Radeon ViVo / MSI K7T Turbo / Win2k installtrouble

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een probleempje (doh) en dat is het volgende:

Ik zou graag weer win2k willen installeren na een poosje met XP te hebben gedraaid. Op m'n machine heeft dus al eerder win2k gedraaid.

Nou, leuk! zal je denken.. ja, dat dacht ik ook... Helaas kan ik windows prima installeren, echt alle drivers, behalve die van de Radeon, die me bij het rebooten op een zwart scherm trakteren.. (Lang leve Ghost)

Mijn (relevante) hardware:

Moederbord: MSI K7T Turbo v 3.0
Videokaart: Ati Radeon ViVo 64Mb DDR
Geluidskrt: Hercules Gametheater XP
SCSI kaart: Dawicontrol DC-2974
Netwerkkrt: 3Com 905B TX

Software:

Moederbord: allerlaatse bios, voorlaatste bios en het oudste bios geprobeerd, leveren geen verschil op.
Windows: Installatie met een slipstream SP2win2k cd geprobeerd, zelfde effect als met een originele win2k cd.

Drivers:

Direct na installatie Via 4-in-1 4.38, daarna VIA IDE Tools, daarna de AMD largepage regpatch, directx 8.1 + BDA voor ViVo. Dan gametheater XP en scsi kaart.

Tot dat moment werkt alles prima. Na installatie van een (willekeurige) Radeon driver loopt hij na het opnieuw opstarten vast.

Geprobeerde driverversies:

6037
6043
3281
Omega 1132

Relevante bios instellingen:

AGP Aperture: 256MB (32, 64 en 128 geprobeerd)
AGP Driving control: Auto (Manual waarde 68 geprobeerd)
ACPI: Aan (uit geprobeerd met volledige herinstallatie)
PNP OS: Aan (uit geprobeerd)
Resources controlled by: Auto (manual geprobeerd)

Ik ben vooral een beetje :( omdat het gedraait heeft, en er ondertussen niets veranderd is aan de hardware. Ook heb ik een wisseling van de PCI kaarten geprobeerd, de 3com nic uitgewisseld met een intel 10/100 en de IRQ assignment in het bios voor de VGA en USB in-en uitgeschakeld. Geeft geen effect. Mocht je tot hier gelezen hebben, tips & trucs zijn absoluut welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Nou, ik heb na een beetje proberen een oplossing gevonden:

Bij het installeren van de VIA 4-in-1's de AGP GART overslaan. Daarna je radeondrivers installeren.

Dán werkt ie op zich prima, jammergenoeg is de 3d performance nou niet echt geweldig... 1800 3dmarks is wel het meeste wat ik eruit haal..

Specs:

- Ati Radeon ViVo 64MB DDR, oem, dus 163? MHz.
- MSI K7T Turbo mobo
- 768MB PC133, cas 2, mem. interleaving aan.
- Laatste versie omega drivers
- AGP Aperture: 256MB in bios.

Dus zonder VIA GART driver, maakt het voor de prestaties wat uit als ik deze niet installeer?

Hmz Video-in van MMC 7.6 vertikt het ook, start niet eens.. eerst die eens uitzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon de VIA 4in1 drivers installeren. Je installeerde ook iets van AMD? De combinatie VIA/AMD lijkt me niet goed. 'k zou eens kijken bij viaarena, ATI en MSI voor een oplossing.
Normaal gesproken moet alles goed werken met de VIA 4in1 drivers. Dit lijkt me niet het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:02
bij win2k met de radeon moet je agp 4x uitzetten geloof ik. Het had te maken met een agp feature (kan dus ook fast write of iets zijn)

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 22:20 schreef klausewitz het volgende:
Je moet gewoon de VIA 4in1 drivers installeren. Je installeerde ook iets van AMD? De combinatie VIA/AMD lijkt me niet goed. 'k zou eens kijken bij viaarena, ATI en MSI voor een oplossing.
Normaal gesproken moet alles goed werken met de VIA 4in1 drivers. Dit lijkt me niet het probleem...
Mm niemand kent deze patch, maar hij bestaat dus wel, en is gewoon een regkey. Hier kan je er wat meer info over vinden. Dit geldt dus alleen voor win2k.

Het enige onderdeel van de 4in1's die problemen oplevert is de GART driver. Zodra die geinstalleerd is zie ik m'n desktop niet meer terug.., maargoed het werkt nu, maar wat is de impact op m'n performance :?

Ohja: ik heb www.ati.com, www.viaarena.com, www.msi.com.tw, www.rage3d.com, enzenz allemaal uitvoerig bekeken.. Een tip die ik wel ben tegenkomen is het bestand atigart.exe gewoon verwijderen, en dan de 4-in-1's installeren. Leuk, maar die bestaat niet meer in de huidige driverversies van Ati. :z

Ik heb ook AGP2x en AGP4x uitgeprobeerd.. vroeger kon je trouwens de via's in een normale en een turbo mode installeren, ik ben dat bij de huidige versies niet meer tegengekomen, bij welke versie is dit verdwenen? :)