Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Klein windowmanagertje als fvwm of twm ofzo
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
het enige wat ik zou weten is dat je X kan opstarten met een parameter dat je 1 programma fullscreen draait, zodat er voor de rest nix geladen word
mischien heb je er wat aan
Dat lijkt me geen probleem.Op dinsdag 26 maart 2002 21:26 schreef M4RTiN het volgende:
ik ben nog geen kenner qua linux
het enige wat ik zou weten is dat je X kan opstarten met een parameter dat je 1 programma fullscreen draait, zodat er voor de rest nix geladen word
mischien heb je er wat aan
Je start eerst (vanuit bijvoorbeeld de rc.local) een X-server en dan een applicatie met de nodige parameters, zodat deze netjes full-screen verschijnt.
Zolang je geen windowmanager hebt draaien zitten er geen schuif/resize/kill/minimize mogelijkheden op het venster en dat is precies wat ik wil.
Verder de pop-ups ben ik niet zo bang voor, want de pagina's worden door een eigen server gegenereerd.
Het niet hebben van een window-manager scheelt ook nog eens in het geheugengebruik.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Als het voor simpele pagina's op een intranet is ofzo is-ie nog wel geschikt.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
of Gecko (de render engine van Mozilla) gebruiken en er zelf een applicatie omheen proggelen
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
ik dacht dat ik laatst iets hoorde van w3m die in een xterm plaatjes ondersteunde. mischien is dat wat
Dat laatste is zeker een optie (Gecko met een eigen app eromheen)Op woensdag 27 maart 2002 00:25 schreef Aaargh! het volgende:
Ook een mogelijkheid: Mozilla gebruiken en dan zelf met XPFE een aangepaste GUI eromheen bouwen.
of Gecko (de render engine van Mozilla) gebruiken en er zelf een applicatie omheen proggelen
Ik zal d'r eens naar kijken.
Wat we hier ook al bedacht hadden, was om in Java een eigen applicatie te schrijven. Dit omdat een deel van de input nog voorbewerkt moet worden. (gebeurd nu met Javascript)
(keyboard input komt van een barcodescanner en alleen de eigen barcodes mogen geaccepteerd worden en dus niet de barcode van een pak sinaasappelsap)
De server-applicatie draait nu nog webbased, dus vandaar de voorkeur voor een web-browser.
Verder moeten een aantal andere dingen aangestuurd worden, zoals een printer enz. en nu hebben we dat draaien vanuit IE6, maar dan is voor elke PC een windows licentie nodig en dat willen we liever niet.
Het liefst dus wel opensource, omdat een aantal dingen vrij rechtstreeks aangestuurd moeten kunnen worden, wanneer het met gehackte javascripts niet meer lukt.Op woensdag 27 maart 2002 01:38 schreef ferengee het volgende:
opera is licht en snel en gebruik weinig ram, maar is geen opensource
ik dacht dat ik laatst iets hoorde van w3m die in een xterm plaatjes ondersteunde. mischien is dat wat
en een Xterm die plaatjes ondersteund, kan ik me haast niet voorstellen zonder window-manager
Maar het klinkt interessant
Je kan Gecko embedden in een java applicatie.Op woensdag 27 maart 2002 11:38 schreef TD-er het volgende:
[..]
Dat laatste is zeker een optie (Gecko met een eigen app eromheen)
Ik zal d'r eens naar kijken.
Wat we hier ook al bedacht hadden, was om in Java een eigen applicatie te schrijven.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
www.qnx.com
Je kunt het zo klein krijgen dat het op 1 diskette past, zeker als je alleen de standaard gui neemt en alleen maar een webbrowser. Dit zou je dan zo in een flashdisk kunnen drukken van 8MB ofzo.
Het is maar een suggestie
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Ik zat alleen ff rond te zoeken naar licencing, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het gratis is, of niet. (zeker omdat er ergens over 1-250 licenties gesproken wordt.)
Heeft iemand hier meer info over?
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature