Toon posts:

Geluid door een netwerkkabel!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat ik 2 computers heb en 1 receiver met 2 sets speakers. Ik zou héél graag willen weten of er een "soundterminal" bestaat die ervoor zorgt dat geluid niet naar de geluidkaart van de pc zelf gaat, maar naar die van de remotecomputer met de receiver dmv van een netwerkverbinding. Ik heb een 100mbit verbinding liggen, dus er mag redelijk wat data verbruikt worden. Zelf heb ik al pc-anywhere geprobeerd, maar dat is een complete terminal en ik wil enkel het geluid hebben via die pc, omdat ik bij pc-anywhere gedwongen ben om ook het beeld van deze computer te zien. En 16 bits 1fps terminalbeeld is geen pretje als je een film wilt bekijken ;'( .
Ik zoek dus infeite een terminal die een soundcard kan emuleren en die het signaal ipv naar een speakeruitgang omzet naar tcp/ip ( of whatever ) om zo via een netwerk het signaal naar de andere pc brengt, die het vervolgens weer omzet naar Echt geluid.

Bij voorbaat dank etc. :)

Verwijderd

daar moet je citrix voor hebben bij win2k, en het lukt ook met remote desktop voor xp

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip Olav, maar ik wil niet de film op een remote computer draaien, maar op de lokale computer; Het geluid echter moet dan ipv naar de lokale soundcard naar de remote geluidskaart gaan. De applicaties moeten dus NIET op een remote computer draaien

Verwijderd

Je kunt de film toch op alle 2 draaien. Dan install je op de terminal geen divx, dus dan onderdruk je het beeld, en hoor je alleen geluid. Het lastige is dat wel dat je de players precies tegelijk wil laten lopen.

En waarom verbind je niet de uitgang van je soundcard van je eerste pc naar de receiver die je anders op de andere pc had aangesloten?

Een andere opties is misschien:

zet een tweede geluidskaart in je pc, dan stuur je op pc1 soundcard1 geluid uit naar pc1 soundcard2 in, en dat tape je, stuur je door naar pc2, en speel je daar af.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat het lastig is :( Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar toen was het geluid te erg verschoven en je moet wachten totdat er een stukje is waar gepraat wordt, om zo te syncroniseren. Echter je moet weten wat er gezegd gaat worden en dan precies op het juiste moment op play drukken etc...

Verwijderd

shoutcast

pleur je op de computter waar je film draait shoutcastserver
en winamp met shoutcast plugin
en connect je met de computter waar je sound wilt naar de shoutcast server met winamp (add > url > http://localadress:8000 )

alleen moet je ff de vertraging instellingen weizigen anders krijg je een delay van +/- 1min en dat wil je niet onder een film ;)

suc6
(hoop dat je de uitleg snapt ik sux nogal erin :))

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 23:32 schreef DJ-Jumbo het volgende:
pleur je op de computter waar je film draait shoutcastserver
en winamp met shoutcast plugin
en connect je met de computter waar je sound wilt naar de shoutcast server met winamp (add > url > http://localadress:8000 )
Maar hoe laat je shoutcast het geluid van de film doorsturen? Of moet je dan de film in Winamp player gaan bekijken?

Verwijderd

nou er bestaat zoiets als geluid in. op je soundcard ?
en anders ros je een kabeltje van "sound out" naar "sound in"

you can make it as easy as u want it 2 :P

Verwijderd

Hmmz, en dan wordt het geluid eerst door je geluidskaart van digitaal naar analoog omgezet, en vervolgens gaat het weer door de geluidskaart heen, en wordt het weer in digitaal omgezet. Gaat altijd gepaard met vermindering van geluidskwaliteit (tenzij je optisch gebruikt).

Verwijderd

edit:
lama

om nog ff ontopic te komen:

de interne mikzer van windows (of SB oid)
record instellen op lokaal

dat doorlussen is hooguit een noodoplossing

Verwijderd

Topicstarter
Dat opnemen lokaal lukt me wel, maar hoe krijg ik de andere computer zover dat hij gelijk met het beeld afspeelt? Kan ik The Playa/WMP/RealPlayer zo instellen dat ze enkele frames achterkopen op het geluid, om zo alsnog goed gesynchroniseerd te zijn? Of is het tijdsverschil verwaarloosbaar?

Voor de specs van mijn systemen: "kijk maar onder deze text >:) )

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 23:58 schreef jojo2k1 het volgende:
Dat opnemen lokaal lukt me wel, maar hoe krijg ik de andere computer zover dat hij gelijk met het beeld afspeelt? Kan ik The Playa/WMP/RealPlayer zo instellen dat ze enkele frames achterkopen op het geluid, om zo alsnog goed gesynchroniseerd te zijn? Of is het tijdsverschil verwaarloosbaar?

Voor de specs van mijn systemen: "kijk maar onder deze text >:) )
nou volgens mij hoort shoutcast ook realtime te kunnen verzenden! sjah 't is altijd ff testen natuurlijk
maar ik denk dat het 'lokaal' geen probleem is opzich omdat je dan geen gezeik heb met bufferende proxy's etc.
ik zou gewoon ff proberen of het lukt.. het instaleren van een shoutcast server (in os m$) is kwestie van 10min hooguit

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de hulp :) Ik kan nu lekker in mijn kamertje DivXjes kijken ( legale DivX natuurlijk ;) en dus géén movieZ ;) )

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik begrijp eik. niet wat je precies wilt bereiken.. dus concreet waarom.. Probeer dat eens wat duidelijker uit te leggen.. Dan kan ik misschien wel iets voor je bedenken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Als er al een netwerkkabel is, waarom leg je er niet een audiokabel naast, is alles opgelost en werkt nog beter ook.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op dinsdag 26 maart 2002 22:51 schreef jojo2k1 het volgende:
Ik heb het probleem dat ik 2 computers heb en 1 receiver met 2 sets speakers. Ik zou héél graag willen weten of er een "soundterminal" bestaat die ervoor zorgt dat geluid niet naar de geluidkaart van de pc zelf gaat, maar naar die van de remotecomputer met de receiver dmv van een netwerkverbinding. Ik heb een 100mbit verbinding liggen, dus er mag redelijk wat data verbruikt worden. Zelf heb ik al pc-anywhere geprobeerd, maar dat is een complete terminal en ik wil enkel het geluid hebben via die pc, omdat ik bij pc-anywhere gedwongen ben om ook het beeld van deze computer te zien. En 16 bits 1fps terminalbeeld is geen pretje als je een film wilt bekijken ;'( .
Ik zoek dus infeite een terminal die een soundcard kan emuleren en die het signaal ipv naar een speakeruitgang omzet naar tcp/ip ( of whatever ) om zo via een netwerk het signaal naar de andere pc brengt, die het vervolgens weer omzet naar Echt geluid.

Bij voorbaat dank etc. :)
Breng je geluid van je soundkaart van de ene pc naar de ingang van de andere pc, zodat de reciever het dan afspeelt, als je een digitale ingang op je versterkter wil gebruiken, dan breng je toch coax naar je versterker...

Ik zou het niet met software doen....teveel vertraging..

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:39
of gebruik je netwerkkabel voor het verzenden... je gebruikt alleen de binnenste 4 draden geloof ik. kun je digitaal signaal over 2 buitenste draden gooien en bij de andere pc op de cd_spdif in gooien ofzo. digitale out kun je van de flatcable connectie van een live trekken.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1