Lite-on 40/12/48 brander 'review'

Pagina: 1
Acties:

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 12:55
Ik heb sinds vandaag (26-03-2002) mijn nieuwe brander binnen, de Lite-on 40/12/48

Dus ik dacht laat ik is een 'review' schrijven.

Test systeem:

CPU: AMD Athlon 1700+
MOBO: MSI K7T266 pro2
Memory: 512 MB RAM (Corsair PC2400)
Video: Club 3D Geforce 2 Ti
Harddisk: 80 Gig Maxtor 7200 toeren UDMA 133
Harddisk: 15 gig Western Digital
CD-ROM: LG 52x
Brander: Lite-on 40/12/48

De Lite-on 40/12/48 drive:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/stephan.kranenbarg/lite_on/lite_on_pic_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/stephan.kranenbarg/lite_on/lite_on_pic_1b.jpg

Laat ik maar is beginnen met het rippen van een paar audio cdtjes.

Audio Rip test met Exact Audio Copy:

MP3 met normale omvang kopieren gaat in burst mode met +/- 30x
MP3 met normale omvang kopieren gaat in secure mode met 4x - 20x gemiddeld haal ik 12x - 14x

CD Speed / Nero CD Speed

Test 1:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/stephan.kranenbarg/lite_on/cd_speed_test_1.jpg

Wow, de leessnelheid komt zelfs boven zijn specificaties uit :P

(geteste cd is Commanche 4)

Wissen van een CD-RW

Snel wissen van een cd-rw: 28 sec

Branden van audio CD op 40x

Resultaat, een uitstekende audio cd :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/stephan.kranenbarg/lite_on/lite_on_lead_out.jpg

En dat in 3:20 min :)

[probleempje]
Ik wilde een cd branden op 40x, maar dat wilde niet lukken. Ik had dezelfde Nero op me PC staan, als die er werd bijgeleverd. Ik Nero die op mijn PC stond deinstalleren en de cd die er bij zat er in gedaan. Installeren, probleem opgelost. Fikken op 40x lukt nu wel.
[/probleempje]

Ik zal zo snel mogelijk ook effe een cd met Safedisc 2 kopieren. Ben benieuwd of het gaat lukken. (welke game heeft

de safedisc 2.51 beveiliging?)

Ik zou graag ook een cd testen met de Cactus beveiliging willen, maar hoe heet ook alweer dat programma waarmee je

een cd kan beveiligen (audio).

Iemand nog suggestie van wat ik nog effe moet testen, laat het even weten...

Nog meer info over de fikker (uit andere review geleend):

Features
- 40X (Zone-CLV) Record, 12X (CLV) Re-Write & 48X (CAV)Read technology.
E-IDE Interface, support up to Ultra-DMA mode 2
- Innovated SMART-BURN® technology to automatically check media quality and set limit to burning speed to ensure successful writing sessions & data retainability (can be turned off)
- Buffer underrun error free & automatically adjust writing strategy plus running OPC to meet various burning condition. (always active)
- Innovated SMART-X technology, support up to 48X speed Digital Audio Extration (DAE) and high speed VCD data extraction
- Supporting Mt. Rainier ; Plug & Play ; Emergency manual eject
- Supporting Fixed & Variable Packet, TAO, SAO, DAO, Raw Mode, Over-Burn.
- Read/Write CD, CD-R, CD-RW Disc up to 99min. (Orange Book Part 2,3)
- Easy-Tray® design for both horizontally & vertically use
- Gear-Driven tray disc-loading mechaniasm to Improve reliability & life, no any belt-loose belt-broken issue.
- VAS® Vibration Absorber System Mechanisam to reduce vibration & noise during read & write
- Use Flash ROM supports internet firmware upgrade

Specifications

- Recording 40X(6000KB/sec) Z-CLV (20X, 24X@8min,32X@18min, 40X@53min)
- Re-writing 12X High-Speed (1800KB/sec) CLV
- Reading 48Xmax (7200KB/sec) CAV (20X~48X)
- Interface: ATAPI-E/IDE, support up to Ultra-DMA Mode2 33.3MB/sec
- Access Time: 80ms (typical)
- Buffer Memory Size: 2MB
- System Requirement: CPU Pentium 166MHz above , Memory 128B Required ; HDD must have access time < 20ms, with a minimum of 100MBytes Free space
- Disc Format: CD/CD-R/CD-RW formats both 8cm & 12cm discs (up to 99 min)
- Operating System:
DOS 6.xx, Windows 95/98/NT/XP/2000/ME, OS2 Warp, Mt.Rainier
- MTBF: 70'000 Power On Hours with 25% Duty

Description of LITE-ON's Features
The fastest RW burner in the market today is designed and manufactured by LITE-ON IT Corp. The drive (LITE-ON P/N: LTR-40125S) provides 40X maximum CD-R recording speed (Zone-CLV ); 12X maximum CD-RW recording speed (CLV); and an industry leading 48X CD-ROM reading speed. LTR-40125S is using Zone-CLV technology when recording CD-R media, which starts at 20X from the beginning, it increases speed in the following fashion: 24X after 8 minutes, 32X after 28 minutes, then 40X after 53 minutes. LTR-40125S¡Ŝs 12X-max RW recording speed supports most normal to high quality 10X RW media available in the market today. LTR-40125S incorporates Buffer-Under-Run protection utility that is must-have among high speed CD burners, and the drive is shipped with Buffer-Under-Run protection function always enabled that could provide automatic writing strategy and running OPC.

