Sega 16 bit

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54
Ik heb een Sega 16 bit spelcomputer aangeboden gekregen van iemand. Hier zitten 40 spellen bij en ze vraagt er €100,- voor.

Aangezien ik nog niets heb van Sega weet ik niet of deze prijs aan de hoge kant ligt of dat ik wat moet gaan afdingen.

Kan iemand mij hier bij helpen ???

Rebuilding knowledge database

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op dinsdag 26 maart 2002 19:13 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb een Sega 16 bit spelcomputer aangeboden gekregen van iemand. Hier zitten 40 spellen bij en ze vraagt er €100,- voor.

Aangezien ik nog niets heb van Sega weet ik niet of deze prijs aan de hoge kant ligt of dat ik wat moet gaan afdingen.

Kan iemand mij hier bij helpen ???
Persoonlijk vind ik het aan de dure kant maar ik weet niet wat voor spellen er bij zitten, als het een aantal toppers zijn...

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Doen! *D

Voor zo'n goeie console en zo'n aantal spellen vind ik het een erg goed bod :)

C:\>_

Verwijderd

zeker doen! kheb er ook 1 aan mijn nichtje gegeven

ze is al bij level 5 van sonic ;)

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 15:40

Raimond613

Simracer

ik vind dat niet veel geld voor een console met 40 games. Ik heb zelf ook nog een sega megadrive II en af en toe haal ik hem onde het stof vandaan en heb ik er nog best veel lol mee (vooral sonic 2 en streetfighter 2)

iracing profile

• uppie8374
En waar moet ik dan op letten ??? qua games ?

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 19:26 schreef uppie83 het volgende:
En waar moet ik dan op letten ??? qua games ?
kwaliteit :D

Verwijderd

of hij het nog doet. leuke games.

kijk of er street of rage series bij zitten

donald suck en micky clous is ook wel leuk

mickey mania.

uhm race spelletjes uhm tja....

• uppie8374
Ja ik heb altijd alleen Nintendo's gehad dus....

Oh nieuwtje er zit ook een converter bij naar de 8-bit geloof ik, want ze had het over een ding waar vierkante andere dingetjes inmoeten ofwel lijkt mij een converter

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat ding is nog ouder dan de Super Nintendo (ja, wel de concurrent idd, maar hij bestaat al langer).. weet niet of je daar dat geld nog wel aan uit wil geven.

• uppie8374
Kijk naar mijn sig :D

Maakt mij niet uit welk bedrijf en of het de concurrent is of niet, ik wil alleen graag weten of ik de aanbieding aan zal nemen of niet.

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 15:21

G3kko0

Why so serious???

is toch een classic man gewoon doen!! :)
Altijd fun om wat oude games te spelen toch...
Snel halen dat ding zou ik zeggen.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Kijken of james pond erbij zit.

Die is meesterlijk
Heb ik nog niet uitgespeeld en heb em al zon jaar of 8 >:)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• uppie8374
Maar is het het waard no matter what of moet ik echt gaan letten op bepaalde games of ze er wel of niet bij zitten.

• Freakertje
  • Laatst online: 29-01 10:44

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Ik heb jarenlang mogen genieten van de Sega Megadrive 16 bit, alias II. De spellen die er niet op mogen ontbreken zijn volgens mij:
- Mortal Kombat serie, vooral nr II
- Toejam & Earl (goed ABN?) nr. I
- Dune II (jaja, ook op dit platform!)
- Sonic serie (hoe kon ik hem vergeten!)
- James Pond (houdbaarheid TE lang!)
- Bio Hazard Battle II (old school aracade!)
Ook heb ik er de SegaMegaCD op mogen aansluiten, hoewel dit product jammerlijk geflopt is (net zoals de Dreamcast)
Ik heb hem nog liggen inclus zo'n racespelletje, weet alleen niet meer hoe dat heette, maar HET WAS MEESTERLIJK.
nouja, voor die tijd dan. Ook had ik er nog zo'n gun achtig geval van, helaas ook een flop geworden. Nog een combo van 6 en 1 apart spel erbij gekregen. Ik heb alles nog wel liggen, in totaal zo'n 40 spellen schat ik. Als je een goed bod hebt hoor ik het wel. (Of tik ik nu iets dat niet mag? Goederen "aanbieden"?) FF kijken in de FAQ hoor!
-edit- In de FAQ zie ik er niet zo snel iets over terug, ik gok er maar op dat ik er geen problemen mee krijg -edit-

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• Jan_V
  • Laatst online: 08:31
Echt doen.
Ik heb de mijne ook net weer geinstalleerd en dat is echt kicken.
Let vooral op de Sonic titels die zijn allemaal wel leuk
Sonic, Sonic 2, Sonic 3, Sonic & Knuckles zijn wel de beste titels met het stekelvarken erin.
Ook Bubsy is onwijs leuk. Disney games wat minder.
Maar over het algemeen zit dit wel goed, want er zitten vast wel minstens 10 toppers bij.
Oh ja let wel op de connectors of alle pinnetjes er nog wel in/op zitten (anders heb je geen beeld of geluid(heb zelf geen geluit meer, want pinnetje mist)) en natuurlijk of de gamepads nog wel goed werken. Die van mij zijn ook versleten.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• uppie8374
Ik heb alles nog wel liggen, in totaal zo'n 40 spellen schat ik. Als je een goed bod hebt hoor ik het wel.
Een bod voor wat ???

