Toon posts:

Athlon XP 1800 + op 235 Watt voeding???

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb 3 jaar terug een Bigtower bij Mycom gekocht met 235 Watt voeding.
Nu wil ik een Athlon XP 1800 + met bijbehoren MB kopen, maar nu heb ik van een vage bekende gehoord dat je daar een 300 W voeding voor moet hebben!

Is dat waar en wat is een goede, goedkope 300 W voeding?

Thx!

Martijn

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Het belangrijkste is de kwaliteit van de voeding, niet zozeer het wattage. Echter waarom op een voeding van 50€ besparen ? Als je met een goede voeding gegarandeerd een stabiel systeem hebt...

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

probeer het anders ff uit |:(
werkt het weet je dat(denk het niet, maar met een zeer zuinige vid kaart trek je het misschien wel)
lukt het niet kun je altijd nog die proc terugbrengen naar mycom........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Als je die processor installeert, dan merk je dat toch vanzelf? Als de PC dan niets doet, of zo nu en dan een vage reboot veroorzaakt, dan weet je dat de voeding niet krachtig genoeg is. Ik denk dat 'ie het vast zal doen, maar als je veel onderdelen tegelijkertijd aanspreekt, zal de PC vast onderuit gaan.

AMD raadt aan minimaal een 300W voeding te gebruiken. Dat betekent niet dat een voeding met een lagere wattage het niet doet, maar ook niet de stabiliteit ten goede komt.

Gewoon proberen. Met een beetje geluk, spaar je wat geld. Zo niet, kun je later altijd nog een betere voeding kopen.

Verwijderd

ze raden het aan om een 300 watt voeding te hebben maar als je haast geen randapparetuur hebt zou je het wel kunnen trekken

Verwijderd

AMD adviseert zelf een voeding van minimaal 300 Watt. Afhankelijk van de speeltjes die je dan verder nog in je systeem wilt hebben kan een beetje overcapaciteit geen kwaad. Zie ook:

http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/quick_ref_faq.pdf

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Ik heb een TB 1200 met een hele zooi in m'n computer hangen die ook een 235W voeding heeft. Je kunt het dus gewoon proberen. Zo niet: Koop een leuke Enermax 350W oid. Dan kun je weer ff vooruit.

You can't have everything. Where would you put it?

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

gelukkig slurpt de xp net iets minder dan de aloude tb :)

je kunt ook instabiliteit krijgen van een te laag wattage, testen en de eerste 4 seconden succesvol laten lopen is dus geen garantie

Verwijderd

Ik raad je echt 300 watt aan!!

Ik heb nu een 300watt voeding van Aopen maar ik wil dadelijk een 431 watt van Enermax kopen. Want als je wilt gaan tweaken is 300watt veels te weinig.

Verwijderd

Wat voor randapparatuur wil je er nog meer aanhangen?
Bij mij ging een 235w dood nadat ik m'n tnt2 verving door een gf2mx en er een hd bijplaatste. Daarvoor werkte het wel gewoon

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

The_Duke

ho gek!

Op dinsdag 26 maart 2002 21:19 schreef tweakerbee het volgende:
Ik heb een TB 1200 met een hele zooi in m'n computer hangen die ook een 235W voeding heeft. Je kunt het dus gewoon proberen. Zo niet: Koop een leuke Enermax 350W oid. Dan kun je weer ff vooruit.
ik heb hetzelfde, check me sig. en dan nog 2 ccfl's, 2 extra fans en alles kan tegelijk aan zonder rare verschijnselen. :P

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 21:48 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik raad je echt 300 watt aan!!

Ik heb nu een 300watt voeding van Aopen maar ik wil dadelijk een 431 watt van Enermax kopen. Want als je wilt gaan tweaken is 300watt veels te weinig.
Mag ik ff lachen?

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!

Ik zal het wel merken wat die doet.
Ik moet alleen het mb + processor nog ff kopen.
Waarschijnlijk in de Beneluxbeurs in Eindhoven binnenkort.

Groeten Martijn

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Kon je zelf maat de amperre verdelen aan de 3.3,5 en 12, dan zou voor vrijwel iedereen 200w ruimschoots voldoende zijn, mijn pc trekt voluit 155 watt kan ik je vertellen..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Zie stickies in HA, en het vermogen van een Athlon XP is makkelijk op te zoeken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.