Toon posts:

Hoe kom ik in promise bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e hands promise ata 66 kaart en wil even in de bios kijken of ik mijn hd op dma kan zetten.

Mijn vraag: met welke toetscombinatie kom ik erin???

Ik heb al alle voor de hand liggende combies al geprobeerd en in de search en op google heb ik het niet kunnen vinden.

Sorry voor dit 'lullige' topic maar alvast bedankt. :)

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Ik heb er nog nooit van gehoort dan een promise kaart een instelbaar bios heeft... wel dat je hem kan flashen

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm bij die highpoint kaarten schijn je er wel in te kunnen komen met ctrl-g ????

Maar waarom zou windows geen geen dma meer gebruiken voor mijn HD? (deed ie wel)
Of hoe is DMA dan aan te krijgen voor die schijf? Nu vreet ie cpu tijd (95%) namelijk.

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Heb je wel zo'n ATA66/100 kabel aan je HDD zitten? en je CPU use staat op 95%?? Door die promise kaart?
Of staat System Idle Process op 95%?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35
Op dinsdag 26 maart 2002 19:30 schreef gve het volgende:
hmmmm bij die highpoint kaarten schijn je er wel in te kunnen komen met ctrl-g ????
ctrl-h bij mij highpoint, en daar is dat wel in te stellen volgens mij(dma), maar voor promise denk ik het niet, ik ken iemand met de ata133 controller van promise, maar daar kon hij ook niet inkomen (het ging er toen om dat ik in die bios de bootvolgorde kon veranderen en hij niet :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 19:34 schreef Akropolis het volgende:
Heb je wel zo'n ATA66/100 kabel aan je HDD zitten? en je CPU use staat op 95%?? Door die promise kaart?
Of staat System Idle Process op 95%?
cpu use......... anders had ik geen probleem.

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:33
Ik denk crtl+F

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 20:24 schreef steven2 het volgende:
Ik denk crtl+F
Thanks ik zal het zo ff proberen

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bij een normale niet raid promise kaart kan je niet in 't bios komen. DMA staat altijd aan, kan je zien als je boot, staat er wel iets van udma4 ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 20:30 schreef Slackware het volgende:
bij een normale niet raid promise kaart kan je niet in 't bios komen. DMA staat altijd aan, kan je zien als je boot, staat er wel iets van udma4 ofzo.
Hoe kan het dan zijn dat deze schijf zoveel cputijd vreet?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 20:29 schreef gve het volgende:

[..]

Thanks ik zal het zo ff proberen
Dit was het niet.....

Ik denk idd dat ik er niet in kan komen, ik zie nl ook geen melding van press XXXX for bios ofzo... :(

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:16

JWO

Op dinsdag 26 maart 2002 21:06 schreef gve het volgende:

[..]

Dit was het niet.....

Ik denk idd dat ik er niet in kan komen, ik zie nl ook geen melding van press XXXX for bios ofzo... :(
klopt de ultra series zijn niet instelbaar de fasttrack daartegenin wel :)
Pagina: 1