Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Ik heb hem gekocht bij de mediamarkt in Rijswijk. Je hebt er best veel keus, maar voor een goed advies moet je daar echt niet heen gaan. Als je je goed wil laten informeren kan je beter baar een betere audiozaak gaan.
Wat kost ie bij de mediamarkt ?!? Bij de makro kost ie momenteel 404,46 incl btw....Op dinsdag 26 maart 2002 19:10 schreef Asclepius het volgende:
Ik heb zelf vorige week de Sony STR-DE675 gekocht bij de mediamarkt. Ik ben er erg tevreden over, heeft een 5.1 analoge ingang, en verschillende optische digitale in en uitgangen.
Ik heb hem gekocht bij de mediamarkt in Rijswijk. Je hebt er best veel keus, maar voor een goed advies moet je daar echt niet heen gaan. Als je je goed wil laten informeren kan je beter baar een betere audiozaak gaan.
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Tja, momenteel is de max 450,--/hfl 1000,--.Op dinsdag 26 maart 2002 19:19 schreef neographikal het volgende:
maar 1 vraag: Budget?????
Daar zou je toch al wel iets redelijks voor moeten hebben ?!?
Absoluut beste keus in deze prijsklasse
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Verwijderd
Violator uit DTC cs-clan?
Zowel een 5.1 analoog ingang, als 2x optisch en 1x coaxiaal. Zoiets zou ik kiezen, Pioneer maakt uitstekende receivers en hoewel de 609 wel onderkant van de Pioneer-range is, is dat ding nog best leuk en compleet....
En de prijs ?!?Op dinsdag 26 maart 2002 19:25 schreef joker1977_forum het volgende:
Ehhhmm.. De Pioneer VSX-609RDS?
Zowel een 5.1 analoog ingang, als 2x optisch en 1x coaxiaal. Zoiets zou ik kiezen, Pioneer maakt uitstekende receivers en hoewel de 609 wel onderkant van de Pioneer-range is, is dat ding nog best leuk en compleet....
Ik heb er 349 euro voor betaaldOp dinsdag 26 maart 2002 19:20 schreef Jivecar het volgende:
[..]
Wat kost ie bij de mediamarkt ?!? Bij de makro kost ie momenteel 404,46 incl btw....
Verwijderd
maar ik zou eens ff kijken naar beetje leuke kenwood, voor dat geld hebbie over het algemeen dan wat beter geluid..
Is een bezoekje aan de mediamarkt waard!! Zal er morgen eens langsgaanOp dinsdag 26 maart 2002 19:32 schreef Asclepius het volgende:
[..]
Ik heb er 349 euro voor betaald
349 is toch niet gek ?!? En ik kan zowel een DVD optisch aansluiten als de SB Live analoog ??
Reality beats fiction by far!
En mag ik je vriendelijk verzoeken zoiets niet bij de Mediamarkt te kopen
Kijk ook even rond bij de 'eerlijke' bedrijven in de stad. Met een beetje geluk krijg je daar ook nog wat advies wat ergens op slaat. Dat kun je wel shaken bij de Mediamarkt..
Meestal zijn die kleine bedrijven niet héél veel duurder en word je een stuk prettiger geholpen dan in die circus-tent.
Maar goed, dat vind ik dan weer hoor
NopeOp dinsdag 26 maart 2002 19:24 schreef neographikal het volgende:
Violator uit DTC cs-clan?
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Mediamarkt voor de 3000 € 499
Anders even kijken op www.stassen.nl
ARME AOW’er
Dit zijn echt top producten voor deze prijs, maar maybe iets te hoog gegrepen, maar deze hebben een zeer goede prijs kwaliteits verhouding.
idd die goedkope rommel als sony en kenwood etc, zei maken ook hele goede producten hoor, maar als je voor hetzelfde geld een top merk kunt kopen waarom niet? Verder moet ik zeggen dat sony (zeker de ES) etc gewoon heel goed spul maken, maar dat kan echt niet tippen aan wat ik in bovenstaand topic schreef, en Harman Kardon mag daar idd aan toegevoegd worden evenals marantz, de modellen die ik noemde zijn dus erg goed, verder hebben ze allemaal nog een stapje goedkoper, en HK heeft ook hele goede producten dus, maar ik vindt ze te plastic en kwa uiterlijk niet mijn smaak.Op dinsdag 26 maart 2002 19:43 schreef E-MANs het volgende:
lijkt me ook niet verkeerd te kijken naar de goedkopere van de duurdere merken.
