ASUS AGP-V8200D (GeForce3) DirectX 8???

Pagina: 1
Acties:

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
ik wordt echt een beetje }:O :r :'( |:(

ondersteunt de "SUS AGP-V8200D GeForce3 Deluxe" nou wel of geen DirectX 8? Op hun website http://www.asus.com.tw/vga/agpv8200d/overview.htm zie ik het DirectX logo niet staan :?

// edit
aaaaaaaaah bij hun features staat "Optimized for DirectX® and OpenGL® acceleration"... is dat v8? Argh ik wordt gek |:(

... he's gone.

Verwijderd

De asus AGPv8200 is gebaseerd op de Geforce 3 gpu van nvidia. Deze ondersteund 100% directx 8.0
Word nl. bepaald door de gpu die d'r op zit en niet door de kaartenbakker.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
dan vind ik het toch raar dat het er niet bij staat, terwijl dat wel zo is bij de andere videoplanken die ze aanbieden...

ik ben nog niet overtuigd :P

... he's gone.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op dinsdag 26 maart 2002 23:10 schreef oscarvdb het volgende:
dan vind ik het toch raar dat het er niet bij staat, terwijl dat wel zo is bij de andere videoplanken die ze aanbieden...

ik ben nog niet overtuigd :P
Stuur je ze een mail dat ze het plaatje erbij moeten zetten ;)

Maar wat tktijntje zegt klopt hoor, GeForce 3 ondersteunt 100% DirectX 8.0

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
ok I believe you... I hope :7

... he's gone.

• Arjan Scholl
Op dinsdag 26 maart 2002 23:14 schreef oscarvdb het volgende:
ok I believe you... I hope :7
Enne hij doet het ook met DirectX 8.1 cool hè? :P

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
en hij support ook OpenGL?

... he's gone.

Verwijderd

[miereneuker modus]
De gf3 ondersteund geen volledig directx 8.1, dit door het ontbreken van pixel shader 1.4 support. De ati radeon 8500 doet dit wel. Niet dat je er nu zo druk om moet maken hoor. Op het moment is er nog geen enkel spel, op 1 testje in 3dmark 2001 SE na.
[/miereneuker modus]

[edit]
die dit gebruikt (moest er nog na)

Opengl ondersteund hij natuurlijk ook.
Ik vind die sites van asus zowiezo een beetje brak. Je kan beter wat reviews lezen over de v8200 of de geforce 3 in het algemeen.

• Arjan Scholl
Op dinsdag 26 maart 2002 23:18 schreef tktijntje het volgende:
[miereneuker modus]
De gf3 ondersteund geen volledig directx 8.1, dit door het ontbreken van pixel shader 1.4 support. De ati radeon 8500 doet dit wel. Niet dat je er nu zo druk om moet maken hoor. Op het moment is er nog geen enkel spel, op 1 testje in 3dmark 2001 SE na.
[/miereneuker modus]
Ja hij support ook 100% openGL

[nog harder mierenneuken]
Ik zei, hij doet het ook met DirectX 8.1, en ook met 9.0 enz, dat PS 1.4 niet hardwarematig word ondersteunt, is wat anders. Hij doet het er wel mee. En zelfs de Advanced Pixel Shader in 3DMark2001SE test doet het erop. Alleen gebruikt ie dan PS 1.1 (correct me if im wrong) ipv. PS 1.4
[/t was lekker]

edit:

Of was dat nou de GF4?

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
[miereneuker modus]
[/miereneuker modus]
uuhm en dit zal geen compatibiliteitsproblemen (wauw mooi woord :P ) in de toekomst met zich mee brengen?

// vergeef me als ik stomme vragen stel :) me is just newbie :+

... he's gone.

Verwijderd

of je compatibiliteitsproblemen (idd mooi woord ;) ) zal krijgen zal de toekomst uitwijzen. Maar dat is hoogstwaarschijnlijk pas over 2 a 3 jaar. Dan zitten we waarschijnlijk al een paar generaties verder. Als je een kaart wil die nu goed presteerd en nog een tijdje meekan is zo'n geforce 3 een goede keuze. Ik zou alleen nog ff wachten tot de prijs van die gf3 wat naar beneden gedrukt word door de nieuwe gf4 ti.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op dinsdag 26 maart 2002 23:42 schreef tktijntje het volgende:
of je compatibiliteitsproblemen (idd mooi woord ;) ) zal krijgen zal de toekomst uitwijzen. Maar dat is hoogstwaarschijnlijk pas over 2 a 3 jaar. Dan zitten we waarschijnlijk al een paar generaties verder. Als je een kaart wil die nu goed presteerd en nog een tijdje meekan is zo'n geforce 3 een goede keuze. Ik zou alleen nog ff wachten tot de prijs van die gf3 wat naar beneden gedrukt word door de nieuwe gf4 ti.
Daar hebbie wel een klein misrekeningetje gemaakt (officieel gezien) ... NVIDIA stopt met de produktie van de GF3 kaarten nadat de GF4Ti4200 uit is gekomen (dit doen ze met zat redenen, ga ik niet allemaal opzoeken, doe zelf maar :P ) ... dus officieel (sommige winkels hebben er echt nog wel een paar liggen of tweedehands is ook een idee :) ) zijn ze dan grotendeels weg en bepaald NVIDIA de prijzen niet meer. Dus wij weten niet hoever de prijs naar beneden moet want niemand geeft die hint .... Ik wil het nog wel eens zien dat de prijzen omlaag gaan want dan koop ik een GF3Ti200 :D

I have spoken (If it was correctly I do not know, but right now, screw that, I am going to bed !!!)

