Toon posts:

gastenboek limiet

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb een gastenboek met MYSQL inmekaar gekreegen. Allemaal leuk en aardig maar nu wil ik een limiet systeem er in bouwen. alleemaal leuk dus ik dag maak ik zo ff. Nu ben ik al 4dagen aan het fucken en aan het zoeken maar krijg het NIET voormekaar. Wie zal er mij even op gang willen helpen.

Hier is het script:
PHP:
1
<?print "<b>Klik <a href=\"verstuur.php\">HIER</a> om berichtje toe tevoegen.</b>";print "<hr>";print "<br>";include("config.php");mysql_connect("$host","$db_user","$db_psw");mysql_select_db("$db_name");$select = "SELECT * FROM gastenboek ORDER BY id DESC";$query = mysql_query($select);$records = mysql_num_rows($query);while ($invulvak = mysql_fetch_object($query)) {print "<table  border=\"1\" style=\"border-style: solid; border-width: 1\" bordercolor=\"#111111\" width=\"80%\">";print "<tr>";print "<td width=\"50%\"> <b>Toegevoegd op:</b> $invulvak->datum</td>";print "<td width=\"50%\"> <b>Ip adres:</b> $invulvak->ip</td>";print "</tr>";print "<table border=\"1\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" style=\"border-style: solid; border-width: 1\" bordercolor=\"#111111\" width=\"80%\">";print "<tr>";print "<td width=\"20%\"> <b>Naam:</b></td> <td><a href=\"mailto:$invulvak->email\">$invulvak->naam</a></td>";print "</tr>";print "<tr>";print "<td width=\"20%\"> <b>woonplaats:</b></td> <td>$invulvak->woonplaats</td>";print "</tr>";print "<tr>";print "<td width=\"20%\"><b>Homepage:</b></td> <td><a target=\"_blank\" href=\"$invulvak->homepage\">$invulvak->homepage</a></td>";print "</tr>";print "<tr>";print "<td width=\"20%\"><b>Bericht:</b></td> <td>$invulvak->bericht</td>";print "</tr>";print "</table>";print "<br>";print "<br>";}?>

Alvast bedankt

Verwijderd

code:
1
$select = "SELECT TOP 50 * FROM gastenboek ORDER BY id DESC";

Dan krijg je alleen de eerste 50

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Een limiet op wat?
Trouwens probeer eens iets meer Nederlands te schrijven. Niet lullig bedoeld, maar ik snap er zo niet veel van.

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:45

TweakBoy

---

Je kan in:
PHP:
1
<?$select = "SELECT * FROM gastenboek ORDER BY id DESC";// dit van maken:$select = "SELECT * FROM gastenboek ORDER BY id DESC LIMIT $start, $start + $postperpage";?>

ff in je pagina het aantal berichten counten met:
PHP:
1
<?$select = "SELECT COUNT(*) FROM gastenboek";?>

en als het $postperpage is (ff een nieuwe variable in je config.php of ergens in pagina) dan echo je een link met:
guestbook.php?start=<?php echo $postperpage?>

dan is je probleem opgelost....

(als het niet duidelijk is, zeg het me, ik kan niet goed uitleggen)

---

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 21:06 schreef vanDee het volgende:
code:
1
$select = "SELECT TOP 50 * FROM gastenboek ORDER BY id DESC";

Dan krijg je alleen de eerste 50
(8> Je krijgt natuurlijk de laatste 50, je sorteerd namelijk DESC en niet ASC.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 21:10 schreef TweakBoy het volgende:
Je kan in:
PHP:
1
<?$select = "SELECT * FROM gastenboek ORDER BY id DESC";// dit van maken:$select = "SELECT * FROM gastenboek ORDER BY id DESC LIMIT $start, $start + $postperpage";?>

ff in je pagina het aantal berichten counten met:
PHP:
1
<?$select = "SELECT COUNT(*) FROM gastenboek";?>

en als het $postperpage is (ff een nieuwe variable in je config.php of ergens in pagina) dan echo je een link met:
guestbook.php?start=<?php echo $postperpage?>

dan is je probleem opgelost....

(als het niet duidelijk is, zeg het me, ik kan niet goed uitleggen)
Heb je MSN ofzo of ICQ of email mij even me MSN email en gewoone Email is Andy@andyzanting.nl Want ik snap je bijna. Alvast bedankt

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

De helpdesk is geopend op werkdagen van 9:00 tot 17:00.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.