pc kan wel pingen, heeft ip maar geen inet

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:24
Ik heb hier een pc van een kennis staan die problemen heeft met zijn internet verbinding.

Hij krijgt netjes een ip van zijn provider [zeelandnet], er staat geen firewall oid dergelijks geinstalleerd, ik kan wel naar buiten toe pingen, maar kan dus niet surfen,
mail ophalen o.i.d. |:(

er staan ook een paar vage inbelverbindingen in waarvan ik de namen maar niet noemen zal ... :+
die persoon heeft die er niet zelf ingezet, dus ik dacht aan een virus, maar ik heb norton anti-virus 2002 eroverheen gehaald (volledig geupdate) en kon niets vinden.
heeft iemand goeie suggesties wat er aan de hand kan zijn :?

Verwijderd

Eerst maar eens Internet Connection Sharing installeren of iets als Sygate voor het geval je dat nog niet gedaan hebt, anders kan je namelijk geen internet delen.

Verwijderd

kijk eens in de internet explorer bij ;

Tools -> Internet Options -> Tabblad Connectioions

of "Never dial a connection staat aangevinkt.

En kijk dan via het knopje "LAN Settings" of de proxy-
instellingen staan zoals de provider het heeft opgegeven.

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Mischien DNS er uit bij de provider

"Is your mother proud of you ?"

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 21:58 schreef SmOkE19 het volgende:
Eerst maar eens Internet Connection Sharing installeren of iets als Sygate voor het geval je dat nog niet gedaan hebt, anders kan je namelijk geen internet delen.
Ik geloof niet dat dit iets met internet delen te maken heeft. Het probleem doet zich voor op de pc die op
het internet zit. (pc krijgt netjes ipnummer van provider)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Die vage inbel-verbindingen zijn in [understatement]sommige[/understatement] gevallen het gevolg van het ophalen van "dirty pictures" via een programmaatje dat daarvoor nodig zou zijn. Die programmaatjes willen nog wel eens een inbel-verbinding als default installeren die een zeer duur inbel-nummer gebruiken. Gelukkig voor de Nederlanders zijn het over het algemeen nummers in de VS en zijn ze niet goed vanuit NL te gebruiken. De grap is dat er wel eens weken of maanden overheen gaan voordat die truc geactiveerd wordt, om te voorkomen dat de gebruikers iets vermoed. En virus-scanners zien ze niet, omdat er geen verspreiding inzit, het is een "gewoon" installatie-programma, voor zover het de scanner betreft. Vaak werkt het verwijderen van die verbinding niet zomaar, omdat een installatie-stubje in de startups zit verborgen (soms zelfs geniepig als driver).
Maar, als je wel degelijk de juiste provider weet te gebruiken, zouden deze dingen niet in de weg mogen zitten, dus het eerste probleem lijkt niet direct hiermee een band te hebben. Hoewel, als er meerdere daarvan zijn, dan heb je kans dat er nog veel meer is verneukt, zoals een geniepige proxy-configuratie die in de browser is ingesteld.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Yup, verkeerd gelezen ik d8 dat het om een netwerk ging.

|:(

Verwijderd

Zomaar ff een ideetje. Zit de UTP kabel wel in de originele NIC van Zeelandnet?

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 22:55 schreef Bigniels het volgende:
Zomaar ff een ideetje. Zit de UTP kabel wel in de originele NIC van Zeelandnet?
Hij kon al pingen ! Dus kabel zal wel werken.
Meer waarschijnlijk heeft ie geen dns-instelling.

Verwijderd

Oke. DNS kan het ook goed wezen ja. Ik heb ook zeelandnet en heb em wel eens in een andere NIC geduwd. Het enige wat ik toen kon pingen was de gateway.
Maar nu ik er over nadenk klinkt DNS logischer.

Verwijderd

Normaal gezien krijg je van Zeelandnet een dns. Dns van Zeelandnet is o.a. 62.12.12.193 als primary.

Overigens, proxy kun je ook weglaten, mocht dat ingesteld staan.