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 17:28
Megadrive? Dat je daar überhaupt over twijfelt! Binnentrekken die zooi :) .

Steam

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 16:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

woooooooooot

terminator 2 (met gun) en mortal kombat
wat wil je nog meer !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

doen!!
8-)
sonic-spinball hehehe ben er nog steeds niet klaar mee.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Zekers doen !!
Ik speel nog regelmatig op dat ding.

Verwijderd

Achter elkaar kopen dat ding.
Heb er zelf pas nog eentje gekregen, maar helaas zonder spellen. Ben dus nog op zoek hiernaar.

Weet iemand misschien waar ik ze nog kan kopen, liefst in omgeving Brabant.

Verwijderd

Ik zou zeggen kopen...Ik heb ook nogstteds de oudste master system van sega masterlijke computer...Houd em draaiende voor nog een paar jaar zorg dat hij in goed estaat blijft en je hebt een antiek ding....Wie weet kun je er nog big bucks voor vragen :P.Nee maar ik zou eht doen die dingen zijn vaak super ragge.

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Op dinsdag 26 maart 2002 20:14 schreef Freakertje het volgende:
...Ik heb hem nog liggen inclus zo'n racespelletje, weet alleen niet meer hoe dat heette, maar HET WAS MEESTERLIJK.
...
Virtua Racing?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Op dinsdag 26 maart 2002 20:25 schreef JeanLucPicard het volgende:
Megadrive? Dat je daar überhaupt over twijfelt! Binnentrekken die zooi :) .
Sinds wanneer ben jij ineens een console maniak ;) :?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 17:28
Op dinsdag 26 maart 2002 22:50 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij ineens een console maniak ;) :?
Alleen megadrive, de rest is bout :) .

Steam

• Freakertje

Freakertje

Op dinsdag 26 maart 2002 22:49 schreef GolbeZeromus het volgende:
[..]
Virtua Racing?
Nee die niet. Ik weet niet meer welke het wel was en de boel staat nu op zolder.... Ergens.
Die gun waar ik het eerder over had was The Menacer en idd met het spel Terminator II. (kon ik nog wel vinden)
andere spelen die ik vergeten was en erg goed vond:
-Jurassic Park
-Golden Axe (serie)
-Tazmania (!)
-Ecco the Dolphin (!)
-Revenge of Shinobi
[melancholiemode] Zucht, als ik terugkijk naar al die goede spelen die toen uitkwamen, heel veel originaliteit en errug veel gameplay, das tegenwoordig wel anders, nu moet er (te) veel tijd aan Graphics & SFX besteed worden...[/melancholiemode]

Totale Modjesgekte

• Freakertje

Freakertje

Op dinsdag 26 maart 2002 20:22 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Een bod voor wat ???
Alles wat er in mijn post staat, maar het gaat zowiezo niet door, mijn broertje is er op tegen. Een flinke verbouwing hielp ook niet zijn gedachtes te wijzigen, en anders krijg ik hier teveel mot thuis. Jammer, maar helaas. ;(

Totale Modjesgekte

• uppie8374
Ik denk dat ik het maar ga doen :D krijg zoveel reacties, dan kan ik tenminste ook kijken of je broertje of jij de juiste gedachte heeft. Ik denk persoonlijk dat als ik een console zou hebben hem nooit zou verkopen maar ja. Juist vanwege het argument dat jij geeft, originaliteit en gameplay. Kijk mario, zelda of Donkey kong echt top spellen(zoals ik al zei keb nog niets van sega dus daar kan ik geen oordeel over doen)

• Eeruku
  • Laatst online: 06-12-2025
voor 100Euro heb je toch al een Dreamcast tegenwoordig :?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• uppie8374
Maar vast niet met 40 spellen :D

• Freakertje

Freakertje

Op woensdag 27 maart 2002 15:22 schreef uppie83 het volgende:
Maar vast niet met 40 spellen :D
FF denken hoor, vroeger in mijn tijd kostte de Sega 400,-
per spel betaalde je nieuw zo'n 90,- (en geen 140,- zoals bij sommige platforms nu :()en voor een budgettitel 30,-
Laten we ervan uitgaan dat het 50% budget en 50% nieuw is wat erbij zit, dan kostte het nieuw in totaal: 400+20*90+20*30=2800,- = 1270 EURO. Dan betaal je nu dus 100/1270*100%=7,9% van de nieuwwaarde. Sega roeleerde met zijn 16-bitter toch tot ongeveer 1996 dus dat is in 7 jaar tijd. Lijkt me geen verkeerde deal, al zeg ik het zelf.
* Freakertje doet dit uit de losse pols, dus ga niet klagen van dit kostte zoveel en zoveel, het is een ruwe schatting.

Totale Modjesgekte

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Als je zegt "Ik vindt die spellen wel ongeveer f5,- per stuk waard" moet je het zeker doen.
Als je maar 5 van die spellen leuk lijkt zou ik het niet doen.

Specs

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Idd, wel doen.
Maar probeer het wel voor een lager bedrag te krijgen dan €100. :)

🌞🍃

• Freakertje

Freakertje

Dump hier anders eens een lijst met spellen die erbij zitten (liefst allemaal) dan kunnen we een beetje zien of het de moeite waard is op dat gebied. Oja, nog ff een tip, kijk of je er wel een paar goede controllers bij kunt krijgen, ik deed er gemiddeld een half jaar tot een jaar mee. Of er moeten andere controllers op passen, maar dat weet ik dus niet, ik gebruik het systeem nog maar eens in het jaar ofzo, daarvan slijten de mijne niet zo snel.
Op woensdag 27 maart 2002 16:12 schreef Masterdam het volgende:
Als je zegt "Ik vindt die spellen wel ongeveer f5,- per stuk waard" moet je het zeker doen.
Als je maar 5 van die spellen leuk lijkt zou ik het niet doen.
De toptitels kun je anders naar mijn mening nog makkelijk 5 EURO voor vragen, dat zijn ze echt wel waard.

Totale Modjesgekte

• uppie8374
Ik heb ze vandaag teruggebeld en afgesproken de hele handel voor €90,- over te nemen, ik mag ze morgenochtend afhalen, dan zal ik ff hier neerzetten wat ik nu uiteindelijk heb gekregen.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 27 maart 2002 18:11 schreef Freakertje het volgende:
Dump hier anders eens een lijst met spellen die erbij zitten (liefst allemaal) dan kunnen we een beetje zien of het de moeite waard is op dat gebied. Oja, nog ff een tip, kijk of je er wel een paar goede controllers bij kunt krijgen, ik deed er gemiddeld een half jaar tot een jaar mee. Of er moeten andere controllers op passen, maar dat weet ik dus niet, ik gebruik het systeem nog maar eens in het jaar ofzo, daarvan slijten de mijne niet zo snel.
[..]

De toptitels kun je anders naar mijn mening nog makkelijk 5 EURO voor vragen, dat zijn ze echt wel waard.
Ik zou er niet van uitgaan dat het 40 toptitels zijn ;)

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op dinsdag 26 maart 2002 20:14 schreef Freakertje het volgende:
Ik heb jarenlang mogen genieten van de Sega Megadrive 16 bit, alias II. De spellen die er niet op mogen ontbreken zijn volgens mij:
- Mortal Kombat serie, vooral nr II
- Toejam & Earl (goed ABN?) nr. I
- Dune II (jaja, ook op dit platform!)
- Sonic serie (hoe kon ik hem vergeten!)
- James Pond (houdbaarheid TE lang!)
- Bio Hazard Battle II (old school aracade!)
Ook heb ik er de SegaMegaCD op mogen aansluiten, hoewel dit product jammerlijk geflopt is (net zoals de Dreamcast)
Ik heb hem nog liggen inclus zo'n racespelletje, weet alleen niet meer hoe dat heette, maar HET WAS MEESTERLIJK.
nouja, voor die tijd dan. Ook had ik er nog zo'n gun achtig geval van, helaas ook een flop geworden. Nog een combo van 6 en 1 apart spel erbij gekregen. Ik heb alles nog wel liggen, in totaal zo'n 40 spellen schat ik. Als je een goed bod hebt hoor ik het wel. (Of tik ik nu iets dat niet mag? Goederen "aanbieden"?) FF kijken in de FAQ hoor!
-edit- In de FAQ zie ik er niet zo snel iets over terug, ik gok er maar op dat ik er geen problemen mee krijg -edit-
Ik heb al een Megadrive2 met 10 spellen, maar die MegaCD, gun, en een zooitje spellen wil ik wel hebben :)
Veel geld heb ik 'r niet voor over, is vooral voor in de vakantie als ik in een nostalgische bui kom, en gewoon voor de heb :P
Stuur maar een mailtje ofzo of add me op MSN als je 't aan me kwijt wil :)
appiewappie@hotmail.com

Specs

• uppie8374
Op woensdag 27 maart 2002 12:40 schreef Freakertje het volgende:

[..]

