[win2k] ziet de HD op me ATA/100 controller niet

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb een nieuwe PC met een onboard Promise ata/100 [Asus A7V-266E] controller.
Maar Win2K ziet de HD niet die daar aan hangt, terwijl hij wel de ATA controller zelf ziet en ik de nieuwste drivers ervoor heb geinstalleerd...

Windows ziet alleen maar de schijven op de "gewone" IDE controller, en niet op de Promise controller.
Tijdens het opstarten zie ik dat de Promise controller ze wel beiden ziet enzo, maar in wondows is geen spoor van ze te bekennen :(

Hoe kan ik windows die schijf laten zien?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
btw: welke drivers zou ik moeten hebben van de site van Promise, aangezien ik geen onboard drivers voor windows zie :/

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 00:18 schreef -=!ME!=- het volgende:
btw: welke drivers zou ik moeten hebben van de site van Promise, aangezien ik geen onboard drivers voor windows zie :/
O/S = win2K voor degene die dat nog niet doorhadden

edit:
grr, die quote-knop lijkt teveel op de edit knop!

\o/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb hetzelfde hier met een onboard HPT366 controller. iemand daar een oplossing voor?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
BLijkbaar kunnen die 2 IDE controllers TOCH geen normale HD's aan en allen maar raid [de manual zegt van wel en d'r is zelfs een JUMPER om te schakelen tussen ata100 en raid modus].
Dus heb ik me ATA66 kaartje er maar in gehangen en daar die Xtra schijfjes aangehangen. [het zijn toch ata66 schijven dus qua performance niet zon probleem]

\o/