"Is your mother proud of you ?"
Twee fan's op elkaar gaan elkaar tegenwerken dus dat heeft geen zin.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
ikke nie begrijpeOp dinsdag 26 maart 2002 21:49 schreef laupro het volgende:
Het scheelt exact 2199,11 mm2...
Het is niet helemaal waar en een flauw grapje maar omdat een fan rond is doe je dus: (40 ^ 2 x pi) - (30 ^2 x pi) = 2199,11.Op dinsdag 26 maart 2002 21:51 schreef spider het volgende:
[..]
ikke nie begrijpe
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
[b]Op dinsdag 26 maart 2002 21:54 schreef laupro het
Het is niet helemaal waar en een flauw grapje maar omdat een fan rond is doe je dus: (40 ^ 2 x pi) - (30 ^2 x pi) = 2199,11.
Ik heb hier gewoon een 80x80mm Sunon met tie-wraps (die plastieke dingen) aan mun koelblok vast gezet werkt prima.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Verwijderd
op 7Volt!!
En NIET met een adapter gaan werken ofzo, die remt juist de luchtstroom af. Gewoon met tyraps of met een schroefje de 8*8 fan ervoor hangen.
De reden dat je geen fan adapter moet nemen is simpel;
de fan blaast warme lucht weg van je koelblok, als je geen adapter hebt, kan de lucht beter verspreid worden vanaf het koelblok, en dus beter koeling.
wat voor mij de doorslag gaf was het verminderde geluidniveau!!
poep op je kopOp woensdag 27 maart 2002 11:33 schreef thunderbird-1330 het volgende:
bij scheelt het 5 graden en idd een hoop herrie, en let op..
op 7Volt!!
En NIET met een adapter gaan werken ofzo, die remt juist de luchtstroom af. Gewoon met tyraps of met een schroefje de 8*8 fan ervoor hangen.
De reden dat je geen fan adapter moet nemen is simpel;
de fan blaast warme lucht weg van je koelblok, als je geen adapter hebt, kan de lucht beter verspreid worden vanaf het koelblok, en dus beter koeling.
wat voor mij de doorslag gaf was het verminderde geluidniveau!!
Durf ik niet te zeggen, standaard koelr er bij aanschaf al afgepleurd.Oke spice, maar wat scheelde het bij jou dan,
Duron 800@1000, op 1050 uurtje ofzo
Wel veel stiller, dat de fan langs het koelblok blaast is imho niet ongunstig, koelt ook.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
ja, en ik heb ook een boiler.Op woensdag 27 maart 2002 11:36 schreef Sjoak het volgende:
[..]
poep op je kop
reageer dan gewoon niet
Toppie opmerking, kan ik een hoop meedoen. Als je dan niks te doen hebt, doe het dan niet hier.Op woensdag 27 maart 2002 11:36 schreef Sjoak het volgende:
[..]
poep op je kop
Scheeld is met een T!
Automatiseren kan je leren!
En als ik zo de resultaten van anderen lees, komt dat ook een beetje overeen met mijn bevindingen
Los op je HS plaatsen is een veel beter alternatief. Ik merkte nl dat de lucht niet lekker door de adapter stroomt. De 80mm fan ondervindt een hogere weerstand e.d.
Kortom: NIET DOEN!
/edit
Je bedoelt toch wel fanadapter 80->60 he?
Goed, dat ding is reversible, maar voor de netheid
"It certainly appears so..."
Als je nou 2 fans op elkaar zet, test dan eerst met 1, daarna met 2 op elkaar en als laatste met 2 op elkaar met iets van 2mm ruimte tussen de fans. Heb je het getest, post dan gelijk je resultaten in een nieuw topic ofzo?
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
op die manier, met twee dezelfde fans, *zucht*
Ehm, industrieel wordt dit toegepast in straalmotoren en compressorsOp woensdag 27 maart 2002 13:37 schreef frytzzz het volgende:
Fan2 zou ook een veel hoger toerental moeten draaien om de door Fan1 al versnelde lucht nog extra te versnellen. Niet slim. Zal je ook nergens industriëel zien toegepast, en niet voor niks.
Maar wat je moet doen is zorgen dat de bladen van de tweede fan een stuk rechter staan (t.o.v. de as) dan die van de eerste fan. Zo kun je de versnelde lucht nog eens extra versnellen (compressie).
Maar goed, twee standaard-uit-de-winkel fans op elkaar plaatsen heeft inderdaad 0,0 zin.
Macbook Pro
Sh*t te traag.
Do as I say, don't do as I do.