Ik heb sinds kort 2 (!) AMD Athlon XP's in huis staan, 1 AMD Athlon XP 1700+ en een 1900+. Ben er over het algemeen tevreden over, maar van de temperatuur schrok ik toch wel even. Ik heb op allebei een cooler die tot 1.97 ghz aankunnen. Ze zijn niet overgeklokt. De AMD Athlon XP 1700+ word na een paar rondes medal of honor 67 graden, en de 1900+ zit bijna tegen de 60 graden aan. In de ene winkel zeggen ze dat het normaal is, bij de andere zeggen ze dat het veel te hoog is. Ik heb aan meerdere mensen advies gevraagd en iedereen zegt weer wat anders, wie meot ik nou geloven
, hierbij dus aan iedereen de vraag, is dit te warm of is het normaal ? graag alleen mensen die er verstand van hebben antwoord geven, zeg desnoods hoe warm die van jou word na het spelen van een game of iets dergelijks met jou systeem erbij, bij voorbaat dank en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
60 tot 67 graden is IMHO aan de hoge kant... Misschien je koelprut even vervangen of kijken of je koeler wel goed contact maakt...
Proud owner of the [CBJ]Lanhok!
67 voor een XP1700 is veel te hoog, en 60 voor een XP1900 is aan de hoge kant.. maar nog niet echt een probleem 
Bij bijde cpu's zou ik kijken of (en zo ja wat voor) koelpasta erop zit, en eventueel vervangen. Kijk dan ook gelijk even of de koeler er wel goed opzit (wat voor koeler is het eigenlijk? tot 1,97 GHz zegt niet zoveel over de kwaliteit van dat ding).
Bij bijde cpu's zou ik kijken of (en zo ja wat voor) koelpasta erop zit, en eventueel vervangen. Kijk dan ook gelijk even of de koeler er wel goed opzit (wat voor koeler is het eigenlijk? tot 1,97 GHz zegt niet zoveel over de kwaliteit van dat ding).
Verwijderd
als ik ff MOH heb gespeeld... (xp 1700+), en ik hem dan niet overgeclockt heb dan issie ongeveer 38 C en wanneer ik hem overclock komt ie net boven de 40C...
En normaal Idle issie ongeveer 34C... Mij lijkt dat jou temps wel hoog zijn!
Wat voor coolers heb je erop dan? ik heb zelf de dragon orb 3...
En normaal Idle issie ongeveer 34C... Mij lijkt dat jou temps wel hoog zijn!
Wat voor coolers heb je erop dan? ik heb zelf de dragon orb 3...
edit:
Thermal Take Dragon Orb 3 had ik voor 19 eurootjes... en dan heb ik de 4900 rpm.. stiller dus.. je heb ook een snellere uitvoering.. maar deze doet hte prima!!!
Thermal Take Dragon Orb 3 had ik voor 19 eurootjes... en dan heb ik de 4900 rpm.. stiller dus.. je heb ook een snellere uitvoering.. maar deze doet hte prima!!!
Ik heb een GlacialTech cooler, type weet ik niet precies. Hij zit er pas sinds zondag op dus volgens mij moet die koeldiarree wel goed zijn. Hij was 30 eurootjes. Zeg anders ff wat die coolers van jullie kosten en of je ze goed vind of niet.....
Ik heb een XP1800+ draaien op 160 MHz FSB x 10 = 1,6 GHz. Na langdurig gamen wordt ie max. zo'n 48 graden.
Dus jouw temperaturen vertrouw ik niet. Veel te hoog.
Dus jouw temperaturen vertrouw ik niet. Veel te hoog.
//offtopic
Jij (= toetjes) hebt je videokaart zeker wel heel ver oc-ed.. anders is een score van 9269 met een Gf3 ti200 best wel onmogelijk
Jij (= toetjes) hebt je videokaart zeker wel heel ver oc-ed.. anders is een score van 9269 met een Gf3 ti200 best wel onmogelijk
Volgens AMD liggen je temps binnen de specs. Die dingen kunnen 90 graden aan als ik het goed heb. maar persoonlijk vind ik het wat aan de hoge kant. Ik ga zelf meestal voor 55 max. Zit nu op 40 stressed met mijn Xp 1600+ @ 1900+. maar goed. Als je koeler goed is zal je kast van binnen wel flink warm zijn. Zet voor de grap is je kast open en ga dan meten. Als de temp dan veel lager is weet je dat het aan je airflow ligt.
