Toon posts:

[delphi] textveld met form mee laten rekken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag in delphi dat mijn text veld meerekt met mijn form..
dus als ik me form groter sleep.. moet het textveld ook groter word.
weet iemand hoe ik dit voor mekaar krijg?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op dinsdag 26 maart 2002 20:59 schreef blasty het volgende:
Ik wil graag in delphi dat mijn text veld meerekt met mijn form..
dus als ik me form groter sleep.. moet het textveld ook groter word.
weet iemand hoe ik dit voor mekaar krijg?
on form.resize
memo.height = form.height - vast getal

zoiets bedoel je ?
heb ff geen delphi bij de hand om een net voorbeeldje te geven

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 14:15

CyeZ

Vroem vroem!!!

Ligt eraan welke versie je gebruikt bij Delphi 6 kun je de 'Anchors' properties van de editbox instellen. Als je hierbij alle vier de kanten op true zet rekt de editbox mee bij veranderingen van het form in alle richtingen.
Bij eerdere delphi versies (misschien zitten bij 5 ook al wel 'anchors', geen idee) zul je het zelf op moeten lossen in de 'OnResize' event van je Form.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

Verwijderd

Topicstarter
woei dat werkt :)
tanx dude

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
Je moet er wel voor zorgen dat delphi niet blijft hangen als je minimaliseert. want dan kom je op een negatief getal uit...

dus

if not form.height < getal then edit.height = form.heigth - getal

too fly for a white guy

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Of kijk eens naar de align property.

Als je alleen een textveld op het form hebt staan, zet dan de aligment op alClient. Zo zal je memo automatisch mee rekken naar de grote van het form. Geen enkele regel code heb je daar voor nodig :)

Als er meerdere dingen op je form staan moet je ff gaan spelen met de aligment van de verschillende objecten op je form. Je kan namelijk objecten op verschillende manieren uitlijnen.

Als je de aligment gebruikt, kan je er ook de splitter er tussen zetten, zodat de gebruiker zelf nog het 1 en ander heen en weer kan slepen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1