Laptop <---> pc via USB ??

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb een Laptop, toshiba satelite 220CS, met Win95 erop.
Maar geen Cd-romspeler.
Nu wil ik daar Win95 opnieuw installeren, of misschien wel Win98. CPU is snel genoeg :)

Is het mogelijk om de laptop op mijn pc aan te sluiten via de USB poort ??

Of heb je daar aparte software voor nodig ??

Verwijderd

http://www.sitecom.nl/selectproduct.asp

Je kan wel een netwerk maken in ieder geval met usb, maar of je daarover ook een cdrom aan kan spreken durf ik niet te zeggen...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:44

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Tip neem dan win98se,
1ste was bar slecht en win 95b heeft als het goed is usb ondersteuning maar dat was niet echt alles.

Maar heeft je laptop geen paralle aansluiting?
gaat imo stukken beter/makkelijker dan usb.

Verwijderd

Voor het installen heeft ie sowieso eerst een dosprompt dus usb werkt niet, bedenk ik me net...

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Op dinsdag 26 maart 2002 19:25 schreef rAvers het volgende:
Voor het installen heeft ie sowieso eerst een dosprompt dus usb werkt niet, bedenk ik me net...
Hmmm....dat is waar ook.
Ik ga maar een data-link parallel-kabel kopen, of hoe die ook heet.
Zo'n figuur van Dixons zei dat het niet kon met win XP via een parallel-kabel.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je win 95 het nog een beetje doet kan je vantevoren met een netwerkverbinding (eventueel met een usb netwerkadapter) de win 98se cabfiles kopieren naar de schijf van je laptop. dan met partition magic een d schijf maken op de laptop en daar de cab files heen kopieren. dan c: formatteren en installeren maar.
maar dan moet je win 95 dus niet al helemaal op zijn bek liggen.

je kan ook je laptop schijf er uit schroeven en met een convertertje aansluiten op je pc. dan kun je de schijf partitioneren en win 98 er naartoe kopieren.

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 08:49
Kunt met USB communiceren, onder andere met de nieuwe Fastlynx. (zoek op met google)

Je kunt dan op die manier de cabs overzetten en daarna windoze 98 installeren. (Alleen niet je HDD formateren :X)

Mocht je je harddisk toch willen formateren: maak een extra partitie aan met part. magic...
Pagina: 1