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:23
Kun je een aantal dingen eens even testen:

1. Maak verbinding met het Internet
2. Open DOS-prompt (Start->uitvoeren->command)
3. Wat is de uitvoer van:
===> ping www.ilse.nl
===> ping 62.69.162.200 (dit is IP van www.ilse.nl)
===> telnet www.ilse.nl 80
===> telnet 62.69.162.200 80
(Bij de laatste twee telnet regels mag je zodra het telnet programma geopend is get intypen. (Ik weet het, dit is geen geldige HTTP-Request, maar je krijgt op dat moment als het goed is wat tekst over het scherm te zien))

Mocht een van de dingen niet werken en je weet zeker dat er geen firewall aanstaat (of een virusscanner die ook alles blokkeert) dan kun je kijken of het werkt als je de TCP/IP in het netwerk van Windows even vervangt:

Start->Instellingen->Configuratiescherm->Netwerk

TCP/IP verwijderen en opnieuw toevoegen.

Hopelijk heb je hier iets aan

edit:

Voor het vervangen van de TCP/IP onder windows heb je overigens wel de windows CD-ROM nodig.... (Redelijk belangrijk puntje......

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• NoReseth
Eerst maar eens Internet Connection Sharing installeren of iets als Sygate voor het geval je dat nog niet gedaan hebt, anders kan je namelijk geen internet delen
idd je had het verkeerd gelezen, want het gaat hier niet om een netwerk ...
kijk eens in de internet explorer bij ;
Tools -> Internet Options -> Tabblad Connectioions
of "Never dial a connection staat aangevinkt.
En kijk dan via het knopje "LAN Settings" of de proxy-
instellingen staan zoals de provider het heeft opgegeven
dit staat ook goed ingesteld ...
anders had ik ook niet kunnen pingen denk ik ...

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

anders had ik ook niet kunnen pingen denk ik ...
Pingen op ip-adres kan dan wel. Bekijk of je DNS toegezen hebt gekregen of geeft hem handmatig in. Het ip is al eerder genoemd.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Niet toevallig netwerkkaart vervangen en MAC adres niet doorgegeven aan Zeelandnet? Zo moet het tenminste bij Chello.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:27

St@m

@ Your Service

wat ping je dan als je naar buiten pingt? Ping je dan een site? bijvoorbeeld www.ns.nl of ping je het ip van die site.
Wanneer je www.ns.nl ping is er volgens mij nix mis met je dns.
Heb je er toevallig ook niet ooit een firewall opgehad?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• NoReseth
Op dinsdag 26 maart 2002 23:34 schreef hammerhead het volgende:
Kun je een aantal dingen eens even testen:

1. Maak verbinding met het Internet
2. Open DOS-prompt (Start->uitvoeren->command)
3. Wat is de uitvoer van:
===> ping www.ilse.nl
===> ping 62.69.162.200 (dit is IP van www.ilse.nl)
===> telnet www.ilse.nl 80
===> telnet 62.69.162.200 80
ping www.ilse.nl -> krijg netjes ping reply
ping ip ilse -> krijg netjes ping reply
telnet www.ilse.nl -> kan geen verbinding maken met www.ilse.nl port 80 . WSASstartup werkt niet op dit moment omdat het onderliggende systeem wordt gebruikt om netwerkservices te leveren momenteel niet beschikbaar is :(

ik ga nu proberen tcp/ip te vervangen, maar er stond nix op ingesteld dus lijkt me sterk dat het helpt ...

• NoReseth
Op woensdag 27 maart 2002 08:17 schreef Djonnie het volgende:
wat ping je dan als je naar buiten pingt? Ping je dan een site? bijvoorbeeld www.ns.nl of ping je het ip van die site.
Wanneer je www.ns.nl ping is er volgens mij nix mis met je dns.
Heb je er toevallig ook niet ooit een firewall opgehad?
het is mijn eigen pc niet , hij is van een kennis.
en zover ik weet staat er geen firewall op(heb er tenminste geen kunnen vinden) en anders had hij die ping requests ook wel geblokt

• NoReseth
Op woensdag 27 maart 2002 08:09 schreef gridfox het volgende:

[..]

Pingen op ip-adres kan dan wel. Bekijk of je DNS toegezen hebt gekregen of geeft hem handmatig in. Het ip is al eerder genoemd.
heb even voor de zekerheid gechecked ... , ik heb ook gewoon dns server :+

tcp ip weghalen en er opnieuw opzetten helpt ook niet :'(

• NoReseth
ondertussen ben ik maar aan het proberen en aan het proberen, maar ik heb nog nix kunnen vinden wat het probleem was :'(

niemand idee'en :? :?

