijken met de tnt2 als je dat wat zegt :P prestatie g200=g400=g550, enkel goedkopere productie |:( ) En Matrox heeft ietsjes gebruiksvriendelijkere software/drivers.

Tmho moet je voor de 7500 gaan, omdat de 8500 aan de dure kant is.

• Palomar
  • Niet online
ik zit nu wel heel erg (al langere tijd trouwens) te twijfelen tussen een gf4MX en de ati radeon 7500..

Dus die tv-out van de radeon 7500 is zeker beter dan die van de gf4mx? (ondanks de vernieuwde nView??)
En qua snelheid zijn ze ong. even snel heb ik begrepen...

het enige wat me nog tegenhoudt is de driversupport van ati, en compatibility met oudere games.. levert dit in de praktijk nog noemenswaardige problemen op?

ik heb al 10tallen reviews gelezen over de radeon 7500 en gf4mx, maar ik kan nog steeds niet tot een keuze komen.. :(

• Palomar
  • Niet online
ik ben nog even aan het vergelijken geweest.. en ik twijfel nu tussen een GF3 TI200 en de radeon 7500.. (vond het niet nodig om er een nieuw topic over te starten). De GF3 ti200 is dan wel sneller en heeft dx8.1 ondersteuning, maar ik wil ook (zoals al gezegd) een goede tv-out hebben. Is de radeon 7500 op dit gebied superieur of kan die gf3ti200 er ook wel mee door op tv-out gebied? Mn broertje heeft een gf2mx met tv-out en ik vind die kwaliteit nou niet echt denderend.. ook met tv-tool en overscan etc. is het beeld niet mooi full-screen te krijgen, dus je ziet zwarte balken en het beeld kronkelt een beetje. Is dit bij de radeon 7500 veel beter?

dus de keuze: gf3 ti200 of radeon 7500 :?

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
Op woensdag 27 maart 2002 15:59 schreef jojo2k1 het volgende:

Echter: Ati heeft betrekkelijke goede 3d op zn betaalbare radeon7500 en Matrox kun je gewoon niet gebruiken voor 3dgamez ( te vergelijken met de tnt2 als je dat wat zegt :P prestatie g200=g400=g550, enkel goedkopere productie |:( )
Euhhh, de g200 is toch echt niet vergelijkbaar met de g400 hoor. Je bedoelt zeker g400=g450=g550.

Sorry, ben wat aan het mierenneuken....

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 13:35 schreef rick_h het volgende:
ik ben nog even aan het vergelijken geweest.. en ik twijfel nu tussen een GF3 TI200 en de radeon 7500.. (vond het niet nodig om er een nieuw topic over te starten). De GF3 ti200 is dan wel sneller en heeft dx8.1 ondersteuning, maar ik wil ook (zoals al gezegd) een goede tv-out hebben. Is de radeon 7500 op dit gebied superieur of kan die gf3ti200 er ook wel mee door op tv-out gebied? Mn broertje heeft een gf2mx met tv-out en ik vind die kwaliteit nou niet echt denderend.. ook met tv-tool en overscan etc. is het beeld niet mooi full-screen te krijgen, dus je ziet zwarte balken en het beeld kronkelt een beetje. Is dit bij de radeon 7500 veel beter?

Wie weet kan je ook wel gaan voor de nieuwe prophet gebasseerd op Kyro IIse chip.
Ikzelf heb een hercules prophet 4500 64mb met TV-out, de tvout werkt echt prima. Resoluties van 640*480 tot 1024*762

Qua prijs/prestatie ook niet slecht toch?

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 15:44 schreef kwweetnix het volgende:

[..]

Wie weet kan je ook wel gaan voor de nieuwe prophet gebasseerd op Kyro IIse chip.
Ikzelf heb een hercules prophet 4500 64mb met TV-out, de tvout werkt echt prima. Resoluties van 640*480 tot 1024*762

Qua prijs/prestatie ook niet slecht toch?
mwahh.. kyro trekt me niet zo.. ook niet echt bekend volgens mij.. in benchmarks zie je altijd radeon vs. geforce.. ik heb liever 1 van die 2.

Verwijderd

nieuwere leadtek, of Asus GeForce kaarten hebben een beeldkwaliteit, die vergelijkbaar is met matrox, althans, ik zie het verschil wel tussen mijn leadtek gf3ti200 en mijn oude creative g2mx, maar ik zie het verschil tussen een matrox en mijn leadtek niet.

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 16:58 schreef Gijsbert het volgende:
nieuwere leadtek, of Asus GeForce kaarten hebben een beeldkwaliteit, die vergelijkbaar is met matrox, althans, ik zie het verschil wel tussen mijn leadtek gf3ti200 en mijn oude creative g2mx, maar ik zie het verschil tussen een matrox en mijn leadtek niet.
ja maar het schijnt dat de kwaliteit van de tv-out chip niet altijd super is.. en dan met name zwarte balken naast het beeld of een wat kronkelig beeld. Of ligt dit vooral aan de TV?

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Op zaterdag 30 maart 2002 13:35 schreef rick_h het volgende:
Voor de prijs van een gf3 ti200 heb je toch ook een Radeon 8500? Lijkt mij wel aantrekkelijker...

sigloos

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 18:36 schreef _mARCO_ het volgende:

[..]

Voor de prijs van een gf3 ti200 heb je toch ook een Radeon 8500? Lijkt mij wel aantrekkelijker...
ja je hebt gelijk.. ik had vanmiddag nog ff wat prijslijsten bekeken en de 8500 heb je ook al voor €200.. denk dat ik die dan neem :)
Pagina: 1