Toon posts:

Geheugen bandbreedte versnellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van het volgende systeem
amd 1800xp
moederbord asus a7-v266e
256 ddr ram kingston
radeon 8500

Na het testen dmv sisoft sandra komt de bandbreedte geheugen benchmark erg laag uit 1250mb/sec. Wanneer ik dit vergelijk met zelfde systeem die aangegeven staat een 1800xp (via kt266a) ook met ddr ram geheugen scheelt dit 600 mb/s

Weet iemand van jullie welke instelling ik over het hoofd heb gezien? HOe kan ik dit verschil minimaal maken?
Hulp is gevraagd!
alvast bedankt voor een reactie!

met vriendelijke groet,
Woltmide

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 19:55 schreef woltmide het volgende:
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van het volgende systeem
amd 1800xp
moederbord asus a7-v266e
256 ddr ram kingston
radeon 8500

Na het testen dmv sisoft sandra komt de bandbreedte geheugen benchmark erg laag uit 1250mb/sec. Wanneer ik dit vergelijk met zelfde systeem die aangegeven staat een 1800xp (via kt266a) ook met ddr ram geheugen scheelt dit 600 mb/s

Weet iemand van jullie welke instelling ik over het hoofd heb gezien? HOe kan ik dit verschil minimaal maken?
Hulp is gevraagd!
alvast bedankt voor een reactie!

met vriendelijke groet,
Woltmide
Staan je timings goed?
Via drivers geinstalleerd?

Welke versie van Sisoft Sandra gebruik je? het verschil in nummers is in vergelijking met SS Sandra 2001 en 2002 erg groot. Probeer 2002 eens!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Via 4.1 geinstaleerd :?

Verwijderd

je kan het beste kijken bij Anandtech of TH
en daar vergelijken

Verwijderd

Topicstarter
Had de via4-1 drivers allemaal geinstalleer idd. Heb nu wel in het bios cas op 2 gezet, stond op 2,5. En nu zit ik idd wel op die score. Alleen hoor van veel mensen dat het systeem hiermee instabiel kan worden. Merk er tot op heden weinig van.....Moet 256 ddr (kingston) toch wel aankunnen of niet?

grt,
woltmide