Toon posts:

[Chello]Al meer dan een jaar wachten op restitutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorig jaar ben ik verhuisd en zijn onterecht een aantal posten bij mij in rekening gebracht. Het gaat om een totaalbedrag van f160,--.

Deze fout werd ook ruiterlijk toegegeven en het bedrag zou met de eerstvolgende nota verrekend worden. Dus niet. Na een telefoontje werd mij verzekerd dat op de eerstvolgende nota een verrekening plaats zou vinden.. Dus niet.

Na opnieuw telefonisch contact bleek men zich plots niets meer van eerder gemaakte afspraken over terugbetaling te kunnen herinneren. Na enig aandringen kwamen de gegevens dan toch weer boven water, maar er gebeurde vervolgens niks.

Na opnieuw telefonisch contact bleken mijn gegevens door een overgang naar een nieuw systeem nog ergens tussen het oude en het nieuwe systeem te zweven. Het kon een paar (=2 toch?) maanden duren, maar dan zou het toch echt verrekend worden.. Dus niet.

Na opnieuw telefonisch contact treed de eerste alinea weer in werking. Met andere woorden: op de eerstvolgende rekening... enz. enz. Dus niet.

Afgelopen februari werd me door een streng en autoritair klinkende man verzekerd dat op de nota van maart eindelijk het teveel betaalde verrekend zou worden. Door de overgang naar het nieuwe systeem had het wat vertraging opgelopen.

Tot mijn stomme verbazing (geloof ik dan nog steeds in UPC?) zag ik op de hier vandaag aangekomen nota dat er nog steeds geen creditering had plaatsgevonden en heb ik opnieuw gebeld. Ditmaal werd ik tewoord gestaan door een vriendelijke man die mij vertelde dat het nieuwe systeem pas kortgeleden in gebruik was genomen en dat ik nu toch echt binnenkort mijn geld terug zou krijgen. Ik heb hem gezegd dat ik desnoods een deurwaarder op ze los zou laten, al was het alleen maar om het principe, want de kosten voor een deurwaarder wegen niet op tegen het bedrag.

Ik heb hem gevraagd of het misschien mogelijk was om mij met enige urgentie mijn geld terug te betalen en in eerste instantie zei hij dat dat mogelijk was. Maar na enig aandringen kreeg ik het eerlijke antwoord dat hij mij niet kon garanderen dat ik daadwerkelijk mijn geld volgende maand terug krijg. Een gemeend dankjewel richting deze eerlijke UPC medewerker.

In mijn telefoongesprekken met UPC probeer ik altijd kalm te blijven en de mensen aan de andere kant van de lijn met respect te behandelen. Dit lukt meestal, hoewel er enkele mensen bij de callcentra werken die verre van klantvriendelijk zijn. Ik denk dan ook dat het niet terecht is de mensen van het callcentrum verantwoordelijk te houden voor de wantoestanden die zich afspelen bij UPC, en dan met name Chello (als sinds de oprichting eigenlijk).

Misschien reaktie van Chello medewerkers?

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 23:15 schreef Ozric het volgende:
Vorig jaar ben ik verhuisd en zijn onterecht een aantal posten bij mij in rekening gebracht. Het gaat om een totaalbedrag van f160,--.

Deze fout werd ook ruiterlijk toegegeven en het bedrag zou met de eerstvolgende nota verrekend worden. Dus niet. Na een telefoontje werd mij verzekerd dat op de eerstvolgende nota een verrekening plaats zou vinden.. Dus niet.

Na opnieuw telefonisch contact bleek men zich plots niets meer van eerder gemaakte afspraken over terugbetaling te kunnen herinneren. Na enig aandringen kwamen de gegevens dan toch weer boven water, maar er gebeurde vervolgens niks.

Na opnieuw telefonisch contact bleken mijn gegevens door een overgang naar een nieuw systeem nog ergens tussen het oude en het nieuwe systeem te zweven. Het kon een paar (=2 toch?) maanden duren, maar dan zou het toch echt verrekend worden.. Dus niet.

Na opnieuw telefonisch contact treed de eerste alinea weer in werking. Met andere woorden: op de eerstvolgende rekening... enz. enz. Dus niet.

Afgelopen februari werd me door een streng en autoritair klinkende man verzekerd dat op de nota van maart eindelijk het teveel betaalde verrekend zou worden. Door de overgang naar het nieuwe systeem had het wat vertraging opgelopen.

