Er worden niet meer zoveel slot1 celly koelers verkocht. Waar kan ik ze krijgen? Of kan ik beter zelf een koeler maken?
De standaard koelers die op een celeron zitten zijn volgens mij wel aardig hoor....
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Met een beetje mazzel hebben ze nog een Slot 1 Golden Orb bij http://www.oc-shop.com
Daar heb ik em vandaan
Daar heb ik em vandaan
Wat je zegt. Die koelers die erbij gelevert worden zijn perfect genoeg om hem een stukje te overclockenOp dinsdag 26 maart 2002 18:48 schreef THW Arie het volgende:
De standaard koelers die op een celeron zitten zijn volgens mij wel aardig hoor....
Ik heb 'n Celly 366 ... met 'n GlobalWin FKP-32 ... loopt lekker op 577 (fsb van 105) daarna gaat ie moeilijk doen, ik denk vanwege de hoge pci bus freq.
Had van te voren 'n standaard koeler (hoge koelribben) en daar aan de zeikant nog 'n koelertje op gefixt, liep als een tiet
Had van te voren 'n standaard koeler (hoge koelribben) en daar aan de zeikant nog 'n koelertje op gefixt, liep als een tiet
koop een alpha cooler met een 80watt pelt eronder
Waarom een nieuwe koeler? De oude is stuk.
Het is heel moeilijk, ik heb een OEM celly, dat is een printje dat men als cpu verkoopt. Je steekt de 4 pinnen van de koeler door de 4 gaten in de print. Het is dus geen gewone celly/p2. Een normale celly/p2 heeft een doosje (zo'n zwarte met intel hologram) rond de print en de koeler wordt anders gemonteerd.
Kom dus niet af met secc2 toestanden en andere verkeerde koelers.
Mijn school doet lastig, zij kunnen geen vinnen frezen, speciale frees nodig, ze gaan het niet kopen om 1 student tevreden te stellen.
Het is heel moeilijk, ik heb een OEM celly, dat is een printje dat men als cpu verkoopt. Je steekt de 4 pinnen van de koeler door de 4 gaten in de print. Het is dus geen gewone celly/p2. Een normale celly/p2 heeft een doosje (zo'n zwarte met intel hologram) rond de print en de koeler wordt anders gemonteerd.
Kom dus niet af met secc2 toestanden en andere verkeerde koelers.
Mijn school doet lastig, zij kunnen geen vinnen frezen, speciale frees nodig, ze gaan het niet kopen om 1 student tevreden te stellen.
mm...
k heb een Celeron 333A, op een FSB van 83. Nu draait dat dingetje op 416 Mhz. Stabiel? Nee voor geen meter. Crasht na een aantal minuten hopeloos. Ga ik dan kijken int bios, is dat ding 30-35 graden (heb een hogere RPM fan erop gezet). Dus t lijkt me niet dat hij te warms is en dus instabiel. Dan zou het aan de te hoge freq. voor de PCI sloten liggen. Jammer genoeg kan ik mijn divider niet instellen (Gigabyte LX4). Heb al een koelblokje op de LX chipset geplakt, mocht ook niet baten. Geheugen is 96 MB SDRAM 100 Mhz CAS 2.
Raar ding, weet nu niet meer wat ik moet doen hoor.
Ik heb dus een zelfde processor als jou, tenminste, zo'n printplaat met koeler via die 4 pennetjes, en geen "zwarte box" zoals de meeste PII's.
wordt er zo ziek van...
k heb een Celeron 333A, op een FSB van 83. Nu draait dat dingetje op 416 Mhz. Stabiel? Nee voor geen meter. Crasht na een aantal minuten hopeloos. Ga ik dan kijken int bios, is dat ding 30-35 graden (heb een hogere RPM fan erop gezet). Dus t lijkt me niet dat hij te warms is en dus instabiel. Dan zou het aan de te hoge freq. voor de PCI sloten liggen. Jammer genoeg kan ik mijn divider niet instellen (Gigabyte LX4). Heb al een koelblokje op de LX chipset geplakt, mocht ook niet baten. Geheugen is 96 MB SDRAM 100 Mhz CAS 2.
Raar ding, weet nu niet meer wat ik moet doen hoor.
Ik heb dus een zelfde processor als jou, tenminste, zo'n printplaat met koeler via die 4 pennetjes, en geen "zwarte box" zoals de meeste PII's.
Uhm ja als je je fsb op 83 laat draaien en je hebt geen dividers enzo dan gaat je agp ook vrolijk op 83 draaien en je pci gaat dan op 41.5 draaien 
Er zijn weinig kaarten die dat trekken en dan nog stabiel draaien.
Nog 1 tip probeer je geheugen eens langzamer te zetten of op cas 3 te zetten ipv cas 2.
Nog 1 tip probeer je geheugen eens langzamer te zetten of op cas 3 te zetten ipv cas 2.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ik had zo'n zelfde WD schijf die niet lekker op 83 MHz wilde lopen..
