[Wedstrijd Flash]Whizzkunde&AS, show ya skillz..

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou zit je zo te kijken van: koel, kan ik meedoen?
Tuurlijk kan dat, maar eerst gaan we ff alles xplainen(red: uitleggen).

Dus, wat gaan we doen?

Nou, ten eerste de bedoeling van wat je gaat opleveren; een aantal wist je datjuhs:

Wist je dat:
1. dat je swf niet groter dan 15Kb is.
2. dat ie qua afmeting 300x300 is.
3. dat je al je flash skillzz erin showt.
4. dat je AS en whizzkunde (op welk niveau dan ook) gebruikt
5. dat je inzending net zo grappig als geniaal mag zijn.
6. dat je de .fla ook stuurt.
7. dat niet iedereen een Athlon 2000XP met water koeling heeft, en dat flash met veel AS wel erg zwaar kan zijn.
8. dat je naast de vaste 15Kb ook nog een .txt van max 5Kb mag inladen.
9. dat je daarnaast NIETS mag inladen.
10. dat je swf exclusief voor deze wedstrijd gemaakt moet zijn.
11. dat je inzending flash 4 of 5 is (neej, geen MX/6).
12. dat je geen dingen in de html meegeeft als variabele.
13. dat er geen XMLsockets mogen worden gebruikt.
14. dat je inzending voor 26 april moet binnen zijn.

Mocht je twijfelen over wat je nou wel en niet mag inzenden als item, denk aan:

3d Engines.
Functie plotters.
Stuiterende balletjes

Dus eigenlijk alles wat whizzkunde/natuurkunde en ActionScript is mag wel. Het intro van je UT clan zijn we NIET naar geinteresseerd.

De jury bestaat nu uit :

B-Top
Seraph
Oh, When?

Maar ik geloof dat er wel een aantal w&g diehards willen mee jureren...mail me daarvoor op onderstaand adres.
De jury mag dan ook niet meedoen in de competitie, maar mag wel een inzending doen voor de lol :)

Je fla mag naar:
r.hauwertATchello.nl (AT replacen voor @ offcourse).
De swf-link zet je gewoon hier (wel in een html'letje graag)

We zijn benieuwd of er nog wat flash mensen zijn die wat willen showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

OK come on you guys...let's rock and roll!!!!!!!!

>:) :) :9~ :+ :* 8-) (8> :Y) B-) *D

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat doen ze hier toch ook al (ongeveer) gaan de inzendingen ook daar heen?

hoe zit het als je meer een filmachtig iets maakt (dus voornamelijk frames achterelkaar, hier en daar een tween en that's it, wel een tof design natuurlijk) ik denk dat jullie daar niet op zitten te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 22:07 schreef mophor het volgende:
dat doen ze hier toch ook al (ongeveer) gaan de inzendingen ook daar heen?

hoe zit het als je meer een filmachtig iets maakt (dus voornamelijk frames achterelkaar, hier en daar een tween en that's it, wel een tof design natuurlijk) ik denk dat jullie daar niet op zitten te wachten
Nopez :), niet dat het niet mooi is, maar niet de bedoeling van deze contest. Moet echt AS in zitten, en het moet iets te maken hebben met wis/natuurkunde :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha, op zich wel weer eens goed, want er zijn al genoeg design thema's geweest de laatste tijd.

ik ga eens kijken op ik mijn wiskunde sk1llz kan implementeren in flash (verwacht maar nix, ik = flashn00b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Count me (definitely) in. :P ;)

Vond zowieso dat er al veels te veel fotoshop wedstrijden zijn de laatste tijd. Ben ook zeker benieuwd naar de andere inzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

<font size=+2>MOD-BREAK</font>

Deze draad is alleen voor serieuze discussies tussen de deelnemers of vragen over het onderwerp (alleen echt ON-topic dus). Wel graag tussen alleen deelnemers. Om deze draad overzichtelijk te houden en geen puinzooi te laten worden doen we beroep op modforce.. (nu ook in extra grote gezinsverpakking).