Tot mijn stomme verbazing (geloof ik dan nog steeds in UPC?) zag ik op de hier vandaag aangekomen nota dat er nog steeds geen creditering had plaatsgevonden en heb ik opnieuw gebeld. Ditmaal werd ik tewoord gestaan door een vriendelijke man die mij vertelde dat het nieuwe systeem pas kortgeleden in gebruik was genomen en dat ik nu toch echt binnenkort mijn geld terug zou krijgen. Ik heb hem gezegd dat ik desnoods een deurwaarder op ze los zou laten, al was het alleen maar om het principe, want de kosten voor een deurwaarder wegen niet op tegen het bedrag.

Ik heb hem gevraagd of het misschien mogelijk was om mij met enige urgentie mijn geld terug te betalen en in eerste instantie zei hij dat dat mogelijk was. Maar na enig aandringen kreeg ik het eerlijke antwoord dat hij mij niet kon garanderen dat ik daadwerkelijk mijn geld volgende maand terug krijg. Een gemeend dankjewel richting deze eerlijke UPC medewerker.

In mijn telefoongesprekken met UPC probeer ik altijd kalm te blijven en de mensen aan de andere kant van de lijn met respect te behandelen. Dit lukt meestal, hoewel er enkele mensen bij de callcentra werken die verre van klantvriendelijk zijn. Ik denk dan ook dat het niet terecht is de mensen van het callcentrum verantwoordelijk te houden voor de wantoestanden die zich afspelen bij UPC, en dan met name Chello (als sinds de oprichting eigenlijk).

Misschien reaktie van Chello medewerkers?
Ga is langs bij een UPC center :) daar worden zaken toch echt wel wat sneller geregeld.
Tenminste bij mij wel.

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Srpska, was die quote nou echt nuttig :?

Ontopic:
Je moet niet bellen, dat zet geen zoden aan de dijk (zoals je inmiddels gemerkt hebt ;)). Schrijf een brief, dat werkt meestal echt heel veel beter! Okay, bij chello heb ik zo m'n twijfel, maar in dat callcentre heb ik helemaal geen vertrouwen meer. Ik heb ook serieuze problemen gehad, en de persoon die me na 3 weken vrijwel dagelijks bellen eindelijk uit de brand hielp zei dat een hoop medewerkers de instelling hebben van telefoon opgehangen = probleem opgelost. En dat geloof ik helaas maar al te graag :(.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Aceton
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2021
Je moet niet bellen, dat zet geen zoden aan de dijk (zoals je inmiddels gemerkt hebt ;)). Schrijf een brief, dat werkt meestal echt heel veel beter!
Zei hij die nog hoop had.... Nee, helaas... Ze roepen zelfs door de telefoon al "Oh, meneer, brieven doen we al helemaal niks mee, tenzij er echt dreigende taal instaat"... inmiddels ben ik er ook van overtuigd dat dit waarheid is... Ik zit al ruim 5 maanden te wachten op een overzichtje van geregistreerde gegevens, en nog een vergoeding van 8 dagen (ja, meneer... tik tik tik... NU staat het erin).. Ach ja... opschorten de betalingen, en kijken wanneer we weer eens wat van ze horen.

Hadden ze dat 0800 nummer nog maar >:)

Verwijderd

Topicstarter
Opschorten is ook niet echt de oplossing, je wordt terstond afgesloten en dat word me hier thuis niet in dank afgenomen door mn 14 jarige en MSN verslaafde dochter. Om nog maar te zwijgen van mijn eigen I-net verslaving (8>

Verwijderd

ben je afgesloten? OE!~een wonder dat je dan nog post! :o

Verwijderd

Topicstarter
Je moet wel lezen wat er staat Meneer Blauw, ik zeg niet DAT ik afgesloten ben, maar dat ik afgesloten word zodra ik betalingen in ga houden... |:(

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10
Daarom betaal ik dus per acceptgiro aan UPC *D (En inderdaad mijn eerste nota klopte niet.)

Waarom laat je je zo in een hoekje drukken? Je kan toch je betalingen zo regelen dat je precies het bedrag dat je tegoed hebt inhoudt? Als je dan ook nog eens een brief schrijft waarin je dat aankondigt dan heb je heel veel om mee te slaan mochten ze toch onrechtmatig je afsluiten.

Verder moet je op dit moment een aangetekende brief sturen en het bedrag opeisen INCLUSIEF de wettelijke rente die je mag eisen. Geef ze een termijn van twee weken en stuur daarna een incassobureau op ze af, uiteraard zijn de wettelijke incassokosten voor UPC.

Get in the arena for some though play >:)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, zo'n antwoord heb ik nog es wat aan.

Thxie :7
Pagina: 1