FTP Timeout probleem

Pagina: 1
Acties:

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
hallo

Ik heb 2 problemen (1tje is bijzaak)

het belangrijkste:
Ik heb op een laptop een ftp server draaien (serv-U proff.)
Maar de tegenpartij krijgt altijd een timeout terwijl ik als ik met de computer erop inlog waar de server opstaat het perfect werkt.
Nou dacht ik dat dit kon komen door het volgende:
Het netwerk ligt zo
De router voor internet is met zijn ethernetpoort aangesloten op het netwerk alle andere comps zijn op dezelfde hub aangseloten (sitecom 8 poorts 10/100) alleen de laptop waar de server op draait niet,de uplink van de sitecom gaat naar de uplink van mijn netgear en hier is de laptop op aan gesloten.2e probleem hierdoor is gelijk dat ik amdere comps die op het netwerk zijn niet kan zien.

Wie heeft de oplossing?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Dat jij erop komt komt waarschijnlijk omdat ie bij jou op een intern netwerk zit. Als er van buiten iemand op wil lukt dat soms niet. Probeer het van buitenaf eens in PASV (Passive) Mode. Misschien niet Advanced genoeg, probeer het eens in een ander forum. Succes ermee

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[forum=24] >> [forum=19]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als je een FTP server achter een router hebt draaien moeten mensen juist in Active Mode connecten wil alles een beetje vlotjes verlopen. Voor passive mode moet jij nl een reeks poorten open zetten op je router en dat is waarschijnlijk (nog?) niet gebeurd. Probeer je clients eens onde active mode te laten connecten en kijk dan of het lukt!

Wees consequent, maar niet altijd

• Recoil
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Recoil op 28-05-2008 23:22 ]

• Recoil
  • Niet online
Mensen het werkt nog steed niet ik heb nu ISS 5 draaien en alleen op mijn eigen netwerk kan ik de site zien.
Ik heb alle mappen op web sharing gezet en geen firewall.
Voor diegene die het nog even willen proberen; http://129.159.209.251/index.html
Ow ja heb verder niks aan de server gedaan dan die site in de wwwroot gezet.Misschien moet ik nog wat configuratie's uitvoeren?
FTP werkt ook niet.

• Recoil
  • Niet online
help me aub

• Recoil
  • Niet online
Heb misschien de oplossing

Op mijn router poort 21(FTP) en 80 (HTTP) direct doorlinken naar het ip van mijn server.
Is dit het?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Yep... je router moet natuurlijk wel weten waar je requests voor port 80 heen moeten! Daarom moet je poort 80 en je ftp poort forwarden naar het IP van je server.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1