In gedachten bij de deelnemers zijn prima, maar keep this thread clean :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand eens een klein voorbeeldje willen plaatsen. Dan heb ik een idee of ik er aan kan beginnen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lijkt 't me slim eerst een draadje te maken waren mensen ideëen uit kunnen wisselen over wat te maken, wat nu eigenlijk de bedoeling is en wie 'r mee gaan doen. Als dat gefixed is bouw je een draad voor de deelnemers. :)
Zou iemand eens een klein voorbeeldje willen plaatsen. Dan heb ik een idee of ik er aan kan beginnen of niet.
Dit soor dingen dus.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 23:15 schreef olav het volgende:
In de ondertitel van B-Top en mij staan links naar wat experimentjez. Bijv. die mandelbrot of die 3D engine zijn hele goede voorbeelden van hoe het zou kunnen, maar ik zou zeggen leef je uit, als het maar aan de regels voldoet :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 23:16 schreef Geeltje het volgende:
Dan lijkt 't me slim eerst een draadje te maken waren mensen ideëen uit kunnen wisselen over wat te maken, wat nu eigenlijk de bedoeling is en wie 'r mee gaan doen. Als dat gefixed is bouw je een draad voor de deelnemers. :)
In principe mogen alle deelnemers hier posten, en men hoeft zich niet in te schrijven.
Als je wat aan het bouwen bent laat dan je WIP hier zien.
Dus dit draadje is voldoende..
Wat men gaat bouwen is geen discussie, maar een stukje eigen creativiteit/kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me dat je dat allemaal in dezelfde draad kan doen. Gewoon een lijstje enzovoorts. Mischien dat iemand nog een websiteje wil bouwen zoals bij de sequence? Maar verder lijkt me dat alles perfect in één draadje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 23:18 schreef Angelic het volgende:
Lijkt me dat je dat allemaal in dezelfde draad kan doen. Gewoon een lijstje enzovoorts. Mischien dat iemand nog een websiteje wil bouwen zoals bij de sequence? Maar verder lijkt me dat alles perfect in één draadje past
Zodra het een beetje gaat lopen gaan we 'eens opzoek naar webspace'(waarom anders de 300x300 regel, b-top is luiiii..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm ;)

ik zie dat jullie 300x300 al gevonden hebben
het zou erg cool zijn dat jullie die dingen
ook naar ons sturen samen met een screenshot of foto
en een link naar je site

keb dit forum net gevonden en kvind het hier al superdemax
er zijn niet veel forums waar echt veel mensen aan één ding kunnen werken

als jullie willen kan ik wel een show en ideeenpost page opzetten
ik weet natuurlijk niet wat
B-Top ,Seraph , Oh, When? al gedaan hebben of van zin zijn

tata
hotboiled

[url="http://300"]http://300[/url]x300.microsux.com
http://www.hotboiled.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? doet dan maar de aftrap...

omdat ik in de jury zit mag ik niet officieel meedoen. Dat neemt niet weg dat ik ook lekker zit te puzzelen. Ikzelf vind dat er ook gekeken moet worden naar filesize ( hoe kleiner hoe beter ) Ik had net nog wat tijd over dus zie hier mijn eerste poging:

Heel saai en standaard maar wel in 1599 bytes:

3D Cube die je kan rondgooien...

Als iemand interesse heeft in de source ( of evt onder de 1024 bytes kan krijgen ) let me know...

* oh,when? gaat nog wel even verder knutselen :)

mofdorce-break cutter -- 3 nutteloze berichten hieronder verwijdert van Manuzhai, oh,when? en Geeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me common knowledge dat minder filesize meer is :)
De punten waarop we jureren zullen exact en nader bepaald worden, en maybe zelfs het publiek laten voten? Animo is dan wel nodig.....duzzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zou graag meedoen met deze, maar ik heb op dit moment helemaal geen flash meer en ik heb niet zoveel tijd :) (Tenzij deze natuurlijk nu al door de eisen heen komt :) Flash 5 en 6 KB, maar ik ben een /14-er en geen /13-er dus qua crea scoort ie niet hoog)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

public voting wordt een puinhoop :9
Je kan het publiek laten "meevoten".. dus 50% van de beslissing hangt af van publiek, 50% van jury.. dat soort praktijken zijn wel gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben normaal gesproken niet zo'n Flash-liefhebber, maar deze thread zal ik met aandacht volgen. Ik kan die kleine wis- en natuurkunde gimmicks altijd wel waarderen :D

Misschien dat mensen hier nog wat inspiratie vandaan kunnen halen? Ik kan er altijd erg om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 10:40 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Je kan het publiek laten "meevoten".. dus 50% van de beslissing hangt af van publiek, 50% van jury.. dat soort praktijken zijn wel gebruikelijk.
We zullen hier later duidelijke afspraken over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals gezegd kan ik nauweliks iets in flash, maar op wiskunde gebied scoor ik wel goed, en het lijkt me best wel leuk hier iets mee te doen in deze contest. Als er ergens een Flasher rondloopt die wel mee wil doen, maar een ontzettende wiskunde n00b is: wellicht een duoprojectje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh'when? Als je jouw vierkantje eens op z'n 'kop' legt en dan hem dan weer van links naar rechts trekt dan zie je dat hij de originele voorkant naar rechts trekt en niet het vlakje dat dan de voorkant is.
En jah natuurlijk ben ik geïnterreseerd in de source. ;)

