Toon posts:

waarom loopt mijn pc steeds vast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,
ik had vorige weeek een kapotte HD in mijn PII 300. dit was een 12 GB schijf. Nu was de kleinste schijf die ik kan kopen in de comp. winkel een 40 GB. deze kan aleen op mijn pctje draaien als ik er een extra progi bij draai van Seagate. en die leek het dus ook wel te doen. ik kon tenmiste de voledige 40 GIG gebruiken. maaaaaaaaaar.... toen alles was geinstalleerd, windows 98 en wat meer zooi. loopt mijn comp ongeveer 1 a 2 keer per uur vast. ook is het zo als hij niet vastgelopen was en ik hem gewoon heb uitgezet, hij dan de volgende dag opstart er een schijfcontrole komt omdat er mogelijk beschadigingen zijn op de HD. weet iemand wat dit kan zijn????

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
Al nieuwste bios-flash geprobeerd :?

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
en als je die HD in een andere pc doet ?

Verwijderd

idd: Flash een nieuw bios, dat werkt misschien bij het goed herkennen van je schijf (volledige 40 GB). Verder nog een keer een partitie van 8 GB maken ofzo, als primary en overnieuw formatteren en daar windows op zetten. (Gebruik, als je er al veel op hebt staan, Partition magic 7.0 daarvoor, verlies je geen data *D).
Verder is het wel handig als je precies zegt wat de crash inhoudt.. Blue Screen of Death ? reset? Gewoon 'vast' ??

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Op dinsdag 26 maart 2002 19:53 schreef bloemkool22 zijn verhaal:
ja ik heb dat proggie ook gedraaid, alleen dat werd beschreven als een tijdelijke oplossing, ik zou dus proberen je bios te flashen.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Topicstarter
even voor alle duidelijkheid:

meestal loopt de pc gewoon vast. dus scherm bevroren en reargeert nergens meer op.
ik had net voor eerst deze week een blue screen.

een bios flash wou ik proberen maar Abit ondersteunt mijn mobo niet meer (LX 6) dus misschien dat een van jullie daar ook nog iets op weet.

en in een andere pc proberen gaat hier een beetje moeilijk dus kan ik dat niet makkelijk proberen.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
google biedt uitkomst:

http://www.motherboards.org/biosup/p/LX6/123.html

probeer deze eens, of zoek ffies verder met google...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Pagina: 1