• hammerhead
Op woensdag 27 maart 2002 08:28 schreef pvanwelt het volgende:

[..]

het is mijn eigen pc niet , hij is van een kennis.
en zover ik weet staat er geen firewall op(heb er tenminste geen kunnen vinden) en anders had hij die ping requests ook wel geblokt
Is niet helemaal waar. Ping requests gaan namelijk over ICMP en normaal dataverkeer gaat over TCP. Ik ben het al meerdere keren tegengekomen dat iemand wel kon pingen en verder geen dataverkeer had en dat het toch om een firewall bleek te gaan.....

Maar pingen naar domein (www.ilse.nl) en IP (het ip van ilse.nl) gingen allebei goed of niet?

Wat was precies de uitvoer van die twee telnetschermen? Kreeg je data te zien op het moment dat je get had ingetikt in het telnet scherm toen er verbinding was met www.ilse.nl 80? Kreeg je tekst te zien toen je get ingetikt had nadat je verbinding had gemaakt met het IP-adres van www.ilse.nl?

Als TCP/IP vervangen niet helpt onder windows, kun je eens proberen de Communicatie te vervangen:
* Start->Configuratiescherm->Software->Windows Setup
* Communicatie uitvinken.
* Onderaan op OK klikken
* Computer niet opnieuw opstarten
* Dubbelklikken op Software -> Windows Setup
* Onderdeel Externe Toegang weer toevoegen onder communicatie
* Computer opnieuw opstarten.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• NoReseth
Op woensdag 27 maart 2002 10:41 schreef hammerhead het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar. Ping requests gaan namelijk over ICMP en normaal dataverkeer gaat over TCP. Ik ben het al meerdere keren tegengekomen dat iemand wel kon pingen en verder geen dataverkeer had en dat het toch om een firewall bleek te gaan.....

Maar pingen naar domein (www.ilse.nl) en IP (het ip van ilse.nl) gingen allebei goed of niet?

Wat was precies de uitvoer van die twee telnetschermen? Kreeg je data te zien op het moment dat je get had ingetikt in het telnet scherm toen er verbinding was met www.ilse.nl 80? Kreeg je tekst te zien toen je get ingetikt had nadat je verbinding had gemaakt met het IP-adres van www.ilse.nl?
zoals ik al getypt had , bij die telnet sessies kreeg ik :
kan geen verbinding maken met www.ilse.nl port 80 . WSASstartup werkt niet op dit moment omdat het onderliggende systeem wordt gebruikt om netwerkservices te leveren momenteel niet beschikbaar is

• hammerhead
Op woensdag 27 maart 2002 10:47 schreef pvanwelt het volgende:
zoals ik al getypt had , bij die telnet sessies kreeg ik :
Sorry, ben net wakker, even te snel overheen gelezen :)

Dat is wel vreemd, dat je een DNS-lookup kan dan (gaat via poort 53) en dat je niet een verbinding kan openen op poort 80 van een andere server.....

Het enige wat je dan idd nog even kan proberen is wat ik eerder heb getypt, de communicatie even vervangen... Zou kunnen dat die een probleem oplevert op dit moment...

--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

is je DNS

• hammerhead
Op woensdag 27 maart 2002 11:00 schreef nlchandler het volgende:
is je DNS
Hij had in een eerdere post al gemeld dat hij wel kan pingen naar een domeinnaam (www.ilse.nl). Dan is het niet je DNS aangezien je voor het pingen naar een domeinnaam eerst een DNS-lookup moet doen...

--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

touche

• NoReseth
en wat is touche ?

• hammerhead
Op woensdag 27 maart 2002 15:32 schreef pvanwelt het volgende:
en wat is touche ?
ik gok dat hij hiermee doelde op mijn laatste antwoord.

