Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik mijn palm os 3.5 kan upgraden naar 4.1

ik heb de 4.1 rom file, maar verder heb ik er niets bij gekregen..

hoe upgrade ik?

verder heeft iemand die al gedaan?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dan ben ik benieuwd hoe je eraan bent gekomen... >:) (als je 'm gekocht had, had alles erbij gezeten)

Maargoed...
Je moet van de site van Palm een OS updater downloaden. Die zit volgens mij bij de upgrade naar 3.5, die nog gratis is. Daarna kies je bij het upgraden voor Advanced, en dan kan je je eigen romfile opgeven.

Overigens heb ik in 4.1 weinig nieuw kunnen vinden tov 4. Kost alleen maar nog meer geheugen waardoor er minder flash vrij blijft voor andere progsels.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:17
Move > [forum=33]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
ik had hem gehad van iemand...

maar ik denk dat ik hem gewoon koop...
wil liever geen risico lopen met zo'n duur ding

wou het alleen even weten hoe dat werkt

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nou, niet opeens last krijgen van je geweten...
Dit is gewoon de manier om rom files erin te krijgen. Ik heb 't vaak zat gedaan en er kan niets mis gedaan. Zelfs een keer een crash gehad van m'n compu tijdens het flashen (kwam door ander prog).
Ik dacht: Fuck, Palm verneukt...
Blijkt dat er een heel diep stukje code in een Palm zit, die na een reset met de omhoog knop ingedrukt (of iets anders, weet t ff niet) het apparaat in de 'kom maar op met dat os via mijn poort' mode zet. Dus ook na een mislukte operatie kan je het gewoon nog een keer proberen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 22:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Wat zijn de voordelen van het upgraden van een Palm III van OS 3.5 naar 4.1 ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Uhhh je krijgt iets met "mobile connectivity" ofzo?
Even serieus, na mijn upgrade van 3.3 naar 4.1 zag m'n battery-status-balkje er iets gelikter uit, en is de agenda iets bruikbaarder (overzicht van afspraken + toto items op 1 scherm) en heb je een soort "echt kladblod" waarop je gewoon kunt tekenen.

Ik weet niet hoeveel daarvan al in 3.5 zat?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
OS4 schijnt sneller te zijn. Ook kan je het onscreen toetsenbord en graffiti tegelijk gebruiken, handig voor characters die niet op het toetsenbord staan. (zoals : en @)

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op woensdag 27 maart 2002 14:48 schreef Aaargh! het volgende:
Wat zijn de voordelen van het upgraden van een Palm III van OS 3.5 naar 4.1 ?
4.1 is tot 20% sneller, volgens benches die ik wel eens bij palmclub.nl op het forum heb gezien. En daarnaast zit er wat klein grut bij aan veranderingen waar je geen ene flikker aan hebt ;)
Maar mij ging het om die 20%....

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 18:20
Op woensdag 27 maart 2002 15:20 schreef Artcore het volgende:
OS4 schijnt sneller te zijn. Ook kan je het onscreen toetsenbord en graffiti tegelijk gebruiken, handig voor characters die niet op het toetsenbord staan. (zoals : en @)
: en @ staan wel op het toetsenbord. Voor : ooit van de SHIFT toets gehoord :P En wat betreft de @, ga voor de lol eens naar het numerieke gedeelte (123) daar zie ik links toch echt een @.

* DPhoenix heeft PalmOS 4.0 en zit erover na te denken om naar 4.1 te gaan, of toch maar wachten tot 5.0 :?

AULXJMHR

Verwijderd

w88 tot OS 5.0 heeft geen zin... die werkt op een ARM processortje... lukt dus niet :(

• DPhoenix
  • Laatst online: 07-03 18:20
Op vrijdag 29 maart 2002 14:12 schreef .tobbe het volgende:
w88 tot OS 5.0 heeft geen zin... die werkt op een ARM processortje... lukt dus niet :(
:? Dus PalmOS 5.0 zal het niet doen op de Palm m505??? Das mooi kut |:(

AULXJMHR

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kan je misschien ook een link posten naar een site die deze upgrade ter download aanbiedt.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op vrijdag 26 april 2002 13:37 schreef Kets_One het volgende:
Kan je misschien ook een link posten naar een site die deze upgrade ter download aanbiedt.
Is dat gratis dan? Ik dacht dat je ervoor moest betalen -> denk niet dat je het dan zo mag downloaden..

Verwijderd

Upgrade naar 4.1 kost 49$ :( of 15$ als je em download 49$ is als je de cd wilt. Ik vind er idd niet echt veel aan verbeterd. Geen echte grote verbeteringen die ik wel had verwacht.
Ik ging van 3.1 naar 4.1 maar ze hadden het beter 3.6 kunnen noemen ofzo. Jammer....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is niet helemaal waar.. het belangrijkste van 4.0 is USB support, genoeg voor een nieuw versienummer imo.

Verwijderd

Sorry was ff vergeten dat je niet om warez vragen mocht

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 26 april 2002 21:32 schreef Dramamaster het volgende:
Sorry was ff vergeten dat je niet om warez vragen mocht
Jaja... FF vergeten terwijl je al 1,5 jaar op GoT zit? :? Dat maak je mij niet wijs, dus gewoon een officiele waarschuwing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:23
Op donderdag 28 maart 2002 04:21 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

4.1 is tot 20% sneller, volgens benches die ik wel eens bij palmclub.nl op het forum heb gezien. En daarnaast zit er wat klein grut bij aan veranderingen waar je geen ene flikker aan hebt ;)
Maar mij ging het om die 20%....
20% Sneller? vergeet het maar, toen ik POS 4.1 op m'n Palm III gooide werd hij zo traag als dikke stroop door een rietje, het enige was dat ik met infrarodnu wat extra mogelijkheden had (kon nu iRDA syncen, en had 2 programma's die perse 4.x wilde hebben).

Ik ben toen ook maar gauw van Palm naar Compaq Ipaq overgestampt en dat bevalt veel beter maar goed daar gaat het hier niet over.
Volgens mij is de Update naar 4.x het beste als je het echt nodig hebt qua funcite's oid maar verder heeft het weinig zin. Maar dat maakt voor een tweaker toch niet uit?!
Pagina: 1