Toon posts:

GF4 MX toch Directx 8????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mij werd verteld dat de GF4 MX geen directx 8 ondersteunt...
Maar waarom staat dat logo dan bij de specs???

http://www.asus.com.tw/vga/agpv8170ddr/overview.htm

Verwijderd

tis andersom; DX8 ondersteund de GF4MX :)

denk ik

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Waarschijnlijk omdat hij het wel kan weergeven, maar het is niet hardwarematig ondersteunt dus ik denk dat het gewoon een reclame iets is.

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
tja als je directx 8 installeerd kun je nog gewoon spellen draaien.

Maar er zitten een aantal opties niet op zoals pixel- en vertex shaders. Juist de grootste vooruitgangen van directx 8.

Eigenlijk ondersteund de Geforce4mx maar directx 7 geheel en is ie niet directx compliant.

Het is gewoon een verkoop truc!!

Verwijderd

Het KAN met DX8 werken, maar het ondersteund niet alle DX8 functies. GF4MX=DX7

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
dx 7??? dan is het het bijna gelijk aan een gf2ti.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
yup.. tiz gewoon een supersnelle GF2.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Maar dan tegen een iets zachter prijsje, een GF2/Ti kost je toch wel een paar eurotjes meer. De prijs/performance van zo'n GF4/MX is heel goed, tenzij je PERSE een volledige DX8 ondersteuning wil want dan zit je aan een GF3 TiX00/GF4 Ti of Radeon 8500 vast....

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb de GeForce 4 mx440 van Leadtek en ik ben er zéér tevreden over. Prima kaartje voor dat geld :D
Ik heb btw DX8 + WinXp Prof.

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Ik dacht ook dat de Geforce mx 440 (275/400) gewoon een opgevoerde Geforce 2 ti (250/400) was, maar er zijn een paar veranderingen aangebracht in het ontwerp en functies. Zo bijvoorbeeld heeft de geforce 4 mx 440 een snellere fsaa dan de geforce 2 ti. Het vreemde alleen is dat in de ene test de mx 440 sneller is dan de geforce 2 ti en in de ander is het net andersom. Dit laat zien dat OF de drivers verschillen OF de core. Als het dit laatste is dan hebben de mannen van Nvidia de geforce 2 core flink onderhanden genomen :P. Met de geforce 4 is dit natuurlijk ookzo. Eerst was er de geforce 1. Daarna werden er verbeteringen in het ontwerp aangebracht en kwam de geforce 2 uit. Ook op deze kaart zijn weer veranderingen aangebracht wat resulteerde in een geforce 3. Zelfs bij deze kaart zijn weer dingen veranderd met als gevolg een geforce 4. Straks een geforce 5 zonder fsaa & anisotropie perfomance verlies :?

Verwijderd

ligt aan de drivers, de geheugenbadbreedte verbetering van de gf4 (MX en Ti) is zo goed, dat hij veel sneller is.
Pagina: 1