Die 3D mark score is goed te halen. Denk aan lage resoluties enzo
Slaat alleen nergens op als je een 19" hebt, maar dat ter zijde.
Die 3D mark score is goed te halen. Denk aan lage resoluties enzo
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
hmmmmmmmzzz mijn xp 1800+ is idle 50 graden idle en 55 graden stressed
en bij mij zit er een standaard coolertje op
dus ik denk dat je HEEL erg snel een betere cooler moet gaan kopen want dit is niet echt gezond voor je procje
In een screenshot is de resolutie niet echt te zien volgens mijOp dinsdag 26 maart 2002 19:06 schreef toetjes het volgende:
[..]
Moet je een screenshot ???
hebbu linkje
ik heb er een kast koelertje bij gezet. nu zit hij op en rond de 55 graden na een half uur moh gespeeld te hebben, is dit al beter ????
55 tegen 67.. ik zou wel zeggen dat dat beter is jah 
Maar stress je cpu eens met BURNK7.. dan weet je de echte max. temperatuur van jouw cpu
Maar stress je cpu eens met BURNK7.. dan weet je de echte max. temperatuur van jouw cpu
edit:
linkje toegevoegd
linkje toegevoegd
kan iemand mij misschien nog een bepaald merk cooler aanraden, dat orb ofzo misschien, please tell me
Dat verschilt...ikzelf heb een Vulcano 7 op mijn XP1800 zitten en ik ben er heel tevreden over terwijl anderen er weer niet tevreden over zijn...wat wil jekan iemand mij misschien nog een bepaald merk cooler aanraden, dat orb ofzo misschien, please tell me
maakt geluid uit
Is dus lucht in je kast wel een beetje cewl en heb je voldoende airflow ?
Met hete lucht koelen schiet namelijk nie echt op
Met hete lucht koelen schiet namelijk nie echt op
Deze heb jeIk heb een GlacialTech cooler, type weet ik niet precies.
Model Number
Igloo 2310
Cooler dimension (mm)
70 x 60 x 57
Cooler Weight (grams)
212
Fan
12 Volts / Ball bearing
Fan -- Dimension (mm)
60 x 60 x 20
Fan -- Speed (RPM)
4,000
Fan -- Airflow (CFM)
20.3
Fan -- Noise (dBA)
29
Thermal performance (C° / W)
0.59
Interface material
Pre-applied Silver-based Thermal Compound
CPU Clock Speed
- Athlon 1.67GHz
- Athlon XP/MP 2000+ (1.67GHz) & up to 1.97GHz
- all Duron/P3/Celeron (except Celeron 1.2GHz & above)
Zoals je ziet een lage cfm...zet dit af tegen een Vulcano 7 die heeft bij rpm 2900 een cfm van 46....
Ik heb ook een TT Vulcano7 ,en ik ben er ook erg tevreden over ,houd me duron700 op 32C idle en 35C stressed.Op dinsdag 26 maart 2002 21:57 schreef TheBoneCollector het volgende:
[..]
Dat verschilt...ikzelf heb een Vulcano 7 op mijn XP1800 zitten en ik ben er heel tevreden over terwijl anderen er weer niet tevreden over zijn...wat wil je
maakt geluid uitmaakt geld veel uit
Verwijderd
Als je een én goed én stille koeler wil, zou ik je de Alpha PAL 8045 Power aanraden. Stressed @ 42 graden...
(XP 1800+) Het nadeel van deze koeler is dat hij redelijk prijzig is (69 euro). Stel je wilt een goede koeler en hij moet niet te duur zijn en het stil zijn staat niet op nummertje 1 of 2 dan heb je voor 29 euro een Tt Volcano 7...
(XP 1800+) Het nadeel van deze koeler is dat hij redelijk prijzig is (69 euro). Stel je wilt een goede koeler en hij moet niet te duur zijn en het stil zijn staat niet op nummertje 1 of 2 dan heb je voor 29 euro een Tt Volcano 7...