Verwijderd
83Mhz trekt iedere videokaartOp woensdag 27 maart 2002 00:37 schreef bobo1on1 het volgende:
Uhm ja als je je fsb op 83 laat draaien en je hebt geen dividers enzo dan gaat je agp ook vrolijk op 83 draaien en je pci gaat dan op 41.5 draaien
en 41.5Mhz pci is ook niet geweldig hoog..
Tja als memory 83Mhz cas 2 niet wil trekken..dan heb je wel mega brak geheugen...
Nah dat is de HD uit m'n andere compu, hier zitten ook wel 2 WD's in, 1 4,3 GB en 1 850 (MB ja)...Op woensdag 27 maart 2002 00:41 schreef Gianni Rombios het volgende:
Ik had zo'n zelfde WD schijf die niet lekker op 83 MHz wilde lopen..
Zal dat geheugen wel op CAS 3 zetten, heb weinig hoop maar je moet wat proberen he, dat is nu tweaken
Een peltier is vette overkill, ik heb gewoon de stock cooler erop bij een overclock van 300aMHz @ 450aMHz.Op dinsdag 26 maart 2002 20:12 schreef epsilon het volgende:
koop een alpha cooler met een 80watt pelt eronder
Dat zijn de pinnen van de heatsink neem ik aan, bij mij wordt de cooler op de heatsink geschroefd.Op woensdag 27 maart 2002 00:05 schreef algabra het volgende:
Je steekt de 4 pinnen van de koeler door de 4 gaten in de print.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
Ik heb nog een big ass alpha heatsink liggen, zonder het bijbehorende aluminium jasje. Interesse?
gewoon een andere cooler op de standaard heatsink modden
is goed genoeg.....hele probeelm opgelsot als je slim bent regleje een 6cm fan
over dei 83MHz FSB het is pci die het niet trekt en dan waarscheinlijk je ide controller (agp is geen probleem, meestal)
is goed genoeg.....hele probeelm opgelsot als je slim bent regleje een 6cm fan
over dei 83MHz FSB het is pci die het niet trekt en dan waarscheinlijk je ide controller (agp is geen probleem, meestal)
nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:33
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
het ligt maar net aan je mobo enzo hoe hoog die kan he =)
Ik heb nog een Celly 300A liggen met 48W peltier en Alpha P3125 cooler met 2x YsTech fans.
Monsterlijk
Monsterlijk
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Mijn oude bak heeft een Pentium 3 667 met 72W tec en Alpha P3125 met 2xDelta60HPOp woensdag 27 maart 2002 12:09 schreef GarBaGe het volgende:
Ik heb nog een Celly 300A liggen met 48W peltier en Alpha P3125 cooler met 2x YsTech fans.
Monsterlijk
Ik heb trouwens nog een nieuwe Alpha P3125 te koop... en 2xSunon 60MM 4500rpm fans.. (heel stil), allebei NIEUW
email/icq/msn even
Mijn mobo is een ABIT BH6.
Andere optie is een celly 566 halen en die overklokken naar 850Mhz. Ik denk dat die coolers minder zeldzaam zijn. Waar zoek ik een slotket3 van abit? Waar de celly 566?
Andere optie is een celly 566 halen en die overklokken naar 850Mhz. Ik denk dat die coolers minder zeldzaam zijn. Waar zoek ik een slotket3 van abit? Waar de celly 566?
Verwijderd
www.wallabie.com heeft van die convertorkaartjes , Celly zou ik toch maar 2e hands gaan zoekenOp woensdag 27 maart 2002 23:41 schreef algabra het volgende:
Mijn mobo is een ABIT BH6.
Ik heb hier nog wel zo'n cooler liggen, doe er niks mee. Als jij nou effe een Asus TX97 voor mij regelt (ik betaal bij) dan zijn we er uit 
/edit: deze dus
/edit: deze dus
Concrete Loop Watercooling
prachtige cooler, maar hij is SECC2. Die past dus niet.Op woensdag 27 maart 2002 23:58 schreef vanDee het volgende:
APLHA 3125:
[afbeelding]
check http://1coolpc.com/alpha1hop3.htm
Zo ziet mijn celly ook eruit en ik heb ook dezelfde rotte coolermaster gehad, maar die koelde niet genoeg voor het overklokken. Zeker niet als ik naar 2,3V gaat.
Waarom overklokken? Ik wil sneller gamen in half-life en Counter-Strike en diablo2 op mijn tweede pc. celly300 is traaaaag. 10fps in CS suckt, riva tnt2-m64 suckt eigelijk ook.
Verwijderd
Deze cooler is SECC(2?) én SEP.. Dus geschikt voor P3 én Celeron.Op donderdag 28 maart 2002 00:00 schreef FreeRider het volgende:
[..]
prachtige cooler, maar hij is SECC2. Die past dus niet.
Ik kan het weten, want ik heb zelf deze cooler icm een celeron 333@500 slot1 gehad (en ook nog een peltier ertussen; kostte me wel een ramslot, maar ach
Mijn nederige excuses voor mijn alwetende opmerking ... bij de specs zag ik p3 staan en niet celly... Ik had trouwens een celly 333 @ 416 met dit coolertje .. de chip op de foto is een -kapotte- 300A, die is nu in mijn CPU museum beland
Pagina: 1