Alles wat er in mijn post staat, maar het gaat zowiezo niet door, mijn broertje is er op tegen. Een flinke verbouwing hielp ook niet zijn gedachtes te wijzigen, en anders krijg ik hier teveel mot thuis. Jammer, maar helaas. ;(
Gaat niet door , keb het ook al geprobeerd.

• Freakertje

Freakertje

Op woensdag 27 maart 2002 19:35 schreef Masterdam het volgende:
blaaaat
Stuur maar een mailtje ofzo of add me op MSN als je 't aan me kwijt wil :)
appiewappie@hotmail.com
Jammer joh, beter de posts doorlezen --> lees de draad voor je blaat! ;)

Totale Modjesgekte

• uppie8374
Zo, keb hem gehaald. Zal hier ff posten wat er bijzit, dan kunnen jullie kijken of er nog topspellen bijzitten :

- The Smurfs
- Funny World & Baloon Boy
- Pink goes to Hollywood
- Dick Tracy
- Alladin
- World of illusion starring M.Mous & D.Duck
- Tengen
- Columns
- Talmit's Adventure
- James Pond II (xtra grote cassette met vaag geel ding, weet iemand wat het is ??)
- Home Alone
- Tale Spin
- Quackshot
- Sonic the hedgehog
- Altered beast
- Alex Kidd
- Monster lair wonder boy III
- Zool (ook al met zo'n vaag geel ding)
- Lemmings
- Tiny Toon adventures Busters hidden treasure
- Ms. Pac-man
- Een of andere Sonic & Knuckles schijf waarvan aan de bovenkant ook weer een poort zit om een game in te doen ofzo :?
- Outrun Europa
- Sonic the hedgehog 2
- Ghostbusters
- Kid Chameleon
- Teddy Boy
- Moonwalker
- Pacmania
- Land of Illusion starring M.Mouse
- Ayrton Senna's Super Monaco GP II
- World Grand Prix
- Global Gladiator

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 15:40

Raimond613

Simracer

Op donderdag 28 maart 2002 10:53 schreef uppie83 het volgende:

- Alladin
- World of illusion starring M.Mous & D.Duck
- Home Alone
- Sonic the hedgehog
- Een of andere Sonic & Knuckles schijf waarvan aan de bovenkant ook weer een poort zit om een game in te doen ofzo :?
- Sonic the hedgehog 2
Dit zijn spellen die ik ook heb/ken, en die zijn allemaal best wel geinig :)

Sonic & Knuckles ken ik niet, maar volgens mij was dat een uitbreiding voor sonic 3 ofzo, dus die zal je daar wel bovenin moeten steken dan, lijkt mij.

en die xtra grote cartridges met zo'n geel ding zijn meestal spellen van EA, dat zijn gewone spellen maar dat vond EA leuk denk ik, zo'n geel ding :)

iracing profile

Verwijderd

Wie kent btw Story of Thor nog voor de Megadrive, die was pas vet.. :)

• Freakertje

Freakertje

Zo, keb hem gehaald. Zal hier ff posten wat er bijzit, dan kunnen jullie kijken of er nog topspellen bijzitten :

Klopt, heb ik ook, was vroeger een vage geruchtenzooi van wat dat moest worden, je zou er ieder spel in kunnen steken en dan zou je een "nieuw spel" krijgen, bleek maar voor de helft te kloppen, steeds zelfde spel maar met andere wereld. Stop er een soniccartridge in en je kunt d8 ik met nuckles gaan spelen in dat spel, maar dat weet ik niet zeker meer....
Ik kan niet zeggen dat er veel bijzonders bij zit, wel een enkele oude getrouwe, maar het meeste is mij onbekend, durf er geen uitspraken over te doen. Ik tel er BTW maar 33, je had het over 40? En ik mis de vechtspellen, zeker van zo'n klein jochie geweest dat bij zijn ouders onder de plak zat..... PS lemmings, altijd leuk, soort van pacman-verslavende werking. :Y)

Totale Modjesgekte

• uppie8374
Jah ze zei ongeveer 40. Maarja nog steeds de moeite waard.
Lemmings was op de PC ook moeilijk verslavend dus dat zal op deze console wel niet anders zijn.

Kweet niet of het een klein ventje was, keb het van zijn moeder dus......

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 14:12 schreef Freakertje het volgende:

[..]