De meeste mensen deugen!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
[sorry dubbelpost :D]

... he's gone.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
he nog één (hopelijk ;) ) laatste vraagje.

Is er een groot verschil in performance tussen GeForce3 en GeForce3 Ti500?
Is er een groot verschil in prijs tussen GeForce3 en GeForce3 Ti500?

Welke is (relatief, als je kijkt naar prijs\performance) beter om te kopen?

- moet op korte termijn geen capatibiliteitsproblemen (woohoo :7 ) met zich meebrengen
- moet lang mee gaan (2 \ 3 jaar)
- goede kwaliteit
- niet te duur ;)

... he's gone.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
[miereneuker modus]
[/miereneuker modus]

[edit]
die dit gebruikt (moest er nog na)

Opengl ondersteund hij natuurlijk ook.
Ik vind die sites van asus zowiezo een beetje brak. Je kan beter wat reviews lezen over de v8200 of de geforce 3 in het algemeen.
In een test van C!T kon je zien dat pixel shader 1.4 juist erg veel snelheid kost en dat het eigenlijk geen zin had om het te hebben.

Powered by KPN

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:50
Op woensdag 27 maart 2002 08:19 schreef oscarvdb het volgende:
he nog één (hopelijk ;) ) laatste vraagje.

Is er een groot verschil in performance tussen GeForce3 en GeForce3 Ti500?
Is er een groot verschil in prijs tussen GeForce3 en GeForce3 Ti500?

Welke is (relatief, als je kijkt naar prijs\performance) beter om te kopen?

- moet op korte termijn geen capatibiliteitsproblemen (woohoo :7 ) met zich meebrengen
- moet lang mee gaan (2 \ 3 jaar)
- goede kwaliteit
- niet te duur ;)
De geforce3 (classic) is al enige tijd uit productie, hiervoor zijn de Ti200 en Ti500 in de plaats gekomen. De Ti200 kun je net ONDER de classic plaatsen en de Ti500 erboven.

De beste prijs/performance zul je uit de huidige Ti200 kaarten kunnen trekken, ze zijn goed compatible met alles wat er NU op de markt is en dat zal nog een tijd zo blijven. (het eerste ECHTE spel wat goed gebruik maakt van DX8 heb ik nog niet gezien)

Een Ti200 kaart van een beetje goed merk zul je voor iets meer als 300 euro op de kop kunnen tikken (nieuw), maar hou ook de 2ehands sites in de gaten aangezien er genoeg mensen zullen zijn die nu upgraden naar een GF4/TI o.i.d.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
ok

en welke is beter (prijs\performance ) uit Classic en Ti500?

... he's gone.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
nee direct X 5.0 is the max, kijk maar op hun site |: ( :P

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
hehe :+

ff zereneus (serieus) welke kan ik beter kopen, GeForce3 Classic of GeForce3 Ti500?

... he's gone.

• ernst
mwahh, ik mis een optie eigelijk, de rad. 8500 waarom staat die er niet bij ?
edit: je bent overtijd net was je er in 3 min just as i did

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
hmmm de rad. 8500 heb ik nog niet echt naar gekeken :o... Is ie redelijk goedkoop en toch goede kwaliteit?

... he's gone.

• KneoK
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

ernst >>> Ergernig nummero 1 bij veel mensen: ALS IE VRAAGT WELKE IE MOET KOPEN, GEFORCE 3 CLASSIC OF GEFORCE 3 TI500, GA DAN GODVERDOMME NIET WEER LOPEN OUWEHOEREN OVER DIE K*NKER RADEON VAN JE !!!!!!!!!!!!!!!!!

Hij vraagt welke van de 2 hij moet kopen..... Niet of iemand anders nog suggesties heeft over andere kaarten.........

(sommige mensen leren het ook nooit !!!)

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
ach ja Bioweb d8 ik ook... maarja kga niet liggen zeuren :P

maarja jij geeft ook geen antwoord ;) :P

... he's gone.

Verwijderd

Wat is er mis met de Radeon 8500?

Deze kaarten hebben een uitstekende prijs/prestatieverhouding. Zijn (meestal) goedkoper dan een Gforce3xx en bieden meer mogelijkheden. Ten tweede bezitten ze 100% support voor DirectX 8.1 (dus wel met 1.4 pixelshadersupport!) en vaak zijn ze wat sneller ook als een classic Gforce3

Inmiddels zijn de driverprobs die er in het begin waren vrijwel geheel opgelost en presteerd de Radeon 8500 gewoon uitstekend in vrijwel alle games.

