Toon posts:

ADVIES??? nieuw mobo + processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe computer gaan kopen met als doel videobewerking. Ik heb me ook laten vertellen dat je dan beter een Interl moet hebben dan een AMD. Ik heb dan ook het volgende in gedachten. Een Asus P4T-4 socket 478 - Intel P4 1.8 Ghz met een Asus V8170 GF4 MX440.

Graag jullie advies, alvast bedankt.

Verwijderd

Dat verschil tussen Intel en AMD is zo langzamerhand nog alleen maar de prijs, Intel is wat duurder. Voor videobewerking wil je niet een bijzonder snelle gaming-kaart als wel een kaart met een perfecte 2d-weergave, en hardwarematige mpeg2, 3, en 4 decoding, dan is ATI radeon 8500 DVI een betere keus, standaard firewire aan boord en speciaal voor het doel gemaakt.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Helemaal eens met mijn voorganger, hoewel je ook een heel eind komt met een goedkopere kaart - alleen een GF4MX raad ik heel hard af, die hebben dezelfde tik als de GF2MX -> fletse 2D, matige kleurtjes. Ga Matrox, Radeon of GF3/GF4 Ti als je een beetje mooi beeld zoekt.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Wat is ervan heb gehoord (mayB ook wel weer tijdje terug...) is dat de P IV idd soms wat beter was ip dat gebied. Vnl met progs die voor P IV gemaakt zouden zijn...

maagoed, misschien loop ik ook wel mijlen 8er hoor :)

Ieg is een goeie videobewerkingskaart zeer handig...
Ik heb goede ervaringen met Ati... :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

voor video zal ik een deul systeem maken

deul amd xp's 1800+

Verwijderd

ik denk dat je moet denken aan een RAID moederbordje (2 HD, is sneller), een AMD XP 1800 of meer, een Radeon 8500 All in Wonder of de gewone (Gigabyte Radeon 8500).

En natuurlijk DDR geheugen, minstens 512 mb. Uit alle testen die gehouden zijn tussen AMD XP, Intel P IV, DDR, RIMM komt toch AMD XP met DDR naar voren.

Dus ik ga mijn voorgangers achterna

Verwijderd

ik denk dat je moet denken aan een RAID moederbordje (2 HD, is sneller), een AMD XP 1800 of meer, een Radeon 8500 All in Wonder of de gewone (Gigabyte Radeon 8500).
Als aan de andere kant money no object is, zou ik ultra scsi 160 overwegen, dat is waarschijnlijk iets sneller dan raid, en functioneert minder processorafhankelijk.

Verwijderd

ja wat is je budget eigenlijk??

Verwijderd

Topicstarter
Het budget is ongeveer 1000 euro's.
Om een AMD te nemen vind ik geen probleem, weet er alleen nog geen goed mobo voor.

Zat zelf ook nog te denken aan een matrox tv kaart met een firewire kaart van pinnacle erbij.

Verwijderd

iig geen MX voor videobewerking..:Z
dan kun je denk ik nog beter een v7700 nemen..

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 21:07 schreef FJ1100 het volgende:
Voor de combi: proc / mobo of voor de gehele computer met zelfs een beeldscherm erbij ??

Verwijderd

en heb je daarvoor ook al een monitor??

of moet die er ook nog bij??

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

1000 euro voor een hele nieuwe computer? Dan kun je alleen maar een budget computer kopen. Of is het ex. monitor? Dan kun je nog wat, maar niet heel veel.

Videobewerking blijft vrij rekenintensief.

Als het proc / mobo / mem is:
MSI KT3 Ultra RAID met een XP 2000+ en 2x 512MB DDR DIMM
€ 954,-

Anders moet je ff doorsparen :P

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Dude, ik erger me echt dood. Ten eerste hoeft dat advies niet als ADVIES??? geschreven te worden. Ten tweede kan je zelf toch ff zoeken naar wat er bij videobewerking komt kijken? Moeten wij een beetje jouw PC samenstellen...

Zit een niveau van nul komma nul in dit topic.

Sorry, maar dat moest ik ff kwijt.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 20:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
voor video zal ik een deul systeem maken

deul amd xp's 1800+
Het is dual en ik zou dat niet doen. Er zijn maar weinig programma's die SMP ondersteunen en ook echt efficient gebruiken. Meestal zit 1 proc gewoon uit z'n neus te vreten. En ik zou sowieso geen AMD nemen... Idd een P4 met wat DDR, stabiel bordje en een ATi en ev. de nodige uitbreidingskaarten... Neem voor dat budget maar een P4 W. 1,8 GHz ofzo..
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Het budget is alleen voor mobo + processor + videokrt.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Geen geheugen dus?

