Toon posts:

DVD - PAL Resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Als ik DVD wil kijken vanaf m'n laptop op de televisie met zo'n TV out kabeltje, dan kan ik de scherm resolutie niet lager dan 800x600 krijgen bij XP..

Soms past niet al het beeld erop..
Hoe kan ik de schermresolutie tijdelijk precies naar de PAL resolutie zetten??(768x(bijnogwat) )

|:(

Robin,

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Kan niet. Je zal dan toch op één of andere manier naar 640x480 moeten gaan. Misschien dat je nog wat in de bios kan instellen?

PAL = 752x576

Edit: Kennelijk kan dat idd niet in XP...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal 'es kijken, bedankt voor je reactie.. ;p

Robin,

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

dvd pal = 720x576
full pal = 768x576

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 22:25
wat voor videokaart gebruik je in je laptop? vast wel een ATI (zijn de meeste). deze ondersteunen inderdaad geen "vage" resoluties. ze ondersteunen alleen 640x480!!! en 800x600 en hoger. je kan zeker wel je videokaart instellen op 640x480, maar die zit niet standaard in je balkje van schermresoluties. dit komt waarschijnlijk omdat windows er vanuit gaat dat iedereen tenminste op 800x600 wil werken (wie werkt er nog op 640x480???). om 640x480 te selecteren kies je voor advanced bij display properties, vervolgens tabblad adapter en daar staat een knop List All Modes... en deze knop verbergt vele resoluties en combinaties

Verwijderd

Topicstarter
Okee dan.. thanx. ;)

Ik heb een S3 MX/IX trouwens..

Maar is er geen proggie ofzo iets om je scherm resolutie voor de tv te veranderen?

Als ik nu van beeldscherm naar tv wil veranderen, moet ik zo'n speciale toestcombinatie doen, Func(specialetoets)+F8

Robin,
Pagina: 1