[CM] Ouwe PS2-Mod omgebouwd (469KB)

Pagina: 1
Acties:

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Topicstarter
Sommigen kennen misschien me PS2-modje nog (hiero).

Nouw, die machine doet nu dienst als foto-server... oftewel: foto;'s showen in de voetbalkantine. Daarvoor is die 486 meer dan perfect.

Echter, na 1 dagje bladderde de verf al heeeerlijk af. Mijn taakje: ding ommodden naar een mooier exemplaar en vooral: bier-bestendig.

Ikke dus naar de lokale doe-het-zelver en eens een kijkje genomen. Keuze: weerbestendig plak-vinyl, beter bekend als plakplastic :D.

Wilde zwart nemen, maar dat hadden ze mooi niet. Dusse, dan maar blauw met zwarte letters. Lekker aan het plakken geslagen en hieronder zie je het resultaat.

Het begin, de oude machine. Lelijk, glimmend en bladerend:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/mod1.jpg

Alle onderdelen, kap, handvat (ding moet natuurlijk draagbaar worden), 6cm Papst-fan, frontje en nog wat zooi.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/mod2.jpg

Plakken, fase 1: de bovenkant. Je ziet hier HEEL duidelijk hoe erg het afbladderen was. Kwam natuurlijk vanwege het ontbreken van een grondlaagje.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/mod3.jpg

Kap ingepakt. Zit prima, lekker glad, en bierbestendig :). Rechts zie je de floppydrive, waar het plastic naar binnen loopt. Fan en fingerguard zitten al.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/mod4.jpg

Het kastje in elkaar. Flop moet ik nog een keer onder handen nemen, al bevalt ie me zo wel. Rechts zie je het handvat.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/mod5.jpg

Machine staand. Handvat duidelijk. PC staat trouwens voor Portable Computer :)
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/mod6.jpg

Brand maar los :) Ding werkt prima, moet alleen nog een gaatje maken zodat jeh et power-ledje ziet :D

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

kewle mod!

wist niet dat dat plakplastic ooit zo mooi zou worre

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Cewl ding man. Handvat is ook vet cewl.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

LOLLIE !!

Ziet er cool uit

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
uhm ja das weer leuk gedaan he, maar moest jij geen tentamen leren ;) ennuh wa zit erin een quad xeon ? >:)

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
w00t !

• Positron
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Plakplastic rulez.. en deze mod ook. Als je het zat bent haal je het eraf en doe je er weer nieuw op.. Als nederland speelt doe je er oranje op enz.. :D

Ziet er netjes uit kerel, alleen waar staat PS2 voor in dit geval :?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

ps2 is dat een pc bij mijn weten is ps2 een playstation 2 wat ik hier ook hebstaan en er staat duidelijk ps2 op.

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 19:53 schreef DenniZ-X het volgende:
Plakplastic rulez.. en deze mod ook. Als je het zat bent haal je het eraf en doe je er weer nieuw op.. Als nederland speelt doe je er oranje op enz.. :D

Ziet er netjes uit kerel, alleen waar staat PS2 voor in dit geval :?
Plakplastic rulez zeker. Verwerkt makkelijk, vlekt/streept niet. PS2 stond voor de vorige versie. Als ie op z'n zij stond leek het net een PS2.. PlayStation2 dus.
Op dinsdag 26 maart 2002 19:53 schreef Meuk het volgende:
uhm ja das weer leuk gedaan he, maar moest jij geen tentamen leren ;) ennuh wa zit erin een quad xeon ? >:)
Uhmm... Tentamen.. had ik al gedaan :) Serieus: van 21:00 tot 01:00 ben ik bezig :)

Proc is overigens een 486DX2 66 @ 50 (te lui om jumpers om te zetten), 8MB intern waarvan 1 geshared naar de video.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 22:20
he he mooi koffertje :9~

Verwijderd

Haha.. leuk idee.
Weer eens wat anders dan verven... en geeft wel een mooi effect.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 19:49 schreef Speedpete het volgende:
[bla]

Echter, na 1 dagje bladderde de verf al heeeerlijk af. Mijn taakje: ding ommodden naar een mooier exemplaar en vooral: bier-bestendig.

Ikke dus naar de lokale doe-het-zelver en eens een kijkje genomen. Keuze: weerbestendig plak-vinyl, beter bekend als plakplastic :D.

[blabla]
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/Speedpete/images/mod5.jpg

Bier bestendig.. :?

met dat gat bovenin zeker... :D :D

Verder netjes gedaan.. :)

• Positron
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Op dinsdag 26 maart 2002 20:03 schreef Oeloe het volgende:
Bier bestendig.. :?

met dat gat bovenin zeker... :D :D
Als je die fan maar hard genoeg laat blazen.. zit het wel goed :)

Toch is het wel zo dat een computer bier aan lijkt te trekken.. evenals gefrituurde hapjes :P

[edit --> nog ff wat zinnigs vragen]

Wat voor (operating) software heb je er eigenlijk opstaan en hoe zet je de foto's erop? lees je de foto's vanaf flop?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 20:10 schreef DenniZ-X het volgende:

[..]