MSI KT3 Ultra RAID
XP 2000+
512MB DDR RAM
Hercules Radeon7500 AIW

€ 1034

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

een ati radeon vivo 64mn ddr

dan heb je wel video in en uit
verder een amd xp 1800+
ecs met sis 735 chip
en genoeg geheugen er bij

rais is niet echt belangrijk maar het gaat wel sneller

dit is denk ik het goed koopste op lossing voor

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 10:07

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 26 maart 2002 20:34 schreef FJ1100 het volgende:
bla
videobewerking.
512 mb ram zal genoeg zijn, een raid is niet echt nodig, wel een 7200 rpm schijfje
Ik heb me ook laten vertellen dat je dan beter een Interl moet hebben dan een AMD.
AMD is dus echt wel beter, en ook nog eens goedkoper
Ik heb dan ook het volgende in gedachten. Een Asus P4T-4 socket 478 - Intel P4 1.8 Ghz met een Asus V8170 GF4 MX440.
waarom een geforce 4 en waarom die asus? Een videobewerkingskaart zal veel handiger zijn, en dan hoef je alleen nog maar een goedkope geforce2 mx-400 te hebben met tv-out
Graag jullie advies, alvast bedankt.
alsjeblieft

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

not:Asus V8170 GF4 MX440.
but: gf3-200ti

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 21:19 schreef Vinsane het volgende:
Dude, ik erger me echt dood. Ten eerste hoeft dat advies niet als ADVIES??? geschreven te worden. Ten tweede kan je zelf toch ff zoeken naar wat er bij videobewerking komt kijken? Moeten wij een beetje jouw PC samenstellen...

Zit een niveau van nul komma nul in dit topic.

Sorry, maar dat moest ik ff kwijt.
Je bent wel "aardig" voor de nieuwkomer zeg. Maar jij wist zeker ook alles al direct? Ik vind het niveau van jouw reactie in ieder geval nul komma nul, het is gewoon onnodig bot, en je zou dan in ieder geval de nieuwkomer kunnen wijzen waar of hij dan de o zo gemakkelijk bereikbare op voor de hand liggende plaatsen staande informatie kan vinden.

En dat moest ik even kwijt.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 26 maart 2002 21:22 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]
En ik zou sowieso geen AMD nemen
waarom zijn er toch van die mensen die altijd blijven zeuren dat amd slechter is dan intel?? Mensen als jij houden van die vooroordelen vast die zijn ontstaan toen AMD nog de k6 maakte. :r :r

De athlon's en duron's zijn echt wel een stuk beter, en al helemaal als je kijkt naar de prijs

Verwijderd

Toch AMD als je het mij vraagt. http://www.informatique.nl

- EPoX 8KHA+, SocketA, KT266A, 3xDDR, Audio, ATA100 126.00
- Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC2100 228
- AMD Athlon XP 1800+, 266Mhz, SocketA, Box 208.00 (incl koeler)
komt op E562

En dan de Videokaart nog. Omdat je geen Gigabyte Radeon 8500 bij Informatique kunt kopen, zul je deze ergens anders moeten kopen.

Bijvoorbeeld bij: Salland Automatisering
- Gigabyte Maya AP64D-H Radeon 8500 64Mb 352.00

Verder nog Suc6 ermee

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 21:28 schreef aad123 het volgende:

[..]

Je bent wel "aardig" voor de nieuwkomer zeg. Maar jij wist zeker ook alles al direct? Ik vind het niveau van jouw reactie in ieder geval nul komma nul, het is gewoon onnodig bot, en je zou dan in ieder geval de nieuwkomer kunnen wijzen waar of hij dan de o zo gemakkelijk bereikbare op voor de hand liggende plaatsen staande informatie kan vinden.

En dat moest ik even kwijt.
Ok sorry, ik kwam misschien wat bot over. Ik wist in het zeker ook niet alles (en nog niet trouwens), maar ik gebruikte wel eerst de search en las de FAQs voordat ik een topic opende. Voor wat info dan: hier, gevonden met de search.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 21:07 schreef FJ1100 het volgende:
Om een AMD te nemen vind ik geen probleem, weet er alleen nog geen goed mobo voor.

Zat zelf ook nog te denken aan een matrox tv kaart met een firewire kaart van pinnacle erbij.
Dan zou ik voor een 333 chipset van VIA gaan... die is sneller dan de nForce xxx van nVidia

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 26 maart 2002 21:36 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Dan zou ik voor een 333 chipset van VIA gaan... die is sneller dan de nForce xxx van nVidia
en wat dacht meneer van een fatsoendelijke sis chipset?? Die in de k6s7a ofzo zit is dus echt wel zeer goed

Verwijderd

Er bestaat een ASUS A7V 333 met onboard firewire, spaart de nodige pecunia uit. Als je dan toch met firewire aan de slag gaat hoeft de videokaart helemaal niet een bruut performancemonster te zijn, omdat dan de videobewerking volkomen hardwarematig door je processor wordt afgehandeld. Dan is de enige issue dus om een fatsoenlijk beeld te hebben. Dan kun je dus ook een wat mindere ATI overwegen, bijvoorbeeld de radeon 7200. Wat je in dat geval wel wilt is absolute processorkracht, zou ik gaan voor de ATHLON 2100+, dit gecombineerd met 2 keer 256 MB PC2700 DDR geheugen. En als dan de slappe was weer enigszins op peil is kun je altijd nog een brute videokaart kopen.

Verwijderd

kijk ook ff wat voor software je gaat gebruiken. Als je software gaat gebruiken met sse2 onderseuning, ga voor de p4, dat schijnt nogal te schelen. Voor software met alleen sse ondersteuning, kan je beter je geld uitgeven aan een athlon xp met een raid systeempje. 2x IBM 60 Gb in raid 0 ofzo :9~
Pagina: 1