No flame tegenover de bezitters van de goedkopere/standaard merken of hoe je ook wilt noemen, want een sony ES of zo'n kenwood THX receiver mogen ook best hier komen staan
Tja, ik ben nog een beetje leek....maar wat is dolby prologic 2 (de 1e standaard weet ik uiteraard wel).Op dinsdag 26 maart 2002 20:29 schreef FFF het volgende:
absolute topper, Onkyo 595, gezien voor ergens in de 600 euro, iets meer dan je budget misshcien maar dan heb je ook wat, ook DP2, veel vermogen etc, door what hifi 5 sterren bekroond. Verder heb je dan de denon 1802 ook met DP2 dies iets goedkoper, en dan heb je nog de yamaha 620 dies ook wat goedkoper en klinkt ook uitstekend alleen geen DP2 (DP2 = dolby prologic 2)
Dit zijn echt top producten voor deze prijs, maar maybe iets te hoog gegrepen, maar deze hebben een zeer goede prijs kwaliteits verhouding.
How about die yamaha 620?? Ik ben wel yamaha minded!!
Deze is te koop bij stassen.nl voor hfl899,-- sounds good!
Iemand ervaring met Stassen ??
Verwijderd
Denon moet je niet doen..... denon maakt leuke apparaten maar vraagt er teveel voor andere merken als yamaha/marantz/harman kardon maken betere producten voor een lagere prijs...Op dinsdag 26 maart 2002 20:53 schreef Jivecar het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Denon AVR-1801 ?!?
Deze is te koop bij stassen.nl voor hfl899,-- sounds good!
Iemand ervaring met Stassen ??
Die vsx 609RDS is ook wel leuk maar wat wij duidelijk gemerkt hebben is dat dts receivers duidelijk minder zijn dan alleen de enkele versterkers,ik zou in het geval van dts echt voor een losse versterker gaan......
Mijn tip:In die prijsklasse ligt de pioneer vsx-510 op dit moment het beste in de markt.Bij ons kost die op dit moment:
De zwarte versie €319.-
De zilvere versie €339.-
Daar zit alles op wat je nodig hebt en er zit een heel erg goed geluidskwaliteit in.Dat is op eht moment een ECHTE aanrader......
Wij zelf gebruiken de vsx 909 met extra eindversterker.
Kortom:thx ultra 7.1 .Dat aangesloten op een infinity kappa set en een rel sub.......AUCH!!
Kijk anders gewoon ff op: www.radiobeurs-tilburg.nl
Staat heel veel op,en wil je prijzen weten stuur gewoon even een mailtje naar info@radiobeurs-tilburg.nl
Dan word er zo snel mogelijk geantwoord en we weten er bijna altijd wel een antwoord op te vinden...
Die pioneer 510 heb ik vandaag (bij de makro) ook gezien. Koste daar hetzelfde als hierboven vermeld (op centen na). Ik zal het eens gaan overwegen.....Op dinsdag 26 maart 2002 21:10 schreef Jazzy_jef het volgende:
[..]
Denon moet je niet doen..... denon maakt leuke apparaten maar vraagt er teveel voor andere merken als yamaha/marantz/harman kardon maken betere producten voor een lagere prijs...
Die vsx 609RDS is ook wel leuk maar wat wij duidelijk gemerkt hebben is dat dts receivers duidelijk minder zijn dan alleen de enkele versterkers,ik zou in het geval van dts echt voor een losse versterker gaan......
Mijn tip:In die prijsklasse ligt de pioneer vsx-510 op dit moment het beste in de markt.Bij ons kost die op dit moment:
De zwarte versie €319.-
De zilvere versie €339.-
Daar zit alles op wat je nodig hebt en er zit een heel erg goed geluidskwaliteit in.Dat is op eht moment een ECHTE aanrader......
Wij zelf gebruiken de vsx 909 met extra eindversterker.
