Toon posts:

Counterstrike server load ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eerder deze week al een topic gepost over dat ik te weinig space had op me oude pc waar ik een counterstrike server op wil draaien dit is inmiddels verholpen door er een 6.4gb hd in te flikkeren.

ik heb inmiddels cs dedicated draaien dit loopt goed en ik heb een apache webserver erop gezet, mysql server, php en active perl dit was nodig voor hlstats (genereert real time stats)
maar als ik in me browser de stat page 5x refresh zit me cpu load al aan de 100% weet iemand hier een oplossing voor ???
en weet iemand mischien hoe ik kan testen hoe me cs server het houd onder een grotere server load ??? (zonder dat er echt clients connecten?)

het is btw een amd k6 350mhz met 128 mb intern en draait op windoos xp...

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Verwijderd

Topicstarter
iemand :? :? :?

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:18
Windows XP gebruikt zelf al aardig wat geheugen enzo,
dat icm. met de niet al te snelle cpu kan dat best kloppen aangezien hlstats aardig wat queries trekt.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:35
Ff kijken, je draait dus windows XP op een K6 350 met 128 mb

Ten eerste neemt windows XP al het grootste deel van die 128 mb in beslag, dus erg goed zal je server het niet houden denk ik.

Over die CPU load kan ik alleen maar zeggen dat dat wel te verw88 was, want die CPU kan niet zoveel aan de cache is heel belangrijk bij een server, en laat dat nou net niet zo goed zijn bij de CPU die jij draait.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29
Je stats niet realtime laten maken maar 1 of 2x per dag...

Verwijderd

neem linux, dan gaat het redelijk werken op die K6, moet je echter niet CSG op wall-hack dectectie zetten maar alleen blocken. Aangezien dat veel cpu-power eet.

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

350 red je het idd niet mee...Kale CS gaat nog wel, maar al die "extras-stuff" wordt toch echt teveel...
Minstens 700Mhz is dan wel wenselijk, echter nog niet optimaal. Tevens zou ik meer geheugen plaatsen...

Suck6 iig!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Server is gewoon niet goed genoeg. Ik denk dat je het niet eens hoeft te proberen om daar een bormale cs server op te starten :{

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:29

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

waarom xp? neem dan nt4 ofzo dat vreet niet zoveel of werkt cs daar niet op? en doe anders lekker linux vind ik persoonlijk makkelijker dan xp... weet neit eens hoe ik apache op windows aan de praat moet krijgen :D nooit gedaan.
maarja het is al duidelijk die bak trekt gewoon niet wat je er allemaal op wilt draaien.

en straks zitte er 10 man te spelen en kijk iemand in de stats en plop.. ping 200 :(

probeer ander OS zou ik zeggen of minder serverses draaien.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 13:15 schreef ZyMoTiC het volgende:
waarom xp? neem dan nt4 ofzo dat vreet niet zoveel of werkt cs daar niet op? en doe anders lekker linux vind ik persoonlijk makkelijker dan xp... weet neit eens hoe ik apache op windows aan de praat moet krijgen :D nooit gedaan.
maarja het is al duidelijk die bak trekt gewoon niet wat je er allemaal op wilt draaien.

en straks zitte er 10 man te spelen en kijk iemand in de stats en plop.. ping 200 :(

probeer ander OS zou ik zeggen of minder serverses draaien.
ga nt 4 nu proberen kijken wat of dat wat gaat worden :)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:35
Op woensdag 27 maart 2002 13:21 schreef MaXxX het volgende:

[..]

ga nt 4 nu proberen kijken wat of dat wat gaat worden :)
Linux is het beste voor CS server

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

maarja zonder linux verstand is dat ook wel grote stap nt4 en linux verschillen niet zoveel qua load als je nt4 alle servers uit zet.

hoop dat hlds en cs nt4 ondersteunen!

• jlokerse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Probeer linux gewoon es.

Heb zelf server staan met precies dezelfde dingen zolas je wilt.

Dus:
halflife dedicated => Counterstrike
adminmod
mysql
hlstats

plus website en forum.

Was niet al te moeilijk om op te zetten, meeste problemen gehad met apache zo ver krijgen dat die met mysql connectie maakte.

Kijk anders eens op :

http://lastgunslingers.xs4all.nl

Als je het probeert en je wilt hulp hebben laat dan ff een berichtje op het forum daar achter.
Ben zelf alleen bekend met redhat.

Verwijderd

Topicstarter
heb nu nt4 erop staan met apache,mysql,hlstats,dedicated halflife server en fsb op 110 mhz dus loopt hij ongeveer @ 400mhz en nu is me cpu load een stuk beter en denk dat dit nu wel gaat lukken O+ tnx voor de tips iig ;)

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Op woensdag 27 maart 2002 23:59 schreef MaXxX het volgende:
heb nu nt4 erop staan met apache,mysql,hlstats,dedicated halflife server en fsb op 110 mhz dus loopt hij ongeveer @ 400mhz en nu is me cpu load een stuk beter en denk dat dit nu wel gaat lukken O+ tnx voor de tips iig ;)
gaaf dat het op n4 werkt!! wist ik niet maar is wel stoer dat het gelukt is!

suc6 verder!

Pagina: 1