Geluid maakt niet uit, ik wil graag weten hoeduur ze kosten, en of bijvoorbeeld die dragon orb of volcano ook wel mijn cpu temp terug kan brengen naar 45 graden samen met 1 kast koeler en 1 klein koelertje op moederbord, hierover graag meer info
Je moet even een schema-tje maken. Kijk welke coolers binnen je budget liggen en hoeveel ze minimaal aan moeten kunnen (tot 2ghz ofzo). Neem er bijvoorbeeld 4.
Ga dan naar de sites van de desbetreffende coolers en maak een matrix met daarin de namen van de coolers en de bijbehorende CFM,dBa en RPM. Dan heb je overzicht.
Kijk naar de meest gunstigste, dus een hoge cfm een redelijke dBa en rpm. Zo zie je gelijk hoeveel geluid ze ongeveer maken en hoe goed ze coolen....gewoon ff speuren en denken dus
Ga dan naar de sites van de desbetreffende coolers en maak een matrix met daarin de namen van de coolers en de bijbehorende CFM,dBa en RPM. Dan heb je overzicht.
Kijk naar de meest gunstigste, dus een hoge cfm een redelijke dBa en rpm. Zo zie je gelijk hoeveel geluid ze ongeveer maken en hoe goed ze coolen....gewoon ff speuren en denken dus
edit:
belangrijkste vergeet ik nog: een goede airflow !
belangrijkste vergeet ik nog: een goede airflow !
Anders een Coolermastertje met veel overcapaciteit (bijv. een 2.2ghz max ofzo) en een Delta 60mm fan d'r op. (dan moet je dus de coolermasterfan d'r af slopen. Sowieso doen, want da's echt een lawaaipapagaai)
Bedankt voor alle tips en shit, ik heb nu een nieuwe koeler, wederom een glacialtech, alleen nu eentje met 42 ipv 20 CFM, en hij is ook gelijk een stukkie stiller. mzzlz en bedankt. deze blijft nog niet koud maar 46 idle en 53 stressed vind ik wel meevallen
Ok twee tips en twee verschillende coolers voor je.
1: Swiftech MCX 462-A met Delta 80 MP of HP. 85,50
2: Alpha Pal 8045 met een Delta 80 HP 69,-
Kosten wel veel geld en maken een vette herrie, maar dan heb je ook wat wil je minder geld uitgeven neem dan die Alpha heatsink icm een Papst NMGL ofzow
1: Swiftech MCX 462-A met Delta 80 MP of HP. 85,50
2: Alpha Pal 8045 met een Delta 80 HP 69,-
Kosten wel veel geld en maken een vette herrie, maar dan heb je ook wat wil je minder geld uitgeven neem dan die Alpha heatsink icm een Papst NMGL ofzow
uhm ik heb vorig jaar juni of juli een AMD Athlon 1400 gekocht en mijn processor werd maximaal 73 (!) graden.. (ik speelde dan nog niet eens zware spellen voor die tijd!)
Ik heb een hele tijd met open kast gedraaid, want dan werd ie maar 64 graden, een tijd later heb ik er extra koelers bijgekocht en nu wordt ie met kast dicht maximaal 62 graden.. Ik heb 1 extra koeler onderin geplaatst en twee boven de voeding, zodat de lucht goed afgevoerd wordt..
Ik heb een hele tijd met open kast gedraaid, want dan werd ie maar 64 graden, een tijd later heb ik er extra koelers bijgekocht en nu wordt ie met kast dicht maximaal 62 graden.. Ik heb 1 extra koeler onderin geplaatst en twee boven de voeding, zodat de lucht goed afgevoerd wordt..
Ik ga morgen een 1900+ halen, en de verkoper raadde me een Zalman 5005 aan, stil en erg koel..
Iemand ervaring met deze koeler?
Iemand ervaring met deze koeler?
Ik heb de Zalman 5005 net op m'n Athlon XP 1900+ bevestigd.
Heel voorzichtig, en hopelijk precies genoeg koelprut.. geen idee hoeveel het moest zijn, maar 2 kleine druppeltjes gedaan.
Anyway, hij staat nu ongeveer 20 minuten in de bios, en de temp hangt rond de 49-50 graden (5000rpm van de koeler).
De kast staat open, en alleen de videokaart zit er in.
Het is een Antec kast, dus de airflow ga ik nog wel goed regelen (standaard ruimte voor 4 fans, zitten er 2 in).
Is deze 50 graden representatief voor een flinke gamesessie?