Kortom:thx ultra 7.1 .Dat aangesloten op een infinity kappa set en een rel sub.......AUCH!!
Kijk anders gewoon ff op: www.radiobeurs-tilburg.nl
Staat heel veel op,en wil je prijzen weten stuur gewoon even een mailtje naar info@radiobeurs-tilburg.nl
Dan word er zo snel mogelijk geantwoord en we weten er bijna altijd wel een antwoord op te vinden...
Ik heb ook de (oudere) yamaha RXV 595 gespot; bevalt me wel maar weinig verkrijgbaar omdat het een oud model is...
Verwijderd
heeft al je eizen
90watt per kanaal conteneu
heb hem hier staan en geeft een erg goed geluid kosten toen der tijd 900guldens
Verwijderd
Ja klopt oud model......het nieuwe model heb ik uit vooraad lerverbaar maar die oude niet meer.Op dinsdag 26 maart 2002 21:19 schreef Jivecar het volgende:
[..]
Die pioneer 510 heb ik vandaag (bij de makro) ook gezien. Koste daar hetzelfde als hierboven vermeld (op centen na). Ik zal het eens gaan overwegen.....
Ik heb ook de (oudere) yamaha RXV 595 gespot; bevalt me wel maar weinig verkrijgbaar omdat het een oud model is...
Maar wat wil je nou precies want die analoge ingangen en die digitale zitten tegenwoordig op bijna alle dts versterkers,is er niet nog iets speciaals dat je zoekt?
Tja, toch wel een beetje kwaliteit....Op dinsdag 26 maart 2002 22:32 schreef Jazzy_jef het volgende:
[..]
Ja klopt oud model......het nieuwe model heb ik uit vooraad lerverbaar maar die oude niet meer.
Maar wat wil je nou precies want die analoge ingangen en die digitale zitten tegenwoordig op bijna alle dts versterkers,is er niet nog iets speciaals dat je zoekt?
Voor de rest heb ik niet veel eisen; hoe meer standaarden e.d. erop zitten hoe beter (dp2, thx, dts es e.d.).
Eigenlijk heb ik ook het liefst een stereo subwoofer uit, maar die zijn zeldzaam heb ik gezien....
Ik kreeg een 2nd handse aanbieding voor 295,--. Ik ben niet zo happig op 2de hands maar het schilt weer wel in de wallet....
Neem bijvoorbeeld de Sony STR-DB870 QS (ligt tussen de 'normale' en de ES range in en is de opvolger van de 840 die ik heb), deze kost bij hun 430 euro. Tel daar nog 30 euro bij op voor de verzendkosten en je hebt naar mijn mening een heel mooi apparaat voor een relatief lage prijs (vergelijk gerust met de nederlandse prijs).
- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds
Verwijderd
Verwijderd
maar heb hem al gezien voor fl 999 bij richersounds.
Deze receiver kickt butt heeft alles wat je maar zou mogen verwachten van een receiver en veegt de vloer aan met alles tot aan ( en veel boven) deze prijsklasse. kreeg 5 sterren in what hifi en werd daar benoemd als beste all round a/v receiver 2001. Heeft naast DTS ook Dolby prologic II. De Dynamiek van dit apparaat in DTS word niet eens benaderd door veel van de sony budget apparaten ( no offence) die in dit topic opgesomd zijn. De marantz receivers zijn veel meer waard dan wat marantz er voor vraagt. Echt een koopje !! Oh ja deze heeft dus 5x 70 watt continu gemeten aan 8 ohm en da's veel meer dan de Duitse industrie norm watts die bij sony /pioneer en andere merken worden aangegeven, vaak blijkt ook dat bij een echte test de opgegeven vermogens van dergelijke merken van geen kant kloppen. Bij marantz en denon kloppen deze vaak wel en scheelt de test vaak vrijwel niets met de opgegeven specs.
Hiermee zeg ik dus niet dat alles van sony/pioneer/vulhierjemerkin zooi is, maar ze maken alleen goede spullen in de high end klasse, waar je dan vaak te veel voor betaald, terwijl je diezelfde kwaliteit dus krijgt bij marantz/denon voor een prijs die maar iets hoger ligt dan die van de standaard serie van bovengenoemde merken.
