Adventure-game gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 18:47
Ik zoek een goede adventure-game, maar niet iets met mega veel puzzelen en dergelijke :)

Iets wat nog 2 jaar en jonger is in "leeftijd" ;) en een goede gameplay heeft gecombineerd met mooie graphics & sound. "The Longest Journey" leek me wel cool. Weet iemand nog meer prima spellen in dit genre?

Verwijderd

Zelda: Ocarina of Time vond ik een leuk spel
maar mischien is dat nu wel te oud

Verwijderd

dark earth :P

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-01 12:38
Grim Fandango of Monkey Island 4 ofzo, alhoewel ik denk dat GF wel iets ouder is. Maar goed, dat zijn de adventures die ik ken, die een beetje aan je eisen voldoen.

Ik ken The Longest Journey niet, dus daar heb ik het niet mee vergeleken

There is no magic.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Probeer Gabriël Knight III: Blood of the Sacred, Blood of the Damned eens, een erg groot en erg veel (moeilijke) puzels... een goede sfeer zoniet erg goede sfeer... en voledig 3D (wat velen zal afschrikken, maar hierbij niet nodig).

GK3 is echt een aanrader :)

• uppie8374
  • Laatst online: 11-01 19:54

uppie8374

Sousousou

[topic=444322]

Hier staan er ook nog een aantal.

Rebuilding knowledge database

Verwijderd

Chronicles of Pern: Dragonriders.

Fantasy spel met draken. Niet te veel puzzelen, gewoon lekker spelen. Een paar beestjes slachten tussendoor. Heel fijn spel.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59
voor welke console? of pc?

ik ken verder alleen Grim Fandago

• Silent Thunder
Op woensdag 27 maart 2002 08:34 schreef Crash-Override het volgende:
voor welke console? of pc?

ik ken verder alleen Grim Fandago
Voor de PC :)

Weet iemand, by the way, ook adventure-games waar je je in een 3D-wereld waant? (eventueel in 'n first-person view en met cursor-toets bediening, dus zonder muisklik voortbeweging). Waar je dus ook ontzettend veel bewegingsvrijheid hebt in een stad (of waar dan ook) om op "onderzoek" uit te gaan.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tomb Raider. :)

🌞🍃

• Silent Thunder
Op woensdag 27 maart 2002 19:50 schreef DataBeest het volgende:
Tomb Raider. :)
HmmZz...nah jah, je hebt wel gelijk op een bepaalde manier maar jah, tis meer action he :P Miss Croft was niet echt wat ik bedoelde :) Meer in de trant van de games die hierboven staan .. ;)

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 15:21

G3kko0

Why so serious???

Vind tombraider toch wel onder de adventure games vallen en is zeker wel cool om te spelen op de pc!! :)

• Silent Thunder
Op woensdag 27 maart 2002 19:59 schreef Frodo19 het volgende:
Vind tombraider toch wel onder de adventure games vallen en is zeker wel cool om te spelen op de pc!! :)
Mwah...een adventure onderscheid zich van een action-game doordat je bij de 1e toch wat meer moet puzzelen en denken enzo. Tombraider is toch meer van "gangen-doorlopen-knopjes-indrukken-schieten" om het zo erg oneervol te zeggen.

Maar jah, tis mijn mening erover... ;) Zo zal dus wel niet iedereen het zien. Maar het spel is inderdaad zeer cool om te spelen, ik wil het absoluut niet in de grond boren ofzo :)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 19:47 schreef acd het volgende:

[..]

Voor de PC :)

Weet iemand, by the way, ook adventure-games waar je je in een 3D-wereld waant? (eventueel in 'n first-person view en met cursor-toets bediening, dus zonder muisklik voortbeweging). Waar je dus ook ontzettend veel bewegingsvrijheid hebt in een stad (of waar dan ook) om op "onderzoek" uit te gaan.
normality
een 3d-adventure, wel goede humor, apart verhaal en leuke puzzels op zich.
een first person 3d-adventure zelfs.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/oct96/norm04.gif

Dit plaatje komt van gamesdomain trouwens.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 20:06 schreef acd het volgende:

[..]

Mwah...een adventure onderscheid zich van een action-game doordat je bij de 1e toch wat meer moet puzzelen en denken enzo. Tombraider is toch meer van "gangen-doorlopen-knopjes-indrukken-schieten" om het zo erg oneervol te zeggen.

Maar jah, tis mijn mening erover... ;) Zo zal dus wel niet iedereen het zien. Maar het spel is inderdaad zeer cool om te spelen, ik wil het absoluut niet in de grond boren ofzo :)
Klopt, TR is half adventure, half action en wat behendigheid. :)
Maar bij TR moet je ook echt wel puzzelen en denken hoor. Speel jij TR4 maar eens, daar heb je letterlijk puzzels die je moet doen. :)

🌞🍃

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 15:21

G3kko0

Why so serious???

Op woensdag 27 maart 2002 20:06 schreef acd het volgende:

[..]

Ok ik begrijp wat je bedoelt en je hebt enigszins wel gelijk dat het toch meer een action game is!!Is toch meer schieten dan puzzelen om het zo maar te zeggen... :P

• uppie8374
  • Laatst online: 11-01 19:54

uppie8374

Sousousou

Nah dat andere topic ging precies over hetzelfde, PC adventures dus daar staan er nog een heleboel :Y)

Rebuilding knowledge database

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 19:47 schreef acd het volgende:
Misschien dat je 'Deux Ex' dan wel leuk vind. (ik wel in ieder geval :))

't Is niet echt een adventure natuurlijk, maar in aardig wat levels (bijvoorbeeld Parijs) kun je vrij rondlopen en op 'onderzoek' uit gaan.

Sowieso is het erg leuk dat je de problemen in het spel op meerdere manieren kunt oplossen.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59
erotica island :+
Pagina: 1