Klopt, heb ik ook, was vroeger een vage geruchtenzooi van wat dat moest worden, je zou er ieder spel in kunnen steken en dan zou je een "nieuw spel" krijgen, bleek maar voor de helft te kloppen, steeds zelfde spel maar met andere wereld. Stop er een soniccartridge in en je kunt d8 ik met nuckles gaan spelen in dat spel, maar dat weet ik niet zeker meer....
In die Sonic & Knuckels kan je idd Sonic (I of II) doen en dan met Knuckels dat spel spelen..best fun...Sonic blijft nog steeds mijn favoriet :9~

• uppie8374
Hmm ik merk net dat die xtreme hobbel die er op zit de Master System Converter is. Weet iemand toevallig ook hoe ik die er af krijg ??? Staat er niet echt duidelijk op en om het nou te slopen......

Verwijderd

Duur man, kheb mijn psx met 9 originele spellen + 10 copy's een paar dagen terug voor 45 euro verkocht :+

• uppie8374
Dudes ik wil ondertussen wel eens spelen op mijn MegaDrive, maar er zit nog steeds zo'n verekte converter op waardoor ik mijn MD games er niet in kan doen |:( . Kan niemand mij helpen door te zeggen hoe die er af kan, keb er namelijk geen Handleiding bij gekregen :9

• jHack
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 16:03 schreef uppie83 het volgende:
Hmm ik merk net dat die xtreme hobbel die er op zit de Master System Converter is. Weet iemand toevallig ook hoe ik die er af krijg ??? Staat er niet echt duidelijk op en om het nou te slopen......
aan de achter kant van dat ding, ook wel de powerbase converter genoemd, zit als het goed is een open/ close hendeltje, deze moet je op open zetten.
Je hebt niet echt de allerleukste spellen, geen shining force/ps games, die heersen het meest(als je van rpgs houd natuurlijk).
In sonic&knuclkes passen sonic 2 en 3, dan kan je idd die sonics met meneer knuckles spelen.

• buzz
  • Laatst online: 29-01 16:09
Op dinsdag 26 maart 2002 19:32 schreef uppie83 het volgende:
Ja ik heb altijd alleen Nintendo's gehad dus....

Oh nieuwtje er zit ook een converter bij naar de 8-bit geloof ik, want ze had het over een ding waar vierkante andere dingetjes inmoeten ofwel lijkt mij een converter
Ik denk dat het een gamemaster is, voor codes enzo :P

Maar over het algemeen zou ik het doen 40 games is niet nix, ff kijken of sonic erbij zit, ik heb zelf de hele serie errug leuk om te doen.

• uppie8374
Jij praat over een hendeltje, maar ik zie helemaal geen hendeltje. Ik zie wel open <--> close staan met daaronder een gat.

• uppie8374
Of is het de bedoeling dat daar origineel nog een hendeltje inhoort want dan moet ik die ook even gaan halen bij der.

• jHack
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 18:07 schreef uppie83 het volgende:
Of is het de bedoeling dat daar origineel nog een hendeltje inhoort want dan moet ik die ook even gaan halen bij der.
Ja daar hoort nog een hendeltje in, maar de mijne heeft er ook geen. Maar als je met een hand de md vasthoud, op de ribbeltje bv, en de ander onder het uitstekende stuk van de powerbase converter zet, waar dat hendeltje opmoet, dat zou het echt redlijk makkelijk los moeten laten, ik heb het net nog ff getest maar dta gaat vrij makkelijk.

• uppie8374
Keb er geen hendeltje bijgekregen, maar hij zat er gewoon zo op en das stevig genoeg. Keb ze opgebeld en ze vertelden me dat je het er gewoon zo af kan trekken.

Maar ieg iedereen bedankt voor het reageren.

Verwijderd

Het spel Streets of Rage is leuk, volgens mij is dat voor de megadrive :)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op donderdag 28 maart 2002 20:02 schreef SlaX het volgende:
Het spel Streets of Rage is leuk, volgens mij is dat voor de megadrive :)
die heb ik 8-)
Ik vind Double Dragon op de NES altijd al erg vet, en toen zag ik Streets of Rage voor de Megadrive, dus toen moest ik 'm hebben :)

Specs

Verwijderd

Ik had em met een emulator, was leuk, samen met me broer vijanden afrossen >:) :+

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

- The Smurfs
- Funny World & Baloon Boy
- Pink goes to Hollywood
- Dick Tracy
- Alladin
-World of illusion starring M.Mous & D.Duck
- Tengen
- Columns
- Talmit's Adventure
- James Pond II (xtra grote cassette met vaag geel ding, weet iemand wat het is ??) lix, gewoon eigenschap van een md ea spel
- Home Alone
- Tale Spin
- Quackshot
- Sonic the hedgehog
- Altered beast
- Alex Kidd
- Monster lair wonder boy III
- Zool (ook al met zo'n vaag geel ding) ook een EA spel
- Lemmings
- Ms. Pac-man
- Een of andere Sonic & Knuckles schijf waarvan aan de bovenkant ook weer een poort zit om een game in te doen ofzo :? ja, die kun je combineren met sonic enz
- Outrun Europa
- Sonic the hedgehog 2
- Ghostbusters
- Kid Chameleon
- Teddy Boy
- Moonwalker redelijk vet
- Pacmania
- Land of Illusion starring M.Mouse
- Ayrton Senna's Super Monaco GP II
- World Grand Prix
- Global Gladiator
:P mijn bescheiden mening!