Verder zat 'k zelf ook aan iets 3d's te denken, maar moet dus nog echt een paar tutorials gaan volgen ;)

Blues gave site trouwens, maar denk dat ik dat niveau net niet zal halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 12:30 schreef Angelic het volgende:
Oh'when? Als je jouw vierkantje eens op z'n 'kop' legt en dan hem dan weer van links naar rechts trekt dan zie je dat hij de originele voorkant naar rechts trekt en niet het vlakje dat dan de voorkant is.
En jah natuurlijk ben ik geïnterreseerd in de source. ;)

Verder zat 'k zelf ook aan iets 3d's te denken, maar moet dus nog echt een paar tutorials gaan volgen ;)

Blues gave site trouwens, maar denk dat ik dat niveau net niet zal halen ;)
Dat komt waarschijnlijk omdat Oh, When? de array van de punten niet terug schrijft, maar telkens vanaf de basis positie transformeert, wat betekent dat elke rotatie elke keer word uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook even iets gemaakt, stelt niet veel voor, kan toch niet winnen ;) :P,

wist toen ik eraan begon ook nog niet wat ik ging maken, dus tis van alles wat, voornamelijk dus gebaseerd op sinusbeweging, punten in de map kun je ook nog vast pakken zodat je de map een beetje kunt vervormen, anyway have fun :),

Sinusmap (4.382 kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is erg geintereseerd in de source van Oh,when? zijn frutseltje.

Geen paniek, ik vorm echt geen concurentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op woensdag 27 maart 2002 18:56 schreef Thick het volgende:
* oh,when? is erg geintereseerd in de source van Oh,when? zijn frutseltje.
U vraagt, en downloaden maar...

* oh,when? kwam er ook achter dat als je deze FLA in Flash MX export hij onder de 900 bytes komt :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Laatst online: 22-08-2020
hmmm, ik doe zeker mee aan de wedstrijd, ik wil desnoods ook wel jureren (?) !!! Maar ik zit nu even zwaar na te denken wat ik precies wil gaan maken ... hmmm ... ZZZzzzzzzzzzzzzzz..... oh sorry ... jullie horen het nog van me...

Damn wat was altijd leuk met wis en natuurkunde, sinusoides zijn saai, misschien iets met golven ... amplitudes die elkaar opheffen en versterken, buiken en knopen ... ? misschien mijn goede vriend meneer tuinman weer eens bellen, misschien weet hij nog iets ... of zal hij al met pensioen zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 19:37 schreef PatrickPietens het volgende:
Damn wat was altijd leuk met wis en natuurkunde, sinusoides zijn saai......
B-Top zijn meest saaie sinusoide (2586 Bytes)
en de source.

Is mischien niet een goed voorbeeld, ik hoop dat mensen ietsiepietsie creatiever zijn.... :)

LOL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch vind ik de stilte hier iet wat beangstigend?
Is er dan naast de jury niemand die al een leuk swfje heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

B-Top:
Is er dan naast de jury niemand die al een leuk swfje heeft?
Ik denk het :+

Helaas heb ik geen skills op het gebied van Flash, maar wat jullie doen ziet er echt goed uit *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 28 maart 2002 10:07 schreef B-Top het volgende:
misschien komt dat omdat elke reply die geen wiskunde bevat mbv modforce door de plee gespoeld wordt? ;)
no offence trouwens maar een reply als:
Op dinsdag 26 maart 2002 22:05 schreef oh,when? het volgende:
OK come on you guys...let's rock and roll!!!!!!!!

>:) :) :9~ :+ :* 8-) (8> :Y) B-) *D
blijft gewoon staan terwijl replies van anderen (mindere goden?) geflushed worden..
En als het mij vraagt, maar dat zal wel niet :P, voegt die post ook niets toe...