Is gewoon een kwestie van een juist en goed advies geven aan deze jongen.

Maar al met al; een Gforce 3xx is ook een zeer mooie kaart en je zal er zeker veel plezier aan kunnen beleven. Maar Nvidia is niet zaligmakend, hoewel veel mensen denken...

• KneoK

KneoK

Goed, hierbij mijn antwoord op zijn laatste vraag:

Ik ben sinds een week of 2 ZEER tevreden met mijn GeForce3 Ti200... Wat dat betreft zou ik zeggen, ga gewoon voor een GeForce3 Ti200... Aangezien je de keuze legt tussen een GeForce3 Classic en een Ti500 zou ik zeggen, ga voor de Ti500 als je budget dit toelaat... Meer snelheid, meer oc'en, meer 3dMark's...

Als je een goede prijs/prestatie wilt hebben zou ik voor een goedkopere Ti200 gaan, aangezien je zelf al aangaf dat 'ie goedkoop moet zijn (€250/€300 is nog steeds niet goedkoop, maar toch)... Daar kan je ook nog geruime tijd van genieten dacht ik zo...

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
ok bedankt iedereen :)

Classic it is :)

... he's gone.

• KneoK

KneoK

Ennuh, John_Hoek >>> Er is helemaal niets mis met een Radeon (tenminste, ik heb geen ervaring met Radeons maar er zijn zat mensen die zeggen er heel tevreden mee te zijn dus neem ik dat gewoon aan), het is alleen soms een beetje vermoeiend dat als iemand wat vraagt over een GeForce dat er standaard altijd iemand over een Radeon begint en als iemand over een Radeon iets vraagt er altijd standaard iemand reageert met een GeForce antwoord...

Het zou hetzelfde zijn als iemand vraagt welk OS 'ie moet installeren mbt. stabiliteit (bv. win98 of win2k) en dat iemand dan met een antwoord komt "installeer maar Linux" oid.

Verwijderd

Ik heb ook een GForce 3 Ti200. Echt ideaal kaartje hoor, goeie prijs/kwaliteit verhouding. Bovendien kan je met overklokken de performance flink omhoog krikken. Ik vond de Ti500 net iets te duur voor hetgene wat die te bieden heeft.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 11:53 schreef BioWEB het volgende:
Goed, hierbij mijn antwoord op zijn laatste vraag:

Ik ben sinds een week of 2 ZEER tevreden met mijn GeForce3 Ti200... Wat dat betreft zou ik zeggen, ga gewoon voor een GeForce3 Ti200... Aangezien je de keuze legt tussen een GeForce3 Classic en een Ti500 zou ik zeggen, ga voor de Ti500 als je budget dit toelaat... Meer snelheid, meer oc'en, meer 3dMark's...

Als je een goede prijs/prestatie wilt hebben zou ik voor een goedkopere Ti200 gaan, aangezien je zelf al aangaf dat 'ie goedkoop moet zijn (€250/€300 is nog steeds niet goedkoop, maar toch)... Daar kan je ook nog geruime tijd van genieten dacht ik zo...
Een GF3 ti-200 kan je in pricewatch voor al ruim onder de €200,- vinden, ik geloof €179,- voor een msi kaartje.
De asus kaartjes zijn erg goed over te klokken omdat ze een te hoog (volgens specs) voltage gebruiken voor het geheugen.

• ernst
Op woensdag 27 maart 2002 11:39 schreef BioWEB het volgende:
ernst >>> Ergernig nummero 1 bij veel mensen: ALS IE VRAAGT WELKE IE MOET KOPEN, GEFORCE 3 CLASSIC OF GEFORCE 3 TI500, GA DAN GODVERDOMME NIET WEER LOPEN OUWEHOEREN OVER DIE K*NKER RADEON VAN JE !!!!!!!!!!!!!!!!!

Hij vraagt welke van de 2 hij moet kopen..... Niet of iemand anders nog suggesties heeft over andere kaarten.........

(sommige mensen leren het ook nooit !!!)
''Ergering nmr. 1'' is toch echt HOOOOOFDELETTERS
Nummero 2 is dat jij geen waarschuwing in je postvakje hebt liggen
en on topic is het ze dat ik meer het idee had dat ie um een beetje was vergeten en dat is zonde het is een snelle kaart met goede 2D, de drivers zijn inmiddels op orde, en de prijs is ook nog eens erg goed als hij absoluut om wat voor (goede ?) reden dan ook geen 8500 wil dat lijkt het mij een kleine moeite om dat ff te vermelden
En dat Radeons kanker hebben is geheel nieuw voor mij, ze functioneren allemaal goed en kanker is niet besmettelijk dus ik zie het probleem niet, zelfs al zou mijn Rad kanker hebben

Pagina: 1