AMD DURON 700 MHZ + ASUS A7V

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morpho
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10-2022
Ik ben van plan een duron 700mhz en een asus a7v te kopen en nu vroeg ik me af hoe dat precies zit met dat overclock gedoe ik heb verschillende artikels gelezen mar kan er geen speld aan vast knopen en ik doe ook liever niet solderen of andere shit veranderen aan de processor of mainboard is dit mogelijk of niet ? en welke ventilator adviseren jullie ik was aan het denken aan een golden orb

Morpho

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:31
Waarom zou je overclocken wanneer je de cpu-kracht nog niet nodig hebt?

• Morpho
ik ga deze processor en mobo deze dinsdag kopen me celly 466 is beetje crappy aan het worden en zou al bij voorbaat willen weten hoe ik dat ding mot overclocken daarvoor koop ik hem eigenlijk ook

Morpho

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Socket Golden Orb kan je niet meer verkrijgen, wel de Chrome orb.

als je een "oude" Duron koopt, die nog wel te overklokken is, kan je d.m.v een potlood streepje de L1 bruggen doortrekken...

Don't You stare there, Operate!

• Morpho
en hoe kan ik zien of het een oude is en als het een oude zou zijn zou je me dan een artikel kunnen geven over hoe dat zit met die potlood streep enzo :P tnx

Morpho

• Morpho
OH BTW http://www.regenboog.net/c29.html welke van deze koelers zou ook goed zijn behalve die chrome orb

Morpho

Verwijderd

gepost vanaf een A7V + D700@700Mhz :D

Duron's, zijn ze nou wel of zijn ze nou nie gelocked?
Niemand weet het nog zeker, het verhaal gaat dat er pinnen (multiplierpinnen) zouden missen op de nieuwe produktiemodellen, waarvan elders op het twiek-domein hier foto's te vinden zijn.

Daarnaast is er vorige week een bericht voorbij gekomen op tweakers.net dat de foto's zouden zijn gemanipuleerd.

Ik heb mijn 700 nog niet gepotlood, maar deze heb ik pas een krappe 2 weken en daarvoor was ik in het bezit van een 600 van een vriend van me, die hebben we nu op 926 draaiende. De pinnen zien er hetzelfde uit, dus ik denk dat het hele verhaaltje wel meevalt.

Denk wel na bij wat je koopt, oc-en houdt ook in dat je moet kijken naar je koeling in je kast, dit kost dus weer extra pingels..

Succes met je beslissing :o

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Dit is gepost met un Duron700@997@1.85v@Asus A7V.. wordt volle poeier ongev. 55-57 graden.

Helemaal niet moeilijk om over te klokken..
ff de voltage handmatig instellen. en dan kun je met dipswitches de multiplier instellen (moet je natuurlijk wel gepotlood hebben)

Het rare vind ik wel dat die switches voor de FSB geen ruk uitmaken... bij mij staat ie mooi op 100 en in de bios staat ieop 105... stange maarja..

PCtje draait nu stabiel alleen komt er een nieuwe fan op de cooler en misschien ga ik over naar waterkoeling...

Pvouput live

Verwijderd

Krypt,

Heb jij je JEN-jumper niet omgezet?

Die staat standaard op FSB=BIOS, als je de JEN omzet, kun je ipv met de BIOS aan de slag met de FSB-Dipswitch onboard.
:o

• Krypt
JEN Jumpers?? ehhmm.. zit nu op het werk.. heb dus ut boardje niet bij de hand...

Ik heb de voltage jumpers veranders zodat de mb niet meer op Jumperless mode staat.. Staat op 1.85v..

Dan zou de rest toch ook via de dipswitches gezet moeten worden.. (dacht ik)

Ik heb de multiplierswitches dus op 9.5 staan.. En de FSBswitches op 100... Zou dus eigenlijk op 950MHz moeten lopen...

Niet dus! omdat ik voor het oc'en in de bios de FSB op 105 heb gezet...