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Ik kom binnenkort met de SWF ... zit alleen nog zwaar te bedenken wat origineel is, 300x300 kan, en wiskundig of natuurkundig gezien ook leuk is ... geen afgezaagde zooi dus!!! Er is als zoveel gedaan!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Mag ik ook meedoen met een Director filmpje? Ik kan namelijk naks met Flash maar heb wel een paar leuke wiskundige foefjes in Lingo waar ik wat leuks van kan breien, ach kijk maar wat je ermee doet, stuur hem gewoon op :)

Kloek idee om het eens niet zo zwaar op de tweens te gooien en wat programeer skills erin te dumpen. Succes allemaal, ik ga eens Director openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zit zich opeens te bedenken dat hij zich niet houdt aan de 300 * 300 regel

Hehe, nou dan maar gediskwalifiseerd. Om ook iets richting de natuurkunde te doen hier nog even een dingetje. Jammer is is dat natuurkunde experimentjes al overal op internet staan, maar toch is het leuk als je het zelf maakt en het werkt goed:

Gravity Ball (1.086 kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 15:11 schreef Seraph het volgende:
Hehe, nou dan maar gediskwalifiseerd.
Bij deze!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even draadje omhoog schoppen, ik wil niet dat deze zomaar een stille dood sterft, men heeft nog een tijdje om te bouwen. subtiel schopje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog een keer even een subtiel schopje te geven heb ik zelf het idee van dat balletje met zwaartekracht nog iets uitgewerkt (nu wel 300*300 :D), is misschien wel leuk om even mee te spelen.

Zijn er echt geen mensen die iets hebben geprobeerd ofzo? Leek me net zo leuk om nog iets te zien niet gemaakt door de jury ;), anyway:

Gravity Ball 2 (beetje krom gescript dus 6631 kb :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 17:02

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Op zaterdag 30 maart 2002 15:22 schreef Seraph het volgende:
Om nog een keer even een subtiel schopje te geven heb ik zelf het idee van dat balletje met zwaartekracht nog iets uitgewerkt (nu wel 300*300 :D), is misschien wel leuk om even mee te spelen.

Zijn er echt geen mensen die iets hebben geprobeerd ofzo? Leek me net zo leuk om nog iets te zien niet gemaakt door de jury ;), anyway:

Gravity Ball 2 (beetje krom gescript dus 6631 kb :()
ik vond je 1e toch leuker, behalve dat de bal naar mijn mening iets te zwaar was/te snel stopte met stuiteren.

Jammer dat ik geen flash skills heb, anders had ik ook wel wat leuks ingezonden :) Als ik Flash 5 nog 's install kijk ik zeker naar jullie sources ;)

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok een beetje een losers post.. Zo voel ik dat nu..

Ben laatste half jaar weer een beetje met flash actionscript begonnen.
maar ben dus nog steeds een redelijke flash noob.

Maar ten eerste had ik natuurlijk mijn simpele 3D engine die ik ooit in java had geschreven;
m`n simpele java tutorials: http://www.xs4all.nl/~elout/tuto/
(bekijk: clean01.html)

naar flash5:
http://www.xs4all.nl/~elout/flash/dd02.html

Ik zat zelf te denken om een soort superlowres framebuffer te maken (16*16 pixels)
zodat ik in flash een 24bits 3D-Zbuffered ding kon maken voor de gein.
met gaurroud shading enzo.
zoiets als in m`n java 3D engine zo ver ik gekomen ben:
http://www.xs4all.nl/~elout/morphic/morphic07.html

Ok in flash; 24buffer testje:
http://www.xs4all.nl/~elout/flash/ccubzz01.html

Bezig vandaag; maar loop dus vast op m`n triangle filler,
werkt dus gewoon niet (ook maar uit gezet dus);
en het is gewoon te traag.
http://www.xs4all.nl/~elout/flash/ccubzz04.html

Dus.. nu weer andere plannen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Top & Seraph: Vette shit, ook die sinusoide's... (Ben zelf nu bezig met zoiets in C)

Omdat ik het ook wel jammer vind dat dit draadje zo snel naar beneden verdwijnt ga ik maar wat dingetjes posten die bij mij al lange tijd in de 'rotzooi waar ik nogeens mee verder moet gaan'-map staan... Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik speciaal iets kan maken...

Ongeveer netzoiets als hierboven door Seraph gepost is: een botsingstestje (wet v. behoud kinetische energie) in 1D en 2D versie... Bij de 1D variant kun je de blauwe bal een versnelling geven door spatie in te drukken. Hoe langer je drukt, hoe groter de versnelling. (Nog niet af, botsingtest zelf gaat nog niet goed waardoor de ballen in elkaar kunnen komen te zitten in de 2D variant).

Ook hebben we hier nog een (niet zo schokkend) cirkelvormig menuutje zoals je dat in die 8-bit vechtspelletjes vaak zag (choose your fighter...). En ook hier zit nog een buggie in :) (afrondfoutje, draait soms te ver en corrigeert dan).

'K heb ook nog wel een 3D kubusje in Flash maar die komt rechtstreeks van een tutorial, dus da's niet cool :). Verder heb ik ook wat dingetjes in Shockwave (director), want imaging lingo is leuk...

- simpele 2D particle sproeiert...
- en de all too famous plasma. (gemaakt om te kijken hoe snel imaging lingo's SetPixel() werkt, ontzettend traag dus...

Allemaal niet zo denderend, ben tegenwoordig wel in C bezig met een software-3D engine (gewoon voor de leuk). Mischien dat ik die nog eens 'port' naar Flash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeee finally, cool guys, (niet geheel volgens de regeltjes ;)), maar wel lekker dat er nu wat andere mensen dingetjes gaan posten :D, duzz go! go! go! :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 16:33 schreef cel-ed het volgende:
Ok een beetje een losers post.. Zo voel ik dat nu..

Ben laatste half jaar weer een beetje met flash actionscript begonnen.
maar ben dus nog steeds een redelijke flash noob.

Maar ten eerste had ik natuurlijk mijn simpele 3D engine die ik ooit in java had geschreven;
m`n simpele java tutorials: http://www.xs4all.nl/~elout/tuto/
(bekijk: clean01.html)

naar flash5:
http://www.xs4all.nl/~elout/flash/dd02.html

Ik zat zelf te denken om een soort superlowres framebuffer te maken (16*16 pixels)
zodat ik in flash een 24bits 3D-Zbuffered ding kon maken voor de gein.
met gaurroud shading enzo.
zoiets als in m`n java 3D engine zo ver ik gekomen ben:
http://www.xs4all.nl/~elout/morphic/morphic07.html

Ok in flash; 24buffer testje:
http://www.xs4all.nl/~elout/flash/ccubzz01.html

Bezig vandaag; maar loop dus vast op m`n triangle filler,
werkt dus gewoon niet (ook maar uit gezet dus);
en het is gewoon te traag.
http://www.xs4all.nl/~elout/flash/ccubzz04.html

Dus.. nu weer andere plannen verzinnen.
Interresant idee, echt gaan pixelen in flash, probleem is als je al 16x16 doet dat je dan al een boel met renderen...let wel, het grootste gedeelte van de beschikbare render tijd is flash niet bezig met AS, maar met het opbouwen van het scherm.....lo-quality, integer afmetingen(10x10), geen masks zijn dan keywords. Ook bij het zetten van een pixel er voor zorgen dat ie op een integer positie staat.

Maar ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen, ik vind het een interresting idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- en de all too famous plasma. (gemaakt om te kijken hoe snel imaging lingo's SetPixel() werkt, ontzettend traag dus...
He, probeer dat maar eens in flash, dan pas weet je wat traagggg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Nou even een snel natuurkundig iets; 20 minuten tijd heeft het me gekost ... http://www2.hku.nl/~patrick/kogel ... heb overigens nog ergens het spel snake staan in flash ;) mag die ook meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, als ik na het schieten het kanon draai, krijgt die kogel extra x-impuls, dat klopt niet helemaal

en ik kan ook niet meerdere keren schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p.s. Mophor zou je je ICQ niet eens aan willen zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 19:38 schreef PatrickPietens het volgende:
Nou even een snel natuurkundig iets; 20 minuten tijd heeft het me gekost ... http://www2.hku.nl/~patrick/kogel ... heb overigens nog ergens het spel snake staan in flash ;) mag die ook meedoen?
Vet die kogel kun je terugroepen en stil leggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
hehehe, coole shit man!!! Ik had hem nog niet getest ... zal hem morgen even verbeteren, be nu verwikkeld in een photoshop battle!!!

Binnenkort een nieuw experimentje gebaseerd op de eerdere sinus SWFjes van de juryleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me komt er net achter dat Robert Penner op Flash in the Can (canadese flash conferentie) dragon_mx heeft geshowed, en dit mischien ook op FlashForward San Fransisco gaat doen; KOEL!

Dus ik ga weer verder met dragon_mx :) dat lag nu ff stil.
Volgende demo dump ik ook hier conform de regels....maybe dat ik de API op tijd af heb. Maybe dat mensen er hier iets mee kunnen voor de wedstrijd :) ik zou wel willen zien of mensen de skillz hebben om het te improven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil trouwens ook nog ff kwijt dat ik erg blij ben met de huidige inzendingen, ik zie hier goed spul komen; koel jongens, koel....applaus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
een test waar ik nu mee bezig ben voor school, niet helemaal 300 bij 300 pixels, maar wel onder de 15 kb :P ... http://www2.hku.nl/~patrick/test/goed.swf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 16:38 schreef PatrickPietens het volgende:
een test waar ik nu mee bezig ben voor school, niet helemaal 300 bij 300 pixels, maar wel onder de 15 kb :P ... http://www2.hku.nl/~patrick/test/goed.swf
Ghehe, die is wel cool, deed me denken aan dat wireframe-ding.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
een gedempte golf met een losuiteinde ...

http://www2.hku.nl/~patrick/golf

zal straks eens een vastuiteinde maken, dan krijg je een mooie lopende golf ...

!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
je kan overigens de evenwichtstand naar boven en beneden brengen, even laten zien dat alles variabel is en met actionsscript is gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
3 post achter elkaar :S ... nu na de juryleden ben ik de enige die hier shit post die aan de regels voldoen, ga ik deze wedstrijd nu winnen :P ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Begint er op te lijken :) neej, koel patrick. let's see of er nog concurrentie gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.xs4all.nl/~elout/flash/flashback06.html

Moet er nog een Cohen-Sutherland lineclipping routine in gooien;

En m`n backface culling-routine kan veel beter.
(dwz vlakken pas tekenen als je ze ook ziet.)

Verder nog flink (speed)optimizen. etc.

(btw 3D model heb ik uit 3Dmax, ge-export als .ase en
uit die file handmatig de 3Dpunten en faces gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 19:23 schreef cel-ed het volgende:

Moet er nog een Cohen-Sutherland lineclipping routine in gooien;

En m`n backface culling-routine kan veel beter.
(dwz vlakken pas tekenen als je ze ook ziet.)

Verder nog flink (speed)optimizen. etc.

(btw 3D model heb ik uit 3Dmax, ge-export als .ase en
uit die file handmatig de 3Dpunten en faces gehaald)
KLAP KLAP KLAP!!
Goed gemaakt hoor! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Don't shoot me for being a n00b, maar heb net dit ff in elkaar gezet (met dank aan OzBoz voor het wijzen op de properties _xmouse en _ymouse :)):

http://jj.upnet.nl/got/sinusding.swf

Filesize: 820 bytes :9

/edit:
Wist je dat:
11. dat je inzending flash 4 of 5 is (neej, geen MX/6).
Hmm, nee :(
Zal es kijken of ik 'm nog naar flash5 kan porten...

/edit2
Ok, flash5 it is :)

http://jj.upnet.nl/got/sinusding_flash5.html

En nee, ik houd niet van optimaliseren.
Wil je stiekem toch performance? Koop dan een Athlon 1Gig of hoger ;)

disclaimer: dit is mijn 2e actionscript ding, dus ik zuig er nog heel erg hard in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
hij is errug cool!

Patrick overigens net heeft ontdekt dat met 2 regels as code je een mp3 player kan maken ... en ik dat ongelofelijk cool vind :D

Ik denk dat ik ook maar waar eens iets ga maken ... iets fancy's ... :D 3d maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 01 april 2002 23:19 schreef PatrickPietens het volgende:

Patrick overigens net heeft ontdekt dat met 2 regels as code je een mp3 player kan maken ... en ik dat ongelofelijk cool vind :D
* oh,when? code alles in 1 regel >:) :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
hehehe, altijd weer iemand die beter is *sigh* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 01 april 2002 23:49 schreef PatrickPietens het volgende:
hehehe, altijd weer iemand die beter is *sigh* ;)
Wat oh,when? er niet bij vertelt is dat zijn regels altijd zo'n 14.000 karakters lang zijn >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
* Oefening vindt de sinusoide van B-Top en de gravity ball 2 van Seraph erg vet en dat werkje van Pelle zeker niet slecht voor de 2e keer :)

[edit]
Verbaast me nog hoeveel flashcoders er op GoT rondhangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 01 april 2002 19:23 schreef cel-ed het volgende:
Doed, ik ging even je site bekijken, maar wow, jij maakt dus echt kloeke shit!

Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/worshippy.gif

/edit
Vroeger in de demoscene gezeten ofzow? Echt, respect man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
De demo's van vroeger waren kewl ... jammer dat je ze tegenwoordig niet zo vaak meer ziet; soms nog is als zo'n installatie programma bij een warez game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 02:55 schreef Pelle het volgende:

[..]

[afbeelding]

/edit
Idd jah,

had nog niet gekeken, maar gaaaaaaaaaaaafff!!!!!
zit op school, damn geen shockwave plugin, als k thuis kom kijken, ga nu nog even dromen dat ik niet op school zit door langer dan 10 min. achter elkaar naar die tunnels te staren :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op dinsdag 02 april 2002 10:17 schreef PatrickPietens het volgende:
De demo's van vroeger waren kewl ... jammer dat je ze tegenwoordig niet zo vaak meer ziet; soms nog is als zo'n installatie programma bij een warez game :P
psst, ga eens naar http://www.ojuice.org

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Old-skool demo stijl (C64/Amiga/Vic20/Atari (Mega) ST(e)/Falcon) inzendingen zijn natuurlijk van harte welkom....B-Top kijkt met weemoed terug naar die mooie (c64/amiga) tijden.

Maar B-Top gaat de volgende Party dan ook meedoen met een serieuze flash inzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik vond dit nou net een leuk topic worden valt het dood...

Klein kickje dan maar.

heb zelf wat kleins gemaakt, maar das niks in vergelijking met jullie skills. klik

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 13:26 schreef CrashOne het volgende:
[..]
heb zelf wat kleins gemaakt, maar das niks in vergelijking met jullie skills. klik
ziet er goed uit! Ik kan het iig niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op zaterdag 06 april 2002 14:47 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

ziet er goed uit! Ik kan het iig niet :P
Dank je!

Ben alleen niet zo heel erg goed in wiskunde, dus echt advanced zal het wel nooit worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

hmmm dit is niet volgens de regels maar ik ga nog wel iets volgens de regels maken (ik kom pas vandaag d'r achter dat deze topic bestaat dus....)

http://www.geocities.com/slobb3d/spinninglogoaf.swf

anyway ik heb dit logo in 3ds gemaakt en in flash elke frame overgetrokken :Z het enige ActionScript wat er in zitten is dat de hele movieclip ook nog eens rotate :P

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Terminator187
  • Laatst online: 28-05 12:41

X-Terminator187

"Astalavista"

Oke ik heb ook een poging gedaan iets te maken met ActionScript (had ik nog nooit gedaan). Het resultaat is wel wat aan de grote kant (~22 Kb).
Het is een [interactief] 3D vector teken geval geworden.

Klik hier voor het resultaat en
Klik hier voor de .fla

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

ook nie helemaal volgens de regels maar wel grappig,

http://www.geocities.com/slobbflash/bewegende_bolletjes.html

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.xs4all.nl/~elout/flash/flashback10.html
(ok nog een beetje gammel)

En lekker freestylen na het uitzoekwerk;
http://www.xs4all.nl/~elout/pj/f05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 10:17 schreef PatrickPietens het volgende:
ehrghmz... www.scene.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.xs4all.nl/~elout/pj/f05
toch maar ff ge-update. (11kb) fullscreen zonder source,
dus deze doet ff niet mee. Met de competitie.

Over demoscene:
http://www.aardbei.com
nederlands glorie..

Hoewel ik wel veel geleerd heb van 'scene' gasten online,
ben ik toch op een andere manier bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 17:59 schreef cel-ed het volgende:
http://www.xs4all.nl/~elout/flash/flashback10.html
(ok nog een beetje gammel)

En lekker freestylen na het uitzoekwerk;
http://www.xs4all.nl/~elout/pj/f05/
Stoere shit, duidelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kikjuh ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en nogmaals ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Geheel niet volgens de regels :{ maar fles5 ondersteunt de as hiervan niet, maar hij's toch wel ff leuk om te showen:

wazige kronkelende vakjesMX 1.91 K

Woei! heb ik toch nog wat gepost hier :D

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 12:41 schreef Clay het volgende:
Geheel niet volgens de regels :{ maar fles5 ondersteunt de as hiervan niet, maar hij's toch wel ff leuk om te showen:

wazige kronkelende vakjesMX 1.91 K

Woei! heb ik toch nog wat gepost hier :D
Herschrijven naar 5 die hap! FOEI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kickuh man >:)

ik ben al langer van plan action script te leren, ik werk het liefste met een boek, iemand aanraders ?
in de search zeggen ze veel maar ik merk dat hier de echte toppers zitten ...

b-top jij bent volgens mij de absolute topper hier, wat raad jij een voor een action script n00b ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 16:19 schreef MinardiFan het volgende:

ik ben al langer van plan action script te leren, ik werk het liefste met een boek, iemand aanraders ?

b-top jij bent volgens mij de absolute topper hier, wat raad jij een voor een action script n00b ?
Ten eerste ben ik geen topper, gewoon iemand die ooit teveel tijd had, daar in ging flashen, en er toen nog een baan bijvond ook.