Of belast dat het systeem meer?
* QuarK is off... rest van het systeem in elkaar zetten
Heel voorzichtig, en hopelijk precies genoeg koelprut.. geen idee hoeveel het moest zijn, maar 2 kleine druppeltjes gedaan.
Anyway, hij staat nu ongeveer 20 minuten in de bios, en de temp hangt rond de 49-50 graden (5000rpm van de koeler).
De kast staat open, en alleen de videokaart zit er in.
Het is een Antec kast, dus de airflow ga ik nog wel goed regelen (standaard ruimte voor 4 fans, zitten er 2 in).
Is deze 50 graden representatief voor een flinke gamesessie?
Of belast dat het systeem meer?
* QuarK is off... rest van het systeem in elkaar zetten
Verwijderd
ik heb een AMD XP 1400 met een 5500 toeren kooler en dan nog eens een 3 koolers er in 1 pci slot cooler 1 1mainbord cooler en een hdd cooler maar me proc word ook 58 graden.
echt vaag en alles zit er goed koelpasta is genoeg.
echt vaag en alles zit er goed koelpasta is genoeg.
Verwijderd
XP 1400, bestaat ie wel? Anywayz als ie bestaat zou die niet boven 30 graden uit mogen komen vinnik, aangezien mijn 1800+ 34 graden is
Als het een TB1400 is is het een ander verhaal, is heetste CPU die ik ken zo'n beetje...
is die 34 je stress temperatuur? dan is die heel netjes 
Tot 50 graden stressed is sowieso geen probleem.. maar 20 minuten in je bios zitten is niet echt stressen
Nou weet ik niet hoe goed/slecht deze Zalman normaal koelt, maar deze temperatuur lijkt mij toch wat te hoog.
Tot 50 graden stressed is sowieso geen probleem.. maar 20 minuten in je bios zitten is niet echt stressen
Nou weet ik niet hoe goed/slecht deze Zalman normaal koelt, maar deze temperatuur lijkt mij toch wat te hoog.
Okee, het is geen burnk7.exe, die komt nog...
Ik heb dat control dingetje van de Zalman weggehaald, gaat nu 300rpm sneller... scheelt 2 graden.
Ik heb dat control dingetje van de Zalman weggehaald, gaat nu 300rpm sneller... scheelt 2 graden.
Verwijderd
Nee niet mn stress (helaas) burnk7.exe is max. 45 graden, en daar ben ik echt wel blij meer voor een redelijk cheape cooler (Volcano7)Op vrijdag 29 maart 2002 17:13 schreef Pollewob het volgende:
is die 34 je stress temperatuur? dan is die heel netjes
Verwijderd
De thermische sensor wordt op veel MoBo's niet goed uitgelezen. Afwijkingen van 10 graden of meer zijn geen uitzondering.
De thermische sensor wordt op zo goed als alle moederborden nieteens gebruikt 
Ze werken nog (bijna) allemaal met een sensortje dat tegen de onderkant van de core aangeduwd zit
Ze werken nog (bijna) allemaal met een sensortje dat tegen de onderkant van de core aangeduwd zit
Verwijderd
Nutteloze opmerking sowieso...Op vrijdag 29 maart 2002 19:42 schreef bos het volgende:
De thermische sensor wordt op veel MoBo's niet goed uitgelezen. Afwijkingen van 10 graden of meer zijn geen uitzondering.
Verwijderd
heb een amd 1800+ met dragon orb 3 koeler en standaard koelpasta. Temp Idl 46 graden na 2,5 uur dvd's omzetten naar avi 53 graden. Moet nog een keer artic silver koelprut kopen hoop dat dit een paar graden scheelt want vindt 53 graden toch net iets te warm. Deze hoge temp komt volgens mij ook omdat ik twee hd heb die hard moeten werken bij dvd omzetten.
Verwijderd
dit is heel normaal voor de xp 1700 hij is gewoon en zwaar opgevoerde 1400 dus wordt ie wel wat heter ja
Verwijderd
K'heb een XP 1900+ lopen met een Zalman CNPS6000Cu. Full load 36 graden met gesloten kast in een CoolerMaster ATC101 met 1 casefan. Op 5V onder full load met dezelfde koeler (echt niet hoorbaar
) komt 'ie tot 42 graden.
Pagina: 1