Draait dus 997MHz.. stabiel..

edit: Tog maar ff de handleiding downloaden :)

edit2: Heb um gevonden... hmm.. vergeten dus.. misschien kan ik um dan stabiel krijgen op 1050 ;)

Pvouput live

• Morpho
Bedankt voor al jullie help zover :) laten we hopen dat ik er morgen in slaag als iemand nog verdere tips heeft dan reply die effe zou wel handig zijn :)

Groetjes Morpho

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:50

BreeeZe

Devt

Ik heb zelf ook een Duron700 en draai hem nu met behulp van ArticSilver pasta en een Globalwin FOP32-1 op 1000Mhz op 48~53 graden.
Ik heb hem gepotlood (ofcourse:)) en de multiplier op 10, fsb op 100, volt op 1.85
(vergeet inderdaad niet de "jen" jumper om te zetten)

Loopt erg stabiel.
Tot nu to 0 crashes en hij draait nu 1œweek zo

• Morpho
zou iemand me een http linkje kunnen geven over het "POTLODEN" :)

Morpho

Verwijderd

Ik wil binnenkort Duron 600 aanschaffen in combinatie met een Abit KT7-Raid... Maar is het nu wel of geen koeienstront dat de Durons locked zijn...

Ik moet wel zeggen dat het zoieso een goede keus wordt, aangezien het bevestigt is dat Durons SMP enabled zijn... YIHAAAAA...

• Krypt
Ja.. de Durons zijn gelocked...
ff wat met potlood krassen en ze zijn unlocked...

Er zijn plaatjes in omloop waar op staat dat er een aantal pinnen (aan de onderkant van de cpu) weggehaald zijn en dat ie echt gelocked is... maar die schijnen nep te zijn...

Ik weet het ook niet meer.. maar ik ben er bijna zeker van dat de durons die nu nog in de winkel liggen dat je die kunt unlocken met wat potlood

Pvouput live

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Dus het is gewoon niet waar dat Durons niet meer gepotlood kunnen worden ? Ik wil in Dec weer es upgraden en zo'n Duron 600@900mhz leek me wel aardig :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Morpho
ik hoor iedereen de hele tijd over potloden mar waar kan ik die info vinden over hoe ik het moet doen als alles goed gaat krijg ik morgen me duron en asus.

Tnx

Morpho

Verwijderd

eh die duron kan toch 200fsb of zie ik dat heel verkeerd. ik kan daar dus zo al surfend niks over terugvinden. tevens wacht ik op een ddr bord maar nu vraag ik me dus af of zon duron dat aankan of moet ik dan toch een thunderbird kope.. pls help

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 september 2000 17:58 schreef tazzman het volgende:
Dus het is gewoon niet waar dat Durons niet meer gepotlood kunnen worden ? Ik wil in Dec weer es upgraden en zo'n Duron 600@900mhz leek me wel aardig :)[/quote]HCC beurs is misschien een betere timing. denk dat je dan wel de eerste dag moet gaan. want ik vrees dat die Durons heel hard zullen gaan. Zeker nu er ook gemeld is dat die Durons SMP enables zijn....

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:49

duderuud

Sliden is koel

Kijk hier ff

athena.tweakers.net/reviews/148/2

edit:

Ik zweer dat ik een linkje op tweakers.net heb gevolgd met foto's...moest met een HB potlood de L1 bridges doorverbinden...zoek ff, ik kan het me god niet meer vinden

Motor-Forum.nl

• Morpho
oke tnx

• Morpho
word beetje tifus gek kan iemand anders een reply posten over hoe ie ze amd gepotlood heeft ehehe kan er toch echts niks over vinden

Morpho

• Krypt
Ik ga wel ff zoeken voor je ;)

Et voila; ff de zoekmachine van t.net gebruikt en zie hier: www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12449

Veel suc6 in ieder geval (ik heb mun Duron700 op 997 draaien)

Pvouput live

• Morpho
tifus ben zeker dom in de kop EHEHE TNX KRYPT

Morpho

• Krypt
Valt wel mee hoor...
vind het veel belangrijker dat je ut goed doet ipv je proc op te blazen!! :)

Suc6 met je oc carriere! :P

Pvouput live

• Morpho
zal wel lukken nar het bakken van 1 mobo en 1 amd processor ( 233mhz maar)

Morpho

• Morpho
Ter toevoeging nog effe tifus klote shit hoere zooi stel gore duitsers sorry mar uh ze zeiden dat het mobo 2 dagen geleden al binnen zou zijn gekomen heerlijk het is nog steeds niet binnen jesus christus gvd

Morpho
Pagina: 1