--Eddie Rickenbacker

• NoReseth
aha :)

maar niemand heeft dus een idee meer geloof ik,
naja dan moet ik maar matten :(
dus ben nu bezig met de boel backuppen en dan ga ik hem maar matten en dan hopen dat het weer werkt.

maar jammer genoeg weet ik dan nog niet waar het door gekomen was :( :(

• hammerhead
Op woensdag 27 maart 2002 16:02 schreef pvanwelt het volgende:
aha :)

maar niemand heeft dus een idee meer geloof ik,
naja dan moet ik maar matten :(
dus ben nu bezig met de boel backuppen en dan ga ik hem maar matten en dan hopen dat het weer werkt.

maar jammer genoeg weet ik dan nog niet waar het door gekomen was :( :(
Had je de communicatie al vervangen of niet? Dat kan onder windows over het algemeen ook helpen....

--Eddie Rickenbacker

• NoReseth
maar ik gebruik dat geen eens ... , wil het wel proberen hoor, maar ik maak niet eens gebruik van externe toegang.

• hammerhead
Op woensdag 27 maart 2002 16:11 schreef pvanwelt het volgende:
maar ik gebruik dat geen eens ... , wil het wel proberen hoor, maar ik maak niet eens gebruik van externe toegang.
huh? Oh, ok dan moet je het idd misschien niet doen...

Ik begreep uit het verhaal dat het om een inbelverbinding ging...

[edit]
Wat je in het geval van een netwerkverbinding met Zeelandnet kan doen is:
* Alles weghalen bij netwerk
* Client voor M$-netwerken toevoegen
* Externe Toegangsadapter toevoegen
* TCP/IP toevoegen
* Compu restarten
* Netwerk kaart opnieuw installeren.

--Eddie Rickenbacker

• jlokerse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Staat bij eigenschappen van de inbelverbinding wel gevinkt dat hij tcp/ip gebruikt ?

Om een of andere vage reden wil dat wel eens uit staan bij inbelverbindingen.

• NoReseth
jup alles staat goed ingesteld, heb ondertussen ook alles al geprobeerd :'(

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 09:33

QkE

In your face Gnagna

Ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn vriendin. Dit probleem kwam trouwens pas na het installeren van SP2. Zijn er toevallig nog meer lotgevallen? Is een erg wazig probleem. Dacht eerst dat de provider het blockte, maar dat bleek niet zo te zijn.

Verwijderd

Ik heb toevallig ook hetzelfde bij een computer van een kennis.
Ook na het installen van servicepack2. Ik heb SP2 daarna ook geuninstalled, maar het probleem blijft bestaan.
Ook heb ik firewalls en virusscanners geuninstalled. De windows install is nog geen 2 maanden oud.

In de command prompt kan ik alles en iedereen pingen, en krijg host, dns en ip.
Maar in Windows doen ie, msn, updates van het een en ander het niet.

• Crazy-
  • Laatst online: 29-04 20:56

Crazy-

Best life ever

misschien een oud topic, maar nog steeds geen oplossing en zit hier nu ook met het probleem. Iemand al een oplossing gevonden?

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als je pingt naar verschillende internet adressen, kom je dan telkens uit op hetzelfde ip adres? Zo ja, dan staat je mac adres nog niet geregistreerd bij zeelandnet en kan je maar bij 1 server komen (de registratie server ;))

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

nee dit is geen probleem met internet

software matig gaat er wat mis, namelijk in veilige modus werkt het perfect.

PC op virussen gescanned, TCP/IP opnieuw geinstalleerd, hitmanpro, winsockfix etc

echt gewoon bijna alles gehad, maar onder normale modus geen internet. (Pingen kan wel! DNS werkt ook correct)

edit winsockfix

[ Voor 29% gewijzigd door Crazy- op 24-08-2005 17:12 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Heb je deze geprobeert? Heeft bij mij in ieder geval een paar keer geholpen bij het repareren van andermans pc's.

http://www.zeelandnet.nl/klantenservice/extra/WinsockFix.exe

Op de desktop zetten en de instructies volgen, let op: telkens op enter drukken en niet zelf de pc herstarten, dat doet dit programmaatje vanzelf wel.

Je kunt ook bij Internet Explorer bij extra, internet-opties bij elk tabbladje op starndaardwaarden klikken, misschien staat er ergenst een vinkje te veel/weinig.

[ Voor 53% gewijzigd door Frankie02 op 24-08-2005 17:13 ]

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Niets werkt verder:

telnet niet
internet explorer niet
firefox niet
msn niet
email niet