Toon posts:

Slackware shell script bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik moet ff snel een scriptje bouwen die een bepaalde handeling uitvoerd. Hij vraagt hiervoor een password; hoe kan ik ervoor zorgen dat het password in het commando word meegezonden zodat het script verder gaat en niet struikeld over dat er handmatig een passwd moet worden ingetoetst ?

Verwijderd

Over wat voor handeling hebben we het hier, want dit is natuurlijk programma afhankelijk.

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 22:17 schreef pimderks het volgende:
Hey,

Ik moet ff snel een scriptje bouwen die een bepaalde handeling uitvoerd. Hij vraagt hiervoor een password; hoe kan ik ervoor zorgen dat het password in het commando word meegezonden zodat het script verder gaat en niet struikeld over dat er handmatig een passwd moet worden ingetoetst ?
misschien heb je iets aan SU ?? hier kun je bij voorbeeld inloggen als root terwijl je al ingelogd bent

man su :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik iets duidelijker zijn:

Ik bouw een shell script die mysql dumps moet maken door middel van de volgende opdracht:
"mysql -u user -p databasename > /path/naar/dump.sql"

Nu vraagt mysql daarna om het wachtwoord, dat moet ingetoetst worden voordat het script verder gaat... En daar strand ik dus, ik wil dat het script automatisch het password invoert en dat mysql dat ontvangt en gaat dumpen.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
mysqldump --help

mysqldump -uroot -ppassword

OF eerst pass uitlezen (zie ABS op linuxdoc.org)
en dan
mysqldump -uroot -p${PASS}

Het is ZO simpel..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Dit topic is gesloten.