Toon posts:

Macro's in Word 2000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wij als bedrijf hebben te kampen dat een ieder op de Verkoop afd. zijn eigen manier van offerte maken hanteert.

De een met Times New Roman 10 punts de ander met 12 punts. Kortom nu is het tijd denk ik om een standaard te gaan hanteren binnen het Word 2000.

Nu kan dat volgens mij keurig netjes met een macrootje. Standaard tekst neerzetten is geen probleem via macro opnemen. Een userform maken gaat ook nog wel, maar hoe zorg ik er nu voor dat hetgeen wat ik invoer in een textbox geplakt wordt in mijn worddocument bijv klantnaam waar iedere offerte mee begint??

Tjuus

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Eigenlijk geen flauw idee, maar toekennen aan een Word-variabele. Daar moet VB toch wel een voorziening voor hebben?

Verwijderd

Klinkt als een offerte voor een sjabloon voor Word waarbij de sales alleen de juiste hokjes hoeven aan te klikken.

Zoek even op hoe je van de tekstbox --> aktief document gaat en de tekst wegschrijft.

Kijk naar bladwijzers.
Kijk naar tekstfragmenten.

Dit los ik op door in VBA de juiste userinterfaces te maken en de tekstblokken van de offerte als tekstfragment neer te zetten.

Aan de hand van selectieboxjes in het formulier geeft de sales in kwestie aan welke tekst hij wilt.
Natuurlijk geeft hij ook meteen alle NAW gegevens in. Eventueel kan er een soort opsomming plaats vinden (producten) en in een tabel worden ingevoegd.

Goed boek voor newbies met sjablonen: WORD 2000 VBA (Sybex).

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:09
dit kan je m.b.v. bladwijzers

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

dat zei ik:
Kijk naar bladwijzers.
Kijk naar tekstfragmenten