Van marantz krijg je ook 2 jaar garantie.
Verwijderd
heb ik geluisterd stont toen te twijfelen tussen die en een pioneerOp dinsdag 26 maart 2002 23:21 schreef Darkman het volgende:
Marantz sr 4200 .. verkoop prijs rond de fl 1100 a 1200,
maar heb hem al gezien voor fl 999 bij richersounds.
Deze receiver kickt butt heeft alles wat je maar zou mogen verwachten van een receiver en veegt de vloer aan met alles tot aan ( en veel boven) deze prijsklasse. kreeg 5 sterren in what hifi en werd daar benoemd als beste all round a/v receiver 2001. Heeft naast DTS ook Dolby prologic II. De Dynamiek van dit apparaat in DTS word niet eens benaderd door veel van de sony budget apparaten ( no offence) die in dit topic opgesomd zijn. De marantz receivers zijn veel meer waard dan wat marantz er voor vraagt. Echt een koopje !! Oh ja deze heeft dus 5x 70 watt continu gemeten aan 8 ohm en da's veel meer dan de Duitse industrie norm watts die bij sony /pioneer en andere merken worden aangegeven, vaak blijkt ook dat bij een echte test de opgegeven vermogens van dergelijke merken van geen kant kloppen. Bij marantz en denon kloppen deze vaak wel en scheelt de test vaak vrijwel niets met de opgegeven specs.
Hiermee zeg ik dus niet dat alles van sony/pioneer/vulhierjemerkin zooi is, maar ze maken alleen goede spullen in de high end klasse, waar je dan vaak te veel voor betaald, terwijl je diezelfde kwaliteit dus krijgt bij marantz/denon voor een prijs die maar iets hoger ligt dan die van de standaard serie van bovengenoemde merken.
Van marantz krijg je ook 2 jaar garantie.
de pioneer is het geworden die was directer met geluid dan de marantz
de marantz is er warm van geluid (zeker geen slechte versterker)
pioneer vsx-d510 was direct (niet warm) heb deze gekozen omdat hij veel weg had van de nad versterker alleen die was 180euro duurder
ik zeg wel geluid is een keuze van smaak
Verwijderd
80 wat per kanaal.....Op dinsdag 26 maart 2002 21:59 schreef suijkerbuijk het volgende:
de pioneer vsx-d510
heeft al je eizen
90watt per kanaal conteneu
heb hem hier staan en geeft een erg goed geluid kosten toen der tijd 900guldens
Verwijderd
Nouja tis heel simpel.....Als hij hem zelf doorverkoopt is dat wel een redelijke prijs...hij moet wel zo want wij als winkel zouden er hooguit 150.- voor geven....Op dinsdag 26 maart 2002 22:57 schreef Jivecar het volgende:
Wat is een +- 1jaar oude en in nieuwstaat verkerende Yamaha RXV-596A waard ?
Ik kreeg een 2nd handse aanbieding voor 295,--. Ik ben niet zo happig op 2de hands maar het schilt weer wel in de wallet....
Gewoon daar gaan kopen dus!
Solis putatis esse mentulas vobis, solis licere, quidquid est puellarum, confutere et putare ceteros hircos?
Nou, MOOI NIET!!!
Verwijderd
90watt per kanaal staat ook in het boekjeOp woensdag 27 maart 2002 11:50 schreef Jazzy_jef het volgende:
[..]
80 wat per kanaal.....
en ik zal het wel beter weten omdat ik deze versterker hier heb staan
er was een nog goed koper versie van mij en die was wel 80watt
en nog een duurder en die was 100watt
De V520 vind ik gelijkwaardig en die kost in duitsland 315; dus kan koop ik geen 2de handse die 2 tientjes goedkoper is!!!Op woensdag 27 maart 2002 11:52 schreef Jazzy_jef het volgende:
[..]
Nouja tis heel simpel.....Als hij hem zelf doorverkoopt is dat wel een redelijke prijs...hij moet wel zo want wij als winkel zouden er hooguit 150.- voor geven....
Check trouwens mijn net geopende topic voor de laatste details:
DTS receiver (deel2) + mediacheckpoint.de ??