Als je die fan maar hard genoeg laat blazen.. zit het wel goed :)

Toch is het wel zo dat een computer bier aan lijkt te trekken.. evenals gefrituurde hapjes :P

[edit --> nog ff wat zinnigs vragen]

Wat voor (operating) software heb je er eigenlijk opstaan en hoe zet je de foto's erop? lees je de foto's vanaf flop?
OS is Win95. Klein redelijk hard (komt iig hard aan :D) schijfje van 500MB houd OS en Foto's. Fotootjes in jpeg-formaat en een VB-progje dat ze 1 voor 1 laat zien. Werkt prima en de Cirrus Logic Chip kan perfect 800 x 600 16bit aan, wat genoeg is. Tegen verwachting in is de VB proggel snel zat en herladen de foto's snel.

Afgelopen zaterdag heeft het ding van 8:30 tot 21:30 foto's geshowed. Stonden 450 stuks op. Aanstaande zaterdag staat ie er weer met weer wat extra pics.

Ik zet ze d'r op via de 3com Ethernet III nic die d'r in zit. Dat (isa) kaartje heb ik een jaartje geleden uit een pc bij het milieupark geschroefd :)

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:44

spacy

+++

da's handig en origineel dat plakplastic,
er zijn vast wel vaker pc's nodig in kantines of iets dergelijks,
en voor zo'n doel is ie fanastisch :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Volgens mij heb jij er i.p.v zwarte letters rode kruisjes er op geplakt hoor.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

mooie kruisjes zie niks hoor

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Zie geen plaatjes.

iemand iets leuks?

Verwijderd

we wanna see pics..

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Klopt, lang leve tripod die juist vandaag (zonder enige vorm van aankondiging naar moi toe :(:(:() zijn gaan reorganiseren.

Ik gooi de plaatjes als ik thuis ben (kan namelijk niet eens meer op de server komen :'() wel op een FATSOENLIJKE server.

Gelijk ff een eigen domeintje aanvragen maar... ben die rotservice zat... :r

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op dinsdag 26 maart 2002 19:54 schreef redbullwaning het volgende:
ps2 is dat een pc bij mijn weten is ps2 een playstation 2 wat ik hier ook hebstaan en er staat duidelijk ps2 op.
Wat denk je van de opvolger van de IBM PC, de IBM PS/2 (Personal System 2) die ongeveer gelijk geintroduceerd werd met de opvolger van het Disk Operationg System, te weten Operating System 2 (aka OS/2)
IBM introduceerde ook gelijk een nieuwe aansluiting voor muis en keyboard, die PS2 werd genoemd.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
leuke kruisjes. :?:?:?:?

kan iemand dat nog regelen?

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Pics gefixt...

zoals ik al zei... tripod rulez :r

Verwijderd

die kleur is 8-)

• FlowDesign
  • Laatst online: 19:44
Jammer dat je de naden van het plakplastic in het echt (op deze foto's dus niet zo goed) wel ziet.
Verder ziet het er wel beter uit dan de meeste paintjobs die ik hier voorbij zie komen. Keep on moddin' !!! 8-)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• NitroX infinity
  • Laatst online: 14:39
Beetje groot handvat naar mijn mening maar hij ziet er inderdaad mooi uit.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 14:52 schreef FlowDesign het volgende:
Jammer dat je de naden van het plakplastic in het echt (op deze foto's dus niet zo goed) wel ziet.
Verder ziet het er wel beter uit dan de meeste paintjobs die ik hier voorbij zie komen. Keep on moddin' !!! 8-)
Klopt, er zitten wat naden. Het frontje en de kap zijn echter wel apart beplakt. Heb idd voor plastic gekozen omdat het perfect geschikt is. Lekker strak en makkelijk te verwerken. Totaal heeft het me een uurtje werk en 4,5 euro gekost. :)
Op woensdag 27 maart 2002 14:58 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Beetje groot handvat naar mijn mening maar hij ziet er inderdaad mooi uit.
Op de 5de pic zie je rechts een koffer liggen. Daar komt het handvat vanaf. Viel prima vast te schroeven 8-)

Verwijderd

hee dat is een Tulip Vision Line 386 pctje :P

mijn buurjongen heeft er ook eentje gemod, hij heeft het logo van tulip uitgezaagd(wel mooi gedaan).

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 15:35 schreef KingOfDos het volgende:
hee dat is een Tulip Vision Line 386 pctje :P

mijn buurjongen heeft er ook eentje gemod, hij heeft het logo van tulip uitgezaagd(wel mooi gedaan).
Nope, het is een Tulip Vision Line 486 pctje >:)

Jammer dat ze ze niet meer op z'n manier maken, perfecte kleine case. Dingetje draait nu tijdelijk bij m'n zusje, en staat dus op z'n zij. Ding is 1/3 van de breedte van een minitower en lager. Neemt verschrikkelijk weinig ruimte in.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 15:39 schreef Speedpete het volgende:

[..]

Nope, het is een Tulip Vision Line 486 pctje >:)

Jammer dat ze ze niet meer op z'n manier maken, perfecte kleine case. Dingetje draait nu tijdelijk bij m'n zusje, en staat dus op z'n zij. Ding is 1/3 van de breedte van een minitower en lager. Neemt verschrikkelijk weinig ruimte in.
jah, echt mooi casje.
ik heb hem aan mijn buurjonge gegeven(ik heb er zelf ook nog ergens eentje :) )
wel allebij 386jes hier.

Verwijderd

mooie koffer :+
Pagina: 1