suggesties gevraagd voor embedded browser

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik ben aan het uitzoeken in hoeverre het mogelijk is om een mini-PC-tje in elkaar te klussen, waar alleen een webbrowser op hoeft te draaien.
Het idee is dus om een mini-linux in elkaar te draaien met daarop een X-servertje (TinyX bijvoorbeeld), geen window-manager (komt toch maar 1 grafisch programma-venster op te draaien) en geen mogelijkheden om met verschillende users te werken.
Verder dient het zo goedkoop mogelijk te worden en moet het stabiel en snel werken. (dus 3 pagina's per seconde kunnen opbouwen met ongeveer 100 knoppen, om snel te kunnen werken)
De snelheid van de server, die de pagina's genereerd, speelt hier geen rol.
Het liefst boot ik van een netwerkkaart of vanaf een directe NFS-mount (LinuxBIOS bijvoorbeeld), zodat ik ook geen hdd nodig heb.
Qua browser zat ik te denken aan ViewML oid.
Heeft er iemand nog suggesties?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

_nethack

We're all MAD here

Ik zou wel een windowmanager draaien als ik jou was, anders krijg je misschien problemen met popups enzo...
Klein windowmanagertje als fvwm of twm ofzo

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik ben nog geen kenner qua linux

het enige wat ik zou weten is dat je X kan opstarten met een parameter dat je 1 programma fullscreen draait, zodat er voor de rest nix geladen word

mischien heb je er wat aan

• TD-er
Op dinsdag 26 maart 2002 21:26 schreef M4RTiN het volgende:
ik ben nog geen kenner qua linux

het enige wat ik zou weten is dat je X kan opstarten met een parameter dat je 1 programma fullscreen draait, zodat er voor de rest nix geladen word

mischien heb je er wat aan
Dat lijkt me geen probleem.
Je start eerst (vanuit bijvoorbeeld de rc.local) een X-server en dan een applicatie met de nodige parameters, zodat deze netjes full-screen verschijnt.
Zolang je geen windowmanager hebt draaien zitten er geen schuif/resize/kill/minimize mogelijkheden op het venster en dat is precies wat ik wil.
Verder de pop-ups ben ik niet zo bang voor, want de pagina's worden door een eigen server gegenereerd.
Het niet hebben van een window-manager scheelt ook nog eens in het geheugengebruik.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• M4RTiN
  • Laatst online: 24-11-2024
dus je hebt er mischien wel wat aan :)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Dillo is een kleine lichtgewicht browser, die helemaal vanaf nul is opgebouwd. hij ondersteund wel niet alles (geen JavaScript uiteraard, en frames weet ik ook niet zeker. De FTP-plugin is net klaar dacht ik).

Als het voor simpele pagina's op een intranet is ofzo is-ie nog wel geschikt.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• odysseus
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je zou ook Qt/embedded en Konqueror/embedded eens kunnen bekijken. Ik heb er nog nooit mee gewerkt en weet ook van niemand die dat op een pc draait, maar het moet volgens mij wel mogelijk zijn en aangezien het voor embedded devices bedoeld is zal het wel bijzonder snel en klein zijn ook.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Aaargh!
  • Laatst online: 10-08 10:22

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ook een mogelijkheid: Mozilla gebruiken en dan zelf met XPFE een aangepaste GUI eromheen bouwen.

of Gecko (de render engine van Mozilla) gebruiken en er zelf een applicatie omheen proggelen

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

opera is licht en snel en gebruik weinig ram, maar is geen opensource
ik dacht dat ik laatst iets hoorde van w3m die in een xterm plaatjes ondersteunde. mischien is dat wat

• TD-er
Op woensdag 27 maart 2002 00:25 schreef Aaargh! het volgende:
Ook een mogelijkheid: Mozilla gebruiken en dan zelf met XPFE een aangepaste GUI eromheen bouwen.

of Gecko (de render engine van Mozilla) gebruiken en er zelf een applicatie omheen proggelen
Dat laatste is zeker een optie (Gecko met een eigen app eromheen)
Ik zal d'r eens naar kijken.
Wat we hier ook al bedacht hadden, was om in Java een eigen applicatie te schrijven. Dit omdat een deel van de input nog voorbewerkt moet worden. (gebeurd nu met Javascript)
(keyboard input komt van een barcodescanner en alleen de eigen barcodes mogen geaccepteerd worden en dus niet de barcode van een pak sinaasappelsap)
De server-applicatie draait nu nog webbased, dus vandaar de voorkeur voor een web-browser.
Verder moeten een aantal andere dingen aangestuurd worden, zoals een printer enz. en nu hebben we dat draaien vanuit IE6, maar dan is voor elke PC een windows licentie nodig en dat willen we liever niet.

• TD-er
Op woensdag 27 maart 2002 01:38 schreef ferengee het volgende:
opera is licht en snel en gebruik weinig ram, maar is geen opensource
ik dacht dat ik laatst iets hoorde van w3m die in een xterm plaatjes ondersteunde. mischien is dat wat
Het liefst dus wel opensource, omdat een aantal dingen vrij rechtstreeks aangestuurd moeten kunnen worden, wanneer het met gehackte javascripts niet meer lukt.
en een Xterm die plaatjes ondersteund, kan ik me haast niet voorstellen zonder window-manager :?
Maar het klinkt interessant

• Aaargh!
  • Laatst online: 10-08 10:22

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op woensdag 27 maart 2002 11:38 schreef TD-er het volgende:

[..]

Dat laatste is zeker een optie (Gecko met een eigen app eromheen)
Ik zal d'r eens naar kijken.
Wat we hier ook al bedacht hadden, was om in Java een eigen applicatie te schrijven.
Je kan Gecko embedden in een java applicatie.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
Qnx misschien een idee, is klein kan een Opera browser draaien is snel en heeft een super gelikte GUI...
www.qnx.com

Je kunt het zo klein krijgen dat het op 1 diskette past, zeker als je alleen de standaard gui neemt en alleen maar een webbrowser. Dit zou je dan zo in een flashdisk kunnen drukken van 8MB ofzo.

Het is maar een suggestie

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• TD-er
Dat ga ik vanavond zeker ff proberen, dat QNX.

Ik zat alleen ff rond te zoeken naar licencing, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het gratis is, of niet. (zeker omdat er ergens over 1-250 licenties gesproken wordt.)
Heeft iemand hier meer info over?

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
voor niet commercieel gebruik is het gratis meen ik

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Pagina: 1