PSN: DutchTrickle PVoutput

• uppie8374
En waaraan kan ik nu zien of ik te maken heb met een MD I of MD II

• Maverick
  • Nu online
Op zondag 31 maart 2002 16:03 schreef uppie83 het volgende:
breed is md1 smal is md2 :)

Md2 had dacht ik rode knoppen, md1 een witte !

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 19:28 schreef DeadlyPoison het volgende:
of hij het nog doet. leuke games.

kijk of er street of rage series bij zitten

donald suck en micky clous is ook wel leuk

mickey mania.

uhm race spelletjes uhm tja....
donuld suck en micky clous , altijd leuk :+

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Sonic&Knuckles was in feite Sonic4... het is een spel op zichzelf, maar eigenlijk toch ook weer niet. Stop er Sonic 3 bovenop en je krijgt het spel wat Sonic3 eigenlijk had moeten zijn. Je bgint zoals Sonic 3 ook begint, maar als je dat deel hebt uitgespeeld is het spel niet afgelopen, maar gaat het door waar S&K begon.

Het grote verschil is dat je nu ook als Knuckles kan spelen. Door zijn abilities kan je nu hele andere delen van het spel bereiken... ultiem!

Stop Sonic2 er op en je kan met Knuckles spelen in Sonic2 ipv alleen met Sonic en tails.

Stop Sonic1 (of ieder ander megadrive spel) erop en je kan tot in het oneindige de special zone spelen uit Sonic3.

Ik vond dit echt iets voor SEGA.. dat vernieuwende en steeds proberen weer wat anders te doen. :)

Spellen die ik ook aanraadt:

Landstalker, Ecco the Dolphin I & II, Road Rash II, Desert/Jungle/Soviet/Urban Strike, Castle of Illusion, Eartworm Jim I & II, Dynamite Headdy, Probotector, Gunstar Heroes, Alien Soldier, Castlevania, Comix Zone, Vectorman, Dragon's Fury, Streets of Rage I & II, Lemmings, Micromachines, Mickey mania, Revenge of Shinobi, Virtua Racing, Zombies Ate My Neighbours. 8-)

Verwijderd

Ik zou het gewoon doen zeker als je een verzamelaar bent ben zelf ook op zoek naar een 16bit de mijne is een poosje terug gestorven. Als ie het nog goed doet heb je gewoon nog zoveel plezier van dat ding enne het spel Dick Tracey roeleerd hard

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14
offtopic: vanmiddag krijg ik de kans om een supernes te kopen, zou ik dit wel doen? en wat voor spellen moeten erbij zitten. Wilde toch binnenkort misschien een dc halen, dus kom maar op met die argumenten

• Schuey
erg rustig op GoT vanmiddag :Z
om 3 uur ga ik weg dus als ik dan een antwoordt heb zou wel handig zijn, dank u

• jHack
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 13:47 schreef Schuey het volgende:
offtopic: vanmiddag krijg ik de kans om een supernes te kopen, zou ik dit wel doen? en wat voor spellen moeten erbij zitten. Wilde toch binnenkort misschien een dc halen, dus kom maar op met die argumenten
Ligt er helemaal aan hoe duur het is en welke spellen erbij zitten en van welke spellen je houd. Er zijn een hoop goede spellen voor de snes, maar een nog grotere bagger games. Maar ga je puur voor het gamen, neem dan de dreamcast, super graphics en gameplay. De snes heeft ook goede gameplay maar als er moet ook een beetje nostalgie bij zitten. En voor de dreamcast zijn nog genoeg spellen 'te koop', voor de snes zijn de betere moeilijk te vinden.

• Schuey
thx, dat zijn nu goede reply's. Ik wilde eigenlijk vooral rpg's hierop gaan spelen. Welke zijn dan aan te raden?

edit: nog 20 minuten

• jHack
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 14:25 schreef Schuey het volgende:
thx, dat zijn nu goede reply's. Ik wilde eigenlijk vooral rpg's hierop gaan spelen. Welke zijn dan aan te raden?

edit: nog 20 minuten
hoop dat ik nog op tijd ben :)
Goede rpg op de dc: grandia2, Skies of Arcadia, Phantasy Star Online V1 en 2.
Op de snes zijn ook veel goede rpg's, zoals eartbound, final fantasy maar deze zijn moeilijk te vinden en meesteal behoorlijk duur. Maar misschien zou je ook eens naar de psone kunnen kijken voor rpg's, die heeft ook een aantal toppers: oceaan star, ff7 en er zijn veel snes klassiekers op uitgebracht (chrone, harvest moon enz.)

• Schuey
net niet op tijd, jammergenoeg kon hij het niet over z'n hart verkrijgen om die snes weg te doen. Maarrrrrr, er lag wel een stoffige Sega 16bit mega driveII, mijn hart kloptte in mijn keel, mijn adem stoktte, "Hoeveel mag hij kosten", ik hield hem in mijn hand, maar...ik mistte iets, de controlers,de games "Ja hahah die heb ik niet".
godverdomme :( :( :( ;'(

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 16:03 schreef uppie83 het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veen4312/Fotos/16s.JPG
De middelste op deze foto is een MD II :)

• jHack
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 17:18 schreef Schuey het volgende:
net niet op tijd, jammergenoeg kon hij het niet over z'n hart verkrijgen om die snes weg te doen. Maarrrrrr, er lag wel een stoffige Sega 16bit mega driveII, mijn hart kloptte in mijn keel, mijn adem stoktte, "Hoeveel mag hij kosten", ik hield hem in mijn hand, maar...ik mistte iets, de controlers,de games "Ja hahah die heb ik niet".
godverdomme :( :( :( ;'(
Tja, het leven is hard. Maar er zijn genoeg megadrives en snessen te vinden, geef de moed niet op zou ik zeggen :).

• Schuey
dank je voor de aanmoediging ;(
ga denk ik dan toch maar voor de dc, en als dan nog een keer een snes mijn pad kruist, zal dat zijn laatste keer zijn >:)

• jHack
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 18:29 schreef Schuey het volgende:
dank je voor de aanmoediging ;(
ga denk ik dan toch maar voor de dc, en als dan nog een keer een snes mijn pad kruist, zal dat zijn laatste keer zijn >:)
Ik heb er helaas op dit moment geen extra meer staan, vorige week eentje van zijn leven beroofd :'(

• Schuey
waaat, gevangenis in >:)

• uppie8374
Hmm is de MegaDrive I nou zeldzamer of minder zeldzaam dan de MegaDrive II ???

• jHack
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 20:36 schreef uppie83 het volgende:
Hmm is de MegaDrive I nou zeldzamer of minder zeldzaam dan de MegaDrive II ???
Er zijn meer md1 dan md2 gebouwd

Verwijderd

Ik zou het zeker weten doen een Sega 16bit en dan ook nog 40 spellen. Ik wou dat ik er weer eentje had. De Streets of Rage serie,de Sonic serie en dat spellteje met dat jongetje dat in dingen kom transformen als je het opakte
dat waren nog eens spellen :9

i O+ de 16bit consoles :P

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik heb hier staan een megadrive 2 met 27 spellen maar dat ding gaat mijn huis never nooit uit >:)

• jHack
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 13:26 schreef BLC_Twan het volgende:
Ik heb hier staan een megadrive 2 met 27 spellen maar dat ding gaat mijn huis never nooit uit >:)
Dat zullen we nog wel eens zien dan >:)
Ik heb hier een stuk of 5 md's, 150 md spellen, gaat maar af en toe mijn huis uit :7

• uppie8374
Wow, wat doe je in godsnaam met 5 MD's ???

150 spellen kan ik begrijpen ja *D

• jHack
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 20:51 schreef uppie83 het volgende:
Wow, wat doe je in godsnaam met 5 MD's ???

150 spellen kan ik begrijpen ja *D
Een omgebouwde, een originel md voor onder m'n segacd1, een md2 voor op m'n megacd2, dan nog een reserve, een MegaJet en een multimega. Wat ik er mee doe, niks eigenlijk, behalve op 1 tje gamen natuurlijk :9

• Maverick
  • Nu online
Op dinsdag 02 april 2002 22:01 schreef jHack het volgende:

[..]

Een omgebouwde, een originel md voor onder m'n segacd1, een md2 voor op m'n megacd2, dan nog een reserve, een MegaJet en een multimega. Wat ik er mee doe, niks eigenlijk, behalve op 1 tje gamen natuurlijk :9
een sega cd1 ?? :o die dingen heb ik alleen nog maar gezien op vage japanse plaatje :P

• uppie8374
Ja die kende ik ook nog niet, kan je der een keer een plaatje van laten zien ?

• RaJitsu
  • Laatst online: 25-01 16:41

RaJitsu

B.S.U.R.

