Toon posts:

Krijg win98 niet geinstalt, fout hhd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeert om freebsd te installeren op mijn hardeschijf, maar dit lukte me niet. Nu wil ik weer een schoon windows 98 installeren. Als ik, nadat me hardschijf opnieuw is ingedeelt met fdisk en geformateerd,de setup uitvoer krijg ik de melding," De maximum onvang van een uitvoerbaar programma dient voor setup tenminste 442368 bytes te zijn". Wat ik ook doet deze melding krijg ik niet weg. Ik kan wel windows 2000 zonder problemen installeren op deze schijf, maar de pc is hier te traag voor. En de programma's die ik wil draaien werken niet onder w2k.

Dell GXa 266, Maxtor 8 GB hdd, 128MB geheugen.

:'(

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Probeer eens opnieuw met fdisk de schijven helemaal leeg te maken en daarna weer te vullen ?

Verwijderd

Die geheugen melding heeft te maken met je RAM geheugen. Probeer eens setup /is /im. Of start op met himem en emm386.exe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik al tien keer gedaan en als ik via de W98 cdrom het bestand pcrestor.bat start,(cd\tools\sysrec\pcrestor.bat) begint de setup van w98 en die geeft aan dat er HPFS of NTFS bestandsysteem gebruikt, moet ik een MS-DOS-opstartpartitie maken.

Verwijderd

Omdat je Windows 2000 wel kan installeren ga ik er vanuit dat je schijfen wel goed gefdiskt zijn. Ik denk dat er iets verkeert staat in de bios.
Ik weet niet wat, maar probeer is de bios gewoon op de default settings te zetten, soms werkt het.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 22:14 schreef Superbeertje het volgende:
Ik al tien keer gedaan en als ik via de W98 cdrom het bestand pcrestor.bat start,(cd\tools\sysrec\pcrestor.bat) begint de setup van w98 en die geeft aan dat er HPFS of NTFS bestandsysteem gebruikt, moet ik een MS-DOS-opstartpartitie maken.
Voor win 98 een fat 32 of fat 16 (hoewel ik fat 32 wel aanraad).

Verwijderd

Topicstarter
Voor win 98 een fat 32 of fat 16 (hoewel ik fat 32 wel aanraad).
Dit ik in fdisk.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat er nog iets op de HD staat in de MBR. Ook met fdisk /mbr krijg ik dit niet weg.

Verwijderd

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Download hier het proggie wipe (freeware). Dit wist de eerste 128 sectoren van je hdd. Daarna zou je probleemloos via fdisk een nieuwe fat 32 partitie aan moeten kunnen maken.

Over fdisk, dit is ook een handige link om even te bekijken.
[topic=390009/1/100]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen, ik laat het zo weten.

Verwijderd

Topicstarter
De fout zit in de bios van mij dell comp. :( Ik heb hem in een ander pc gehangen die herkent de schijf anders.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Op dinsdag 26 maart 2002 22:34 schreef X-terior het volgende:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Download hier het proggie wipe (freeware). Dit wist de eerste 128 sectoren van je hdd. Daarna zou je probleemloos via fdisk een nieuwe fat 32 partitie aan moeten kunnen maken.

Over fdisk, dit is ook een handige link om even te bekijken.
[topic=390009/1/100]
Of ook wel een complete "low level format"
Write zero to drive program...

Effe naar je HD fabrikants website surven en een tool
daar halen wat zegt dat idd je hdd wipe, zero naar schrijft of low level format of hoe je het ook mag noemen

Speedtouch freak

Pagina: 1