mandrake 8.2.. valt weer beetje tegen

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
heb net ffe mandrake 8.2 erop geknalt. niks dan lof over de installatie. die ging vlekkeloos en snel. vond al m'n hardware en via sygate op m'n andere pc kon ik zo internet op.

toen zag ik dat er tuxracer bijzat. denk ffe starten... not!
gebeurde vrij weinig.
dan maar tribes2 installeren (heb de complete linux versie).
installeren gaat goed, patchen ook. dan run ik hem, krijg ik een melding dat er geen GLX f zo is. :(
valt me weer zwaar tegen. zit gewoon een geforce ddr in die pc dus je zou zeggen dat het out of the box moet werken...

keek trouwens eens in het mandrake controll center (ziet er gelikt uit :9 )
en dan bij hardware en beeldscherm. bij expert modus stond dat hij alleen 3d acceleratie deed met xfree 3.3.6, maar de nvidia drivers doen toch gewoon GLX in xfree 4? wtf?

iemand hier ook ervaringen mee? vind het een beetje vaag. tuxracer standaart mee installeren en dan niet out-of-the-box werken met een geforce ddr |:(

Verwijderd

Me heeft dat probleem ook en gaat nu naar nvidia.com om drivers te downen

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Volgens mij staat Nvidia nog steeds niet toe dat hun drivers door 3rd parties worden gedistribueerd. Kan Mandrake dus weinig aan doen.

edit:
spelvoud

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 22:15

klown

geek

Door "X Windows System" (hoop dat ik het goed zeg :o)
wordt openGL niet standaard ondersteunt. Je zal nog Nvidia drivers moeten installeren.
Is helemaal niet moeilijk, zit goede documentatie bij, gewoon 2 bestandjes uitpakken en runnen en iets veranderen in nvidia en een hekje weghalen.
De drivers van Nvidia staan ook nog een 2de of 3de cd, geloof ik....
Jammer dat het niet meteen werkt, maar hier zul je weer een hoop van leren :Y)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik weet van SuSE distro's dat er uit licentie-overwegingen dummy NVidia drivers bijzitten.
Dat staat ook keurig uitgelegd, en je wordt ernstig aangemoedigd om naar de NVidia site te gaan om nieuwe drivers te scoren :)
Misschien bij Mandrake hetzelfde verhaal :?

[edit] waarom typ ik altijd zo langzaam...

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 22:14 schreef klown het volgende:
wordt openGL niet standaard ondersteunt. Je zal nog Nvidia drivers moeten installeren.
Is helemaal niet moeilijk, zit goede documentatie bij, gewoon 2 bestandjes uitpakken en runnen en iets veranderen in nvidia en een hekje weghalen.
De drivers van Nvidia staan ook nog een 2de of 3de cd, geloof ik....
Jammer dat het niet meteen werkt, maar hier zul je weer een hoop van leren :Y)
Zal daar dan wel ff kijken, bij de NVIDIA-site komen ze nog niet verder dan Mandrake 8.1

• sharkzor
Op dinsdag 26 maart 2002 22:14 schreef nicxz het volgende:
Volgens mij staat Nvidia nog steeds niet toe dat hun drivers door 3rd parties wordt gedistribueerd. Kan Mandrake dus weinig aan doen.

edit:
spelvoud
ah, word me opeens duidelijk waarom mandrake 8.1 ook geen 3d support had.
heel lame van nvidia :(
ik gaat wel weer wat prutsen. het is me vroeger wel eens gelukt na vele weken zwoegen...

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 22:17 schreef Hdez het volgende:

[..]

Zal daar dan wel ff kijken, bij de NVIDIA-site komen ze nog niet verder dan Mandrake 8.1
gewoon de tar.gz nemen

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 22:15

klown

geek

Op dinsdag 26 maart 2002 22:29 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

gewoon de tar.gz nemen
Die heb ik ook gebruikt voor m'n slackware 8 en het is echt niet moeilijk, geloof me, als zelfs ik het kan...:7

(zoo post 100'ste post gescoord :+)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:04

Niek

f.k.a. The_Surfer

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11-2025
Nou, en ik maar denken dat IK een newbie ben... ;)
Ziet er naar uit dat weinig mensen hier enig kaas gegeten hebben van XFree86 en de Nvidia Drivers... :+
Voor Mandrake 8.2 zijn er inderdaad nog geen drivers van Nvidia (de kernel is nog te nieuw)...
Nu kan je dus (kijk maar op www.mandrakeuser.org + forum aldaar) zelf een compatible driver gaan "maken", maar ik heb via het eerdergenoemde forum al de juiste drivers gekregen...

ohja, ik heb ze al naar je gemailt B-)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Verwijderd

Wat een onzin. NVIDIA stelt gewoon een .tar.gz beschikbaar, daar hoef je niet 'speciaal zelf drivers voor te maken'.

Er is idd geen .RPM voor 8.2.

Overigens installeerd Gentoo wel automagisch de nvidia drivers >:)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 18:36 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

Goh nog maar 50 en je kan de HK in :+
Daar hebben wij SU voor!

Wilt u dit soort opmerking in het vervolg voortaan achterwege laten of anders in SU plaatsen cq via icq vermelden? Wij danken u.

• sharkzor
Op woensdag 27 maart 2002 15:23 schreef MichielioZ het volgende:
Nou, en ik maar denken dat IK een newbie ben... ;)
Ziet er naar uit dat weinig mensen hier enig kaas gegeten hebben van XFree86 en de Nvidia Drivers... :+
Voor Mandrake 8.2 zijn er inderdaad nog geen drivers van Nvidia (de kernel is nog te nieuw)...
Nu kan je dus (kijk maar op www.mandrakeuser.org + forum aldaar) zelf een compatible driver gaan "maken", maar ik heb via het eerdergenoemde forum al de juiste drivers gekregen...

ohja, ik heb ze al naar je gemailt B-)
gaat t zeker ffe proberen! thnx!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:11

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 26 maart 2002 22:14 schreef klown het volgende:
wordt openGL niet standaard ondersteunt.
offtopic:
Bijna goed ;). Het is 'X Window System'. Géén 'Windows', dat is een OS op de markt gebracht door Microsoft, maar het enkelvoud 'Window'.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1