Die megacd (1 dus) heb ik weleens op een beurs zien staan. Zag er wel indrukwekkend uit, zo'n kast onder je MD. Voor je MD1 moest je destijds geloof ik iets extra's doen, om je megacd2 erop te kunnen gebruiken. Ik had dat probleem niet, omdat ik een MD2 heb gehad. Overigens vind ik niet dat de MegaCD is geflopt. Mischien dat ie hier in nedrland niet zo goed liep, maar het spelaanbod was altijd goed. De toppers (hoewel en niet al te veel erg bekende zijn) zijn hier gewoon verkrijgbaar geweest. Er werd gewoon weinig voor gepromoot. Alleen die gave Sega-TV reclame in het begin. Overigens nog een topper naar mijn mening (toch een typisch 'je moet er van houden spel'): de Shinobi serie, en met name III vond ik destijds echt gruwelijk vet. En Wonderboy 5 niet te vergeten.

B.S.U.R.

• Maverick
  • Nu online
Op dinsdag 02 april 2002 23:10 schreef RaJitsu het volgende:
Die megacd (1 dus) heb ik weleens op een beurs zien staan. Zag er wel indrukwekkend uit, zo'n kast onder je MD. Voor je MD1 moest je destijds geloof ik iets extra's doen, om je megacd2 erop te kunnen gebruiken. Ik had dat probleem niet, omdat ik een MD2 heb gehad. Overigens vind ik niet dat de MegaCD is geflopt. Mischien dat ie hier in nedrland niet zo goed liep, maar het spelaanbod was altijd goed. De toppers (hoewel en niet al te veel erg bekende zijn) zijn hier gewoon verkrijgbaar geweest. Er werd gewoon weinig voor gepromoot. Alleen die gave Sega-TV reclame in het begin. Overigens nog een topper naar mijn mening (toch een typisch 'je moet er van houden spel'): de Shinobi serie, en met name III vond ik destijds echt gruwelijk vet. En Wonderboy 5 niet te vergeten.
voor md1 op segacd2 moesy er een verleng stukkie aan, en revenge of shinoby roeleerde idd :)

• Solid Seal
  • Laatst online: 08-01 20:49

Solid Seal

3D Printer N00b

gezocht sega megadrive 16-bit plus sega megacd en 32x plus eventueel spellen. omgeving spijkenisse en rotterdam prijs nntb

mvandijk1@chello.nl
:)

Ik had ooit alles :) maar met me stomme kop alles verkocht :( :'( |:( en ik wil het weer terug :)

Sega schopt(e) kont :)

• jHack
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.go-videogames.nl/projx/multimega.jpg
Multimega, in de us cdx genaamd, megadrive en megacd in een, ook op batterijen als discman te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.go-videogames.nl/projx/md2+mcd2+32x.jpg
Md2+Megacd2+32x

Afbeeldingslocatie: http://www.go-videogames.nl/projx/md+scd1.jpg
Md1+Segacd1, jammer dat er niet zo veel van zijn, hij is mooier dan de megacd2 vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.go-videogames.nl/projx/megajet.jpg
Beetje vaag te zien, maar in die blauwe doos is de megajet, megadrive en controller in een, gebruikt in japanse vliegtuigen, is nooit buiten japan uitgekomen.

Sorry voor de brakke pics, heb nou eenmaal geen digicam.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 18:06 schreef Thunder het volgende:

[..]

[afbeelding]
De middelste op deze foto is een MD II :)
zie ik daar ook nog een 8bit die is kewl :9 it zo'n onboard game op niet ?

• Tekielja
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 07:58 schreef MaXxX het volgende:

[..]

zie ik daar ook nog een 8bit die is kewl :9 it zo'n onboard game op niet ?
yep,alex kidd in miracle world gloof ik, heb ook zo'n ding thuis staan, alleen die controllers zijn kapot, die dingen zijn ook veel te klein en breekbaar!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 03 april 2002 13:35 schreef Tekielja het volgende:

[..]

yep,alex kidd in miracle world gloof ik, heb ook zo'n ding thuis staan, alleen die controllers zijn kapot, die dingen zijn ook veel te klein en breekbaar!
Je kan er ook megadrive controllers op gebruiken 8-)
Weet iemand trouwens toevallig hoe je een Megadrive controller op je seriele poort kan gebruiken als gamepad? lijkt me wel phat en ik weet dat het kan, het kon namelijk ook met een Atari 2600 controller die ook een seriele aansluiting heeft.

Specs

• jHack
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 13:40 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Je kan er ook megadrive controllers op gebruiken 8-)
Weet iemand trouwens toevallig hoe je een Megadrive controller op je seriele poort kan gebruiken als gamepad? lijkt me wel phat en ik weet dat het kan, het kon namelijk ook met een Atari 2600 controller die ook een seriele aansluiting heeft.
Je kan geen megadrive controllers op je seriele poort zetten, dan blaas je je seriele poort op.

• uppie8374
Het kan wel, maar dan moet er een speciaal kastje tussen, ik ken iemand die het heeft, daar kan je ook C64 joysticks op aansluiten enzo wel cool.

Maar wat ik wel heb bij mijn MDI is een converter, niets controllers op de MS :P

Pagina: 1