SMART-BURN
SMART-BURN (Smart Monitoring & Adapting Recording Technology for BURNing) feature with this fastest burner. The new SMART-BURN would automatically check media quality and set limit to burning speed that is best suited for that media to ensure successful writing sessions. (Users will have an option to deactivate this feature if they choose to force the drive to record at maximum speed regardless of media quality. Users will have to take such action at their own risk.)

SMART-X
SMART-X (Smart Monitoring and Adjusting Read-speed Technology for eXtraction) function that provides the fastest (48Xmax) and smart DAE speed among current RW drives during copying or playback.

VAS
The VAS (Vibration Absorber System) is used to reduce the vibration and noise to minimum during normal operation. LTR-40125S supports Mt.Rainier standard and uses flash ROM for convenient in the field upgrades

Conclusie:

Conclusie tot nog toe:

Pos.:

+ Zeer degelijk
+ Access time is erg laag (dus beter)
+ Brand 16x cdtjes ook op 40x
+ 3 kleuren ledje :P
+ misschien kom ik nog meer pluspunten tegen

Neg.:

- Bijna geen 40x gecertifiseerde cdtjes te koop
- misschien kom ik nog wat minpuntjes tegen...

Voor nog een zeer goede review van deze brander kan dan hier effe:
http://www.3dxtreme.org/liteon40xp1.shtml

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:45
Kijken of ie 99 min cd's slikt. (helemaal vol met data) Mijn lite-on 24 speed doet 90 min goed, dus zal die 40 speed ook wel doen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
damn...das tochwel beter :)

lekkere snelheid....'k meende altijd dat het niet zoveel uitmaakte tussen 12x en 40x, maar het scheelt toch bestwel :D

• damouzer
Op dinsdag 26 maart 2002 19:33 schreef Terror het volgende:
Kijken of ie 99 min cd's slikt. (helemaal vol met data) Mijn lite-on 24 speed doet 90 min goed, dus zal die 40 speed ook wel doen.
Volgens een andere reviewer kan hij de 90 en de 99 min volledig vol fikken! (heb hier geen 90/99min cds liggen)

• damouzer
Wat ik wel cool vind aan de brander is dat als ie leest, het ledje groen is. Bij het branden is ie rood. en bij het snelheid verhogen is ie oranje :7

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 19:44 schreef DinoRacer het volgende:
Wat ik wel cool vind aan de brander is dat als ie leest, het ledje groen is. Bij het branden is ie rood. en bij het snelheid verhogen is ie oranje :7
dat hebben alle liteons :7
(zelfs de oudste)
Liteon roeleert gewoon :)

• damouzer
:) de Lite-on (40/12/48) kan ALLE beveiligingen kopieren :)

Check this out!
http://www.leech.at/sd2brenner

- Klik dan links op engels
- dan bovenaan op burner list
- dan onderaan naar zu liste
- dan bovenaan op de 'L' klikken

:)

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Misschien heb ik nog een nadeeltje voor je... :?

Ik heb ergens eens gelezen dat deze drive niet langzamer zou kunnen schrijven dan 8 speed, klopt dat?

Tsja, nu moet ik echt eens gaan nadenken wat ik met die bult 4x cdrw's aanmoet! :'(

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• Nakebod
  • Laatst online: 13-04 22:17

Nakebod

Nope.

Op dinsdag 26 maart 2002 19:33 schreef Terror het volgende:
Mijn "probleem" met me 90 en 99 min cd, die ik ondertussen al een half jaar in huis heb, maar vorige brander die niet kon lezen/schrijven, is dat Nero die CD niet als 90/99 min cd wil zien.
De brander (Lite-On 32x12x40) zelf doet het wel.
Iemand hier toevallig suggestie voor?
Ik heb ergens eens gelezen dat deze drive niet langzamer zou kunnen schrijven dan 8 speed, klopt dat?
De 32x kan iig nog wel gewoon 4x fikken (RW), heb ook nog wat van die cdrw.. maar als ik wil, kan ik volgens mij rw zelfs op 1x fikken.
CD-R gaat echter niet slomer dan 8x

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• damouzer
Op donderdag 28 maart 2002 11:57 schreef Evil_ivanhoe het volgende:
Misschien heb ik nog een nadeeltje voor je... :?

Tsja, nu moet ik echt eens gaan nadenken wat ik met die bult 4x cdrw's aanmoet! :'(
Ik heb het even voor je getest. (heb zelf ook nog veel 4x cd-rw's liggen.

Het is geen probleem.

Hij kan de cdrw's WEL op 4x fikken. Hij kan zelfs nog op 2x fikken :P
Pagina: 1