Hoi,
Ik heb een probleempje (doh) en dat is het volgende:
Ik zou graag weer win2k willen installeren na een poosje met XP te hebben gedraaid. Op m'n machine heeft dus al eerder win2k gedraaid.
Nou, leuk! zal je denken.. ja, dat dacht ik ook... Helaas kan ik windows prima installeren, echt alle drivers, behalve die van de Radeon, die me bij het rebooten op een zwart scherm trakteren.. (Lang leve Ghost)
Mijn (relevante) hardware:
Moederbord: MSI K7T Turbo v 3.0
Videokaart: Ati Radeon ViVo 64Mb DDR
Geluidskrt: Hercules Gametheater XP
SCSI kaart: Dawicontrol DC-2974
Netwerkkrt: 3Com 905B TX
Software:
Moederbord: allerlaatse bios, voorlaatste bios en het oudste bios geprobeerd, leveren geen verschil op.
Windows: Installatie met een slipstream SP2win2k cd geprobeerd, zelfde effect als met een originele win2k cd.
Drivers:
Direct na installatie Via 4-in-1 4.38, daarna VIA IDE Tools, daarna de AMD largepage regpatch, directx 8.1 + BDA voor ViVo. Dan gametheater XP en scsi kaart.
Tot dat moment werkt alles prima. Na installatie van een (willekeurige) Radeon driver loopt hij na het opnieuw opstarten vast.
Geprobeerde driverversies:
6037
6043
3281
Omega 1132
Relevante bios instellingen:
AGP Aperture: 256MB (32, 64 en 128 geprobeerd)
AGP Driving control: Auto (Manual waarde 68 geprobeerd)
ACPI: Aan (uit geprobeerd met volledige herinstallatie)
PNP OS: Aan (uit geprobeerd)
Resources controlled by: Auto (manual geprobeerd)
Ik ben vooral een beetje
omdat het gedraait heeft, en er ondertussen niets veranderd is aan de hardware. Ook heb ik een wisseling van de PCI kaarten geprobeerd, de 3com nic uitgewisseld met een intel 10/100 en de IRQ assignment in het bios voor de VGA en USB in-en uitgeschakeld. Geeft geen effect. Mocht je tot hier gelezen hebben, tips & trucs zijn absoluut welkom
Ik heb een probleempje (doh) en dat is het volgende:
Ik zou graag weer win2k willen installeren na een poosje met XP te hebben gedraaid. Op m'n machine heeft dus al eerder win2k gedraaid.
Nou, leuk! zal je denken.. ja, dat dacht ik ook... Helaas kan ik windows prima installeren, echt alle drivers, behalve die van de Radeon, die me bij het rebooten op een zwart scherm trakteren.. (Lang leve Ghost)
Mijn (relevante) hardware:
Moederbord: MSI K7T Turbo v 3.0
Videokaart: Ati Radeon ViVo 64Mb DDR
Geluidskrt: Hercules Gametheater XP
SCSI kaart: Dawicontrol DC-2974
Netwerkkrt: 3Com 905B TX
Software:
Moederbord: allerlaatse bios, voorlaatste bios en het oudste bios geprobeerd, leveren geen verschil op.
Windows: Installatie met een slipstream SP2win2k cd geprobeerd, zelfde effect als met een originele win2k cd.
Drivers:
Direct na installatie Via 4-in-1 4.38, daarna VIA IDE Tools, daarna de AMD largepage regpatch, directx 8.1 + BDA voor ViVo. Dan gametheater XP en scsi kaart.
Tot dat moment werkt alles prima. Na installatie van een (willekeurige) Radeon driver loopt hij na het opnieuw opstarten vast.
Geprobeerde driverversies:
6037
6043
3281
Omega 1132
Relevante bios instellingen:
AGP Aperture: 256MB (32, 64 en 128 geprobeerd)
AGP Driving control: Auto (Manual waarde 68 geprobeerd)
ACPI: Aan (uit geprobeerd met volledige herinstallatie)
PNP OS: Aan (uit geprobeerd)
Resources controlled by: Auto (manual geprobeerd)
Ik ben vooral een beetje