Toon posts:

a7v266-e, spontane reboots, help please

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al enige tijd bovenstaand mb maar heb last van spontane reboots het gebeurd meestal als ik iets over het netwerk kopieer, meestal als ik met diverse dingen tegelijk bezig ben.
specs
1800 xp
2 x 256 mb samsung ddr
3 x ide 40 gig hd
3 x ide cd-rom ( dvd+cdrom+cdrw)
asus 7100 geforce
realtek lan-kaart (ook al met 3-com geprobeerd)
voeding 300 watt.
Mensen hebben gezegd ligt aan geheugen ik zou kingston moeten nemen, maar zou het aan de voeding kunnen liggen ?
Zou een 350 watt het probleem oplossen.
Iemand met dezelfde problemen ??

Bedankt voor de reactie's

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Kan idd wel eens aan je voeding liggen.
3x Hdd en 3x CDROM staat aardig te lurken.
Dat neemt soms al 150 watt op, dan komt de rest er nog bij,
Misschien zijn het ook meer de piekspanningen die je voeding niet trekt, bv bij het opspinnen van een HDD of CDROM.
Gooi anders eerst eens wat spullen eraf en test het geheel met 1HDD en 1 CDROM. Of stop in al je cdroms een CD. Laat alle HDD's naar de slaapmode (dat ze stil gaan staan) gaan.
Zwabber met je muis zodat alle HDD's opspinnen en druk alle play knopjes van alle CDrom spelers in. Als ie dan reset dan weet je zeker dat je voeding het probleem is.

Je hebt ook een programma genaamd 'memcheck X86'. Boot van een flop en test je geheugen (full test duurt heeeel lang).

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

wat voor os hebje, xp reboot ook spontaan ipv een bsod. Daar liep ikzelf een tijdje geleden tegen aan |:( en ik denken dat m'n voeding brak was.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Als het probleem je voeding is dan kun je dit testen met Asus Probe http://www.tweakers.net/meuktracker/1775, door simpelweg dit proggie te installeeren en ff logging aan te zetten wanneer hij dan weer spontaan reboot kun je de logfile ff checken en dan weet je ofdat hij reboot vanwege een incorrect voltage of een te hoge temp.

kijk anders ff onder Computer management, Eventviewer ed. misschien dat daar nog iets staat...

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 12:04
Op dinsdag 26 maart 2002 22:49 schreef tktijntje het volgende:
wat voor os hebje, xp reboot ook spontaan ipv een bsod. Daar liep ikzelf een tijdje geleden tegen aan |:( en ik denken dat m'n voeding brak was.
ik heb ook xp en dat eens in de zoveel dagen de pc spontaan reboot! wat heb jij gedaan om het te verhelpen?? of is bij xp daar niks aan te doen! let me know

Water-Escape

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Test je geheugen maar eens met http://www.teresaudio.com/memtest86/memt29.zip

Ik heb dit probleem ook eens gehad, bleek tóch het geheugen het probleem te zijn :(

Succes ermee!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Je kan de reboots verhelpen door in control panel/system/advanced/start up and recovery/ automatically restart uit te zetten. Dit lost alleen de bsod's niet op. Dan heb je nog steeds het probleem. Probeer is een bios update, was bij mij de oplossing....

Verwijderd

Op welk bios level zit je ?
Er zijn wat bekende problemen met SamSung geheugen
A7V266-E BIOS Ver. 1005 01/09/2002
Correct memory size detection error with some SamSung memory
Er zijn overigens nieuwere bios versies dan 1005.
Zie ook http://www.asus.com.tw/download/mbdriver/soketa.htm

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Heb je windows al eens opnieuw geinstalleerd om te kijken of het niet gewoon aan je OS ligt?

En heb je je cpu overgeklokt of niet? Dat is misschien ook wel handig om te weten. Zoja, klok hem terug en kijk of je dan nog steeds problemen hebt.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
ik draai xp,
ik heb bios 1007
als ik ergens mee bezig ben, is het een spontaan zwart beeld en boot ie opnieuw op, ik doe even de mem testjes en de test met de cd-rom's , jullie horen mij zo weer , bedankt weer voor de ractie's

ps ik zie nu weer een nieuw bios 1008, meteen ff testen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu biosupdate 1008 erin gezet maar dat helpt ook niet
ik heb getest zonder mijn extra fans met 2 hdd'd en geen cdrom dat hielp ook niet, dus het zal mijn voeding dus wel niet wezen.
blijft alleen nog het geheugen over, het gebeurd meestal als ik een bestand van een andere pc naar mijn eigen pc kopieer......andersom gaat het goed, heel vreemd.
vannacht laat ik het geheugen ff testen door dat proggie.

hebben jullie nog andere ideeen ?
kan het aan de processor liggen ?

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde probleem met mijn A7V266-e plank.
Ook het copieren van een CD naar de HDD ging geheid fout.

Echt alles geprobeerd, maar geen oplossing.
- Probeer eens de NIC in pci 4 of 5
- Rotzooi wat met de latencypatch van George Breeze
enz.
- Vervang je plank eens onder garantie.
enz. enz.

Toen die kutplank :r :r maar ingeruild tegen een A7n266-c.

De warme, BX-achtige gevoelens die ik heb terwijl ik werk aan de A7N266-c O+

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Heb je je cpu nou overgeklokt of niet?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Eigenschappen van Deze Computer > Eigenschappen > Opstart- en herstelingstellignen > Computer automatisch opnieuw opstarten > uitzetten.
Kijk nu wat er in het blauwe scherm vermeld word. (De pc restart namelijk bij blauw scherm bij jou)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn systeem niet overgeklokt.
ik krijg nu af en toe een blauw scherm, maar steeds wisselende meldingen.
als ik mij pctv-pro aanzet en hij slaat dan vast, dan bevriest het beeld en verder nix.....

ik geef het op, ik heb een msi msi kt3 333 ultra-aru pc2700
besteld kent iemand deze al ?
Hoe zijn die ervaringen ?

Verwijderd

Als je nu eens doet wat DRAKE voorstelt?

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik dus gedaan (dat wat drake zegt)
en inderdaad ik krijg nu blauwe schermen maar dat zijn algemene schermen zonder duidelijke foutmeldingen.....helaas
Pagina: 1