En daarmee heb ik je ook je antwoord gegeven......ik heb om het te leren nooit een boek gebruikt de [F1] toets was genoeg, samen met een hele, hele boel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog 6 dagen tot de deadline...hopen op meer, dus :kickjuh! ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 14:14

Error323

d-_-b

Op dinsdag 02 april 2002 02:55 schreef Pelle het volgende:

[..]

[afbeelding]

/edit
OMG OMG OMG OMG OMG OMG !!!!!!!!! :9~:9~:9~:9~:9~:9~ F*cking nice gewoon!!!!!!!!!!

github.com/Error323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoei! Clay post ook ff :)
(sorry dit is een oud-collega van mij, en die gast is gelijk aan de MX!)

ok ben nog steeds aan het stoeien, maar nog steeds
een beetje lost in space.
http://www.xs4all.nl/~elout/pj/f06/
Gaat lekker random, dus laat hem maar een paar minuten lopen, en alles is steeds weer anders.

Nu is het een kwestie van flink fine-tune`n etc. Ik wil iets
ronder/natuurlijks maken (3D en bezier splines oa.), eerste inspiratie was een veertje,
ten tweede iets als een schelp. Maarja voor ik het weet, krijg ik alweer 3D abstracte vormen. leuk maar mislukte noise etc.

Ben nog niet in MX gedoken, maar die drawing API lijkt me
echt wel een stap voorwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 16:19 schreef MinardiFan het volgende:

J-roen is dan wel geen topper, maar antwoord toch even.
Ik heb basics geleerd uit het boek:

actionscript - hedwyg van der elzen
geheel Nederlands en lekker simpel uitgelegd

Maar om een 'topper' te worden heb je imo wel meer nodig dan enkel een boekje, oefenen, oefenen, andermans code checken, etc.

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaaaaaaaaappppppp allemaal flashkit-stuff.........
waarom niet in MX???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 00:08 schreef zkywalker het volgende:
waarom niet in MX???
14 posts op GoT, en dan komen met zo'n opmerking in zo'n leuk topic, sneu :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 11:02

vinnie1908

Appel != peer

Op dinsdag 23 april 2002 00:08 schreef zkywalker het volgende:
waarom niet in MX???
Omdat het in 5 is gemaakt |:(

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ej mensen, houdt het wel even gezellig hier in dit topic :)
Dus post hier je fijne Flash5 creaties, of opbouwend commentaar op werk van andere mensen, maar ga niet zomaar dingen lopen roepen zonder dat je zelf je kunsten hebt vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

just a remark,.. niet zo "touchy" boyz!!!
zo stop ik wat peper in jullie reet ;)
en ik heb geen .swf voor jullie met Math maar wel iets anders leuks to show off some skills (ben dus geen newbie op flash-gebied met wat etterige opmerkingen): http://www.bn.nl/radio/news.html
zelf gescript in flash5, met Msql en Vignette Story Server!
okee,.. keep up the good work! sorry als ik iemand tegen z`n poot heb getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 23 april 2002 09:23 schreef zkywalker het volgende:
just a remark,.. niet zo "touchy" boyz!!!
zo stop ik wat peper in jullie reet ;)
en ik heb geen .swf voor jullie met Math maar wel iets anders leuks to show off some skills (ben dus geen newbie op flash-gebied met wat etterige opmerkingen): http://www.bn.nl/radio/news.html
zelf gescript in flash5, met Msql en Vignette Story Server!
okee,.. keep up the good work! sorry als ik iemand tegen z`n poot heb getrapt.
*Gaap*

Laat dan wat leuks zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

U zei actionscript?

http://www.xs4all.nl/~stuartmx/

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Op dinsdag 23 april 2002 09:23 schreef zkywalker iets
Grappig...werk jij bij The Floor? Wij deden vroeger alles voor BNR voordat ze werden overgenomen door The Floor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 10:56 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Grappig...werk jij bij The Floor? Wij deden vroeger alles voor BNR voordat ze werden overgenomen door The Floor :).
yep,...
alleen heet het nu BusinessNieuws en heeft The Floor BNR overgenomen,.. niet andersom ;